مایکروسافت و سامسونگ به عنوان دو شرکت نام آشنا و پیش رو در دنیای تکنولوژی، همواره روابط نزدیکی با یکدیگر داشته اند و برای سیستم عامل های همدیگر امکانات و ویژگی های اختصاصی متعددی را فراهم آورده اند. یکی از مثال های بارز در این زمینه این است که دستگاه های گلکسی سامسونگ تنها دستگاه هایی به جز Microsoft Surface Duo هستند که قادرند اپلیکیشن های موبایل را از طریق اپلیکیشن My Phone بر روی ویندوز باز کنند.

امکان دسترسی تلویزیون های هوشمند سامسونگ به اپلیکیشن Xbox و گیمینگ کلاد فراهم می شود

اکنون، همکاری این دو شرکت قرار است تا به تلویزیون های هوشمند سامسونگ نیز کشیده شود. مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که امکان نصب اپلیکیشن های Xbox و Game Pass بر روی تلویزیون های هوشمند جدید سامسونگ فراهم خواهد شد. این ویژگی در قالب Samsung Gaming Hub در دسترس کاربران قرار می گیرد. پس تلویزیون های سامسونگ به اولین دستگاه هایی در پلتفرم Smart TV تبدیل می شوند که اپلیکیشن Xbox بر روی آنها قابل نصب خواهد بود.

امکان دسترسی تلویزیون های هوشمند سامسونگ به اپلیکیشن Xbox و گیمینگ کلاد فراهم می شود

سامسونگ اعلام کرده است که تلویزیون های مجهز به اپلیکیشن Xbox و Game Pass در مدل های زیر به بازار عرضه می شوند: Neo QLED 8K،  Neo QLED 4Kو سایر مدل های QLED جدید. ضمن اینکه این اپلیکیشن ها بر روی مانیتورهای هوشمند سری 2022 سامسونگ نیز در دسترس خواهند بود. این ویژگی در واقع این تلویزیون ها را به یک دستگاه مخصوص بازی تبدیل می کند که به سرویس گیمینگ ابری مایکروسافت از طریق اپلیکیشن Xbox دسترسی دارند و امکان اجرای بیش از 100 بازی با بالاترین کیفیت بر روی آنها وجود خواهد داشت. به عنوان مثال کاربران می توانند بدون داشتن کنسول، بازی های Halo Infinite و Forza Horizon 5 را بر روی تلویزیون های جدید سامسونگ به صورت ابری تجربه کنند. همچنین تمام بازی های جدید ارائه شده توسط Xbox Game Studios بر روی این تلویزیون های مناسب xbox قابل دسترسی خواهد بود.

امکان دسترسی تلویزیون های هوشمند سامسونگ به اپلیکیشن Xbox و گیمینگ کلاد فراهم می شود

اما اگر بنا به هر دلیلی قصد خرید یک تلویزیون هوشمند جدید را ندارید، نگران نباشید. چرا که مایکروسافت در حال کار کردن بر روی یک دانگل نیز هست که با نام “Keystone” شناخته می شود. این دانگل به کاربران اجازه می دهد تا بازی های Xbox Game Pass را به طور مستقیم بر روی تلویزیون هایشان استریم کنند؛ بدون اینکه به هیچ سخت افزار اضافه ای نیاز داشته باشند! تنها کافی است تا دانگل Keystone مایکروسافت را به تلویزیون خود متصل کنید و پس از آن به سادگی هر چه تمام تر قادر به استریم بازی از سرویس ابری ایکس باکس خواهید بود. مزیت سرویس ابری Xbox Game Pass این است که بدون صرف هزینه های سنگین برای خرید کنسول و بازی، می توانید به بازی ها به صورت مستقیم بر روی تلویزیون دسترسی داشته باشید. البته توجه داشته باشید که برای دستیابی به بالاترین کیفیت بازی در این حالت، به پهنای باند اینترنت بالایی نیاز خواهید داشت. بنابراین این سرویس شاید در کشور ما ایران چندان کاربردی نداشته باشد یا امکان بازی کردن با کیفیت گرافیکی پایین و زمان تأخیر زیاد را به دنبال داشته باشد.

منبع: gizmochina