به تازگی شاهد عرضه یک داک استیشن جدید از شرکت HyperDrive بوده ایم که ویژگی های منحصر به فرد و جذاب بسیاری دارد! این داک که قطعا یکی از بهترین داک استیشن های موجود در بازار است به طور محدود در برخی کشورهای اروپایی در دسترس قرار گرفته و به طور اختصاصی برای گیمرهای پی سی، ادیت ویدئو و دیگر فعالیت هایی که به پهنای باند بالا نیاز دارند طراحی شده است. همچنین اگر به دنبال بالاترین رزولوشن تصویر هستید، می توانید بر روی این داک حساب ویژه ای باز کنید!

داک استیشن تاندربولت 4 جدید HyperDrive از سیگنال 8K با نرخ 60 هرتز پشتیبانی می کند

داک جدید هایپر درایو به دو پورت داون استریم تاندربولت 4 مجهز است که از سرعت انتقال دیتای حداکثر 40 گیگابیت در ثانیه و توان خروجی 15 وات پشتیبانی می کنند. همچنین یک پورت آپ استریم تاندربولت 4 نیز بر روی بدنه این داک دیده می شود که سرعت شارژ 96 وات را از طریق فناوری PD برای دستگاه متصل به آن به ارمغان می آورد.

این گجت کاربردی با بهره بردن از استاندارد HDMI 2.1 یا تاندربولت، از اتصال هم زمان به دو نمایشگر 6K با نرخ 60 هرتز پشتیبانی می کند. اما ویژگی منحصر به فرد این داک استیشن، پشتیبانی از اتصال به یک نمایشگر 8K با نرخ 60 هرتز است! درست است که نمایشگرهای 8K هنوز در بازار جا نیفتاده اند، اما قطعاً در آینده از آنها بیشتر خواهیم شنید و از این جهت می توان این داک را متعلق به آینده دانست! لازم به ذکر است که داک استیشن تاندربولت 4 HyperDrive از اتصال به نمایشگر 4K با نرخ 144 هرتز مانند تلویزیون های سری TG7 با رزولوشن 4k و رفرش ریت 144 هرتز هم پشتیبانی می کند.

داک استیشن تاندربولت 4 جدید HyperDrive از سیگنال 8K با نرخ 60 هرتز پشتیبانی می کند

از دیگر پورت های این داک می توان به یک پورت اترنت 2.5 گیگابایت به همراه دو پورت USB-A با توان خروجی 10 وات و 4.5 وات اشاره کرد. این پورت ها حداکثر سرعت انتقال دیتای 10 گیگابیت در ثانیه را ارائه می دهند. این گجت به یک جک صدای 3.5 میلی متری هم مجهز است و توانایی انتقال صدای 384 کیلوهرتزی را دارد.

داک استیشن HyperDrive Thunderbolt 4 را می توان یک مدل کامپکت و جمع و جور دانست که با ابعاد 199.5x74.8x31.1 میلی متر و وزن حدود 405.4 گرم ارائه شده است. به این ترتیب بدون هیچ مشکلی می توانید این داک را بر روی میز کار خود قرار داده یا حتی آن را با خود حمل کنید. لازم به ذکر است که این داک استیشن با سیستم عامل های مختلف شامل macOS 11 (Big Sur) و ویندوز 10 سازگار است و می توان از آن در محیط های کاری گوناگون استفاده کرد.

داک استیشن تاندربولت 4 جدید HyperDrive از سیگنال 8K با نرخ 60 هرتز پشتیبانی می کند

داک استیشن تاندربولت 4 هایپر درایو با قیمت 579.14 دلار در فروشگاه های خرده فروشی کشورهای اروپایی مانند فرانسه و اسپانیا در دسترس قرار خواهد گرفت. البته در حال حاضر تاریخ دقیق عرضه این داک به بازارهای اروپا اعلام نشده است. بد نیست بدانید که این گجت پیش از این با قیمت 349.99 دلار در کشور آمریکا عرضه شده بود.

منبع: notebookcheck