پردازنده های نسل 12 اینتل فوق العاده قدرتمندند، پس باید از آنها در هنگام اجرای پردازش های سنگین محافظت کنید! پردازنده های نسل 12 سری Alder Lake با سوکت مدرن LGA1700 سازگارند که به معنای نیاز به براکت های بزرگتر برای نصب خنک کننده بر روی آنها است. در این بخش چند مدل از بهترین خنک کننده ها برای پردازنده Core i7-12700K را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

خنک کننده پردازنده Noctua NH-D15 – در مجموع بهترین انتخاب

خنک کننده پردازنده Noctua NH-D15 – در مجموع بهترین انتخاب

خنک کننده بزرگ و قهوه ای رنگ Noctua NH-D15 بهترین مدل برای پردازنده Intel Core i7-12700K است. این خنک کننده دارای دو فن 140 میلی متری است که امکان کنترل سرعت آنها از طریق PWM وجود دارد. این فن ها قادر به چرخش با سرعت 1500 دور در دقیقه هستند و به طور کامل گرما را از پردازنده دفع می کنند. لازم به ذکر است که بلندی کلی این خنک کننده 165 میلی متر است. پس قبل از استفاده از این خنک کننده، از سازگار بودن آن با کیس و مادربرد خود اطمینان حاصل کنید.

خنک کننده پردازنده Noctua NH-U12S – مقام دوم!

خنک کننده پردازنده Noctua NH-U12S – مقام دوم!

مدل NH-U12S در واقع نسخه کوچکتر و جمع و جورتر مدل NH-D15 است. این خنک کننده دارای بلندی 158 میلی متر است و به یک فن با سرعت چرخش 1500 دور در دقیقه مجهز است. فن به کار رفته در این خنک کننده نیز از قابلیت تنظیم سرعت PWM برخوردار است و صدای بسیار پایینی از خود تولید می کند. توجه داشته باشید که این مدل هم جزء مدل های بزرگ به شمار می آید؛ پس به سازگاری آن با کیس و مادربرد خود توجه داشته باشید.

خنک کننده پردازنده Arctic Liquid Freezer II 280 – یک مدل همه کاره

خنک کننده پردازنده Arctic Liquid Freezer II 280 – یک مدل همه کاره

انتخاب این خنک کننده از برند Arctic، بهترین روش برای صرفه جویی در فضای اطراف پردازنده است. این خنک کننده دارای یک پمپ کوچک است و به فن 140 میلی متری مجهز است. شما می توانید فن های این خنک کننده را در هر جایی که تمایل دارید، در داخل کیس خود قرار دهید. می توان گفت که اگر قصد نصب رادیاتورهای ضخیم 38 میلی متری را دارید، این مدل از بهترین انتخاب ها برای جایگزینی خنک کننده های بادی خواهد بود.

خنک کننده پردازنده Cooler Master MasterLiquid ML360R – نورپردازی RGB

خنک کننده پردازنده Cooler Master MasterLiquid ML360R – نورپردازی RGB

این خنک کننده از طریق کیت اختصاصی کولر مستر بر روی سوکت LGA1700 نصب می شود و از این جهت می توان آن را در کنار پردازنده i7-12700K مورد استفاده قرار داد. این خنک کننده دارای سه فن 120 میلی متری با قابلیت تنظیم سرعت PWM و یک رادیاتور 360 میلی متری است و از قابلیت نورپردازی RGB بهره می برد. از این جهت می توان آن را برای سیستم های گیمینگ مناسب دانست. البته استفاده از این مدل نیازمند مدیریت کابل بالایی داخل کیس است.

خنک کننده پردازنده be quiet! Dark Rock Pro 4 – عملکرد بدون صدا

خنک کننده پردازنده be quiet! Dark Rock Pro 4 – عملکرد بدون صدا

برند be quiet! یک کیت نصب اختصاصی برای پردازنده i7-12700K ارائه کرده است که برای نصب خنک کننده مدل Dark Rock Pro 4 کاربرد دارد. این خنک کننده نیز یکی دیگر از مدل های بزرگ موجود در بازار است که عملکردی با صدای حداقلی را ارائه می دهد. در این مدل از دو فن با قابلیت تنظیم سرعت PWM استفاده شده است. در کل می توان این مدل را به عنوان یک جایگزین ایده آل برای خنک کننده های Noctua دانست. به خصوص اگر رنگ مشکی را به قهوه ای ترجیح می دهید!

منبع: windowscentral