پیدا کردن بهترین خنک کننده برای پردازنده AMD Ryzen 5 5600X کار ساده ای نیست. این پردازنده در مقایسه با دیگر پردازنده های AMD چندان مصرف برق بالایی ندارد و به همین دلیل کمتر پیش می آید که بیش از اندازه داغ شود. اما اگر می خواهید از این پردازنده برای مقاصد خاص و سنگین استفاده کنید و آن را اورکلاک کنید، بهتر است که از یک خنک کننده در کنار آن بهره ببرید. چرا که اورکلاک کردن سی پی یو باعث داغ شدن بیشتر آن نسبت به حالت عادی می شود و اگر از خنک کننده استفاده نکنید، ممکن است به پردازنده آسیب وارد شود. در لیست زیر می توانید چند مدل از بهترین خنک کننده های سازگار با پردازنده AMD Ryzen 5 5600X را مشاهده کنید.

خنک کننده پردازنده Cooler Master Hyper 212 – کارایی مناسب با توجه به قیمت

خنک کننده پردازنده Cooler Master Hyper 212 – کارایی مناسب با توجه به قیمت

اگر به دنبال یک گزینه اقتصادی و دارای قیمت مناسب هستید، خنک کننده کولر مستر Hyper 212 انتخابی ایده آل برای شما خواهد بود. این خنک کننده دارای ابعاد کوچکی است و به یک فن قوی مجهز شده است. همچنین در این خنک کننده از لوله (pipe) استفاده شده که باعث افزایش راندمان خنک کنندگی آن می شود. در مجموع خنک کننده کولر مستر هایپر 212 پردازنده 5600X شما را در همه حال خنک نگه می دارد.

خنک کننده پردازنده Noctua NH-U12A – بی صدا و قدرتمند

خنک کننده پردازنده Noctua NH-U12A – بی صدا و قدرتمند

فن های با کیفیت و قدرتمند برند Noctua همواره طرفداران خاص خودش را داشته است. خنک کننده مدل NH-U12A نیز به فن قدرتمند و لوله های خنک کننده رده بالایی مجهز است و عملکردی کاملاً بی صدا از خود ارائه می دهد. با وجود عملکرد بی صدا، این خنک کننده به طور کامل سی پی یوی شما را خنک کرده و گرمای آن را به بیرون از کیس هدایت می کند.

خنک کننده be quiet! Dark Rock Slim BK024 – فوق العاده بی صدا

خنک کننده be quiet! Dark Rock Slim BK024 – فوق العاده بی صدا

اگر می خواهید تا پردازنده 5600X شما هیچ گونه صدایی از خود تولید نکند، به سراغ be quiet بروید! این خنک کننده حتی در اوج کاری پردازنده نیز سروصدایی ایجاد نمی کند و امکان اجرای پردازش های سنگین را برای سی پی یو فراهم می آورد. خنک کننده مدل BK024 طراحی منحصر به فردی نیز دارد و از دوام و طول عمر بالایی بهره می برد.

خنک کننده NZXT Kraken X73 – خنک کنندگی پیشرفته از طریق مایع

خنک کننده NZXT Kraken X73 – خنک کنندگی پیشرفته از طریق مایع

خنک کننده NZXT Kraken کمی گران قیمت است اما یکی از بهترین خنک کننده ها برای پردازنده 5600X به شمار می آید. این خنک کننده از طریق مایع عمل خنک سازی را انجام می دهد و برای کاربردهای حرفه ای می توان بر روی آن حساب باز کرد. همچنین این خنک کننده از لحاظ طراحی ظاهری نیز توجه شما را به سمت خود جلب می کند.

چنانچه قصد خرید انواع پردازنده و خنک کننده های موجود در بازار با بهترین قیمت را دارید، با شماره 73027-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات لازم در این زمینه را به شما ارائه دهند.

منبع: windowscentral