در این بخش قصد داریم دو لپ تاپ Surface Laptop Go 2 و Laptop Go اصلی را با هم مقایسه کنیم. همانطور که می دانید مدل Laptop Go 2 جدید تر است و با این حال تغییرات بیشتری را شامل می شود. با همراه باشید تا نگاه دقیق تری به مشخصات این لپ تاپ های مایکروسافت داشته باشیم.

Surface Laptop Go همانطور که از دستگاه های Surface انتظار داشتیم، طراحی تقریبا بی عیب و نقصی دارد. Laptop Go 2 نیز دقیقا همان جایی که نسل قبلی خود متوقف شده بود، راه ادامه می دهد. این لپ تاپ دارای یک درب آلومینیومی و ترکیبی از رزین کامپوزیت آلومینیوم و پلی کربنات است که مجموعاً تنها 1.13 کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن فقط 0.62 اینچ یا 15.7 میلی متر است.

مقایسه دو لپ تاپ Surface Laptop Go 2 و Laptop Go: آیا لپ تاپ جدید ارزش خرید را دارد؟

در ادامه باید بگوییم که Laptop Go 2 جدید در رنگ های پلاتینیوم، ماسه سنگی و آبی یخی موجودعرضه می شود و رنگ جدیدی که به آن اضافه شده است، رنگ سیج (رنگی بین سبز و خاکستری) می باشد. پورت های به کار رفته در این لپ تاپ همانند نسل قبلی خود یعنی Surface Laptop Go  است و شامل پورت های USB-C، USB-A، جک صدای 3.5 میلی متری و یک پورت Surface Connect است. در ادامه باید بگوییم که خوشبختانه، مایکروسافت با صفحه ‌کلید راحت و تاچ ‌پد دقیق Precision مشکلی نداشت و همان را در این لپ تاپ ارائه کرد. طبق گفته مایکروسافت، شما همچنان 30 درصد بیشتر از MacBook Air  از کیفیت صفحه کلید برخوردار خواهید بود.

گفتنی است که Laptop Go 2 مجهز به صفحه نمایش لمسی 12.4 اینچی با همان وضوح 1536x1024 پیکسل، نسبت تصویر 3:2 و بدون قابلیت جوهربرداری برای قلم است. دوربین جلو این لپ تاپ از رزولوشن 720p برخوردار است، و دارای یک سیستم خوانش اثر انگشت برای Windows Hello است. همچنین این لپ تاپ سرفیس از Dolby Atmos پشتیبانی می کند و دارای بلندگوهای باکیفیت برای ارائه صدایی شفاف و بی نظیر است. توجه داشته باشید که مدل Laptop Go با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه SSD و همچنین فاقد حسگر اثر انگشت عرضه می شود.

مقایسه دو لپ تاپ Surface Laptop Go 2 و Laptop Go: آیا لپ تاپ جدید ارزش خرید را دارد؟

همانطور که در بالا اشاره شد، Laptop Go 2 نسبت به نسخه اصلی دستخوش تغییرات و البته بهبودهایی شده است. اکنون این لپ تاپ به پردازنده جدیدتر نسل یازدهم اینتل Core i5-1135G7 مجهز شده است که عملکرد بهتری ارائه می دهد. هنوز چهار هسته و هشت رشته دارد، اما از حافظه کش 8 مگابایتی بزرگتر، فرکانس توربو 4.20 گیگاهرتزی بالاتر و TDP 28 وات بیشتر برخوردار شده است. همچنین با خرید این لپ تاپ Core i5 مایکروسافت می توانید کارت گرافیک یکپارچه Intel Iris Xe را با CPU جدیدتر دریافت کنید.

مقایسه دو لپ تاپ Surface Laptop Go 2 و Laptop Go: آیا لپ تاپ جدید ارزش خرید را دارد؟

هر دو لپ تاپ با رم 4 یا 16 گیگابایتی LPDDR4x در دسترس هستند. در حالی که Laptop Go اصلی دارای گزینه ای برای ذخیره سازی eMMC آهسته بود، Laptop Go 2 منحصراً از SSD های M.2 استفاده می کند. شما می توانید 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشید همچنین می توانید SSD آن را ارتقا دهید. در ادامه بایذ به این نکته اشاره کنیم که مایکروسافت گام ‌های بیشتری را به سمت قابلیت سرویس ‌دهی برداشته است و نمایشگر قابل تعویض، باتری، کابل Surflink و صفحه ‌کلید یا تاچ ‌پد را برای کمک به کارکردن رایانه ‌های شخصی خود نیز ارائه می‌ کند.

به گفته مایکروسافت، شارژ باتری Laptop Go 2 حدود 30 دقیقه بیشتر است. در واقع عمر باتری Laptop Go اصلی حدود 13 ساعت و Laptop Go 2 حدود 13.5 ساعت است.

مقایسه دو لپ تاپ Surface Laptop Go 2 و Laptop Go: آیا لپ تاپ جدید ارزش خرید را دارد؟

هر دو لپ تاپ همچنان با Wi-Fi 6 عرضه می شوند، اما بلوتوث در مدل Laptop Go 2 تا ورژن 5.1 افزایش یافته است. از نظر امنیتی، Laptop Go 2 اکنون به عنوان رایانه شخصی با هسته ایمن طبقه بندی می شود که به محافظت از داده های شما در سطوح سخت افزاری، سیستم عامل و نرم افزار کمک می کند.

لپ تاپ سرفیس هنوز در برخی از خرده فروشان شخص ثالث برای خرید در دسترس است. اما مایکروسافت عرضه آن را متوقف کرده است. Surface Laptop Go 2 نیز اکنون برای پیش‌ سفارش در دسترس است و انتظار می ‌رود عرضه مدل‌ های آن از ۷ ژوئن ۲۰۲۲ مصادف با 17 خرداد 1401 آغاز شود.

منبع: windowscentral