اگر بخواهیم واقع بین باشیم، Google Voice یکی از کم طرفدارترین اپلیکیشن های گوگل است که کاربران کمی از آن استفاده می کنند. با این حال این اپلیکیشن به تازگی یک آپدیت کاربردی از جانب گوگل برای گوشی های موبایل اندرویدی دریافت کرده است. اکنون شما می توانید به امکانات اصلی و کلیدی این اپلیکیشن از هوم اسکرین گوشی خود دسترسی داشته باشید.

شورت کات های جدیدی برای Google Voice ارائه شده است

همان طور که اشاره شد، به تازگی چند شورت کات جدید به اپلیکیشن Google Voice اضافه شده است. شایان ذکر است که این شورت کات ها جایگزین ویجت های فعلی این اپلیکیشن نشده اند و به منظور تکمیل آنها عرضه شده اند. تنها کافی است تا انگشت خود را بر روی آیکون برنامه بر روی هوم اسکرین خود قرار داده و چند ثانیه آن را نگه دارید تا شورت کات های جدید را مشاهده کنید.

شورت کات های جدیدی برای Google Voice ارائه شده است

یکی از مفیدترین شورت کات های جدید اضافه شده به Google Voice، قابلیت برقراری تماس جدید است که به طور مستقیم شما را به شماره گیر متصل می کند. روش جایگزین برای این منظور این است که اپلیکیشن Phone را باز کرده و سپس به بخش شماره گیر بروید که زمان بیشتری نسبت به استفاده از شورت کات گوگل وویس طول می کشد.
شورت کات دیگر این اپلیکیشن به شما این امکان را می داد تا یک مکالمه متنی را از طریق ارسال پیام کوتاه آغاز کنید. برای این منظور وقتی بر روی دکمه “New call” ضربه بزنید، یک کیبورد ظاهر می شود که از طریق آن می توانید نام مخاطب مورد نظر خود را جستجو کرده و به او پیام ارسال نمایید.

از دیگر شورت کات های اضافه شده به Google Voice می توان به قابلیت دسترسی سریع به مخاطبان بدون نیاز به رفتن به بخش contact list است. فقط به این موضوع توجه داشته باشید که اگر بر روی نام مخاطبان در این بخش ضربه بزنید، بلافاصله یک تماس با او برقرار می شود! اگر به این موضوع دقت نکنید ممکن است به طور ناخواسته با افراد موجود در لیست مخاطبانتان تماس بگیرید!

در ماه جولای 2021 (تیر 1400) بود که اپلیکیشن گوگل وویس از لحاظ ویژگی ها و امکانات مورد ارتقا قرار گرفت و به آن دکمه تماس مجدد (redial) اضافه شد. این دکمه در مواقعی که تماس بنا به هر دلیلی قطع می شود کاربرد دارد و برای شماره گیری دوباره به شکلی سریع به کار می رود. همچنین گوگل در این آپدیت قابلیت حذف چند پروسه به صورت هم زمان را ایجاد کرده است.

با در نظر گرفتن تمام این موارد می توان گفت که Google Voice هنوز هم کارایی چندان بالایی ندارد. با این وجود آپدیت اخیر آن را به یک نسخه جدید و بهتر نسبت به قبل تبدیل کرده است و پیش بینی می شود که در ماه های آینده، گوگل باز هم برای آن آپدیت هایی ارائه دهد. برای بهره مندی از شورت کات های جدید اضافه شده به گوگل وویس، می توانید آن را از طریق گوگل پلی به نسخه جدید (v2021.11.15.411104209) آپدیت کنید.

منبع: androidcentral