حدود یک سال از معرفی «متا» به عنوان شرکت مادر فیسبوک می گذرد. مارک زاکربرگ در این مدت وعده داده بود که به زودی کاربران برای استفاده از هدست های Oculus و Meta Quests نیازی به لاگین در فیسبوک ندارند و می توانند با اکانتی به جز اکانت شخصی فیسبوک خود در این هدست ها لاگین شوند. به نظر می رسد که بالاخره این وعده زاکربرگ در حال محقق شدن است و کاربران متا کوئست باید با اکانت های فیسبوک خود خداحافظی کنند!

خداحافظی با اکانت های فیسبوک: از این پس کاربران هدست کوئست 2 باید از اکانت «متا» استفاده کنند

در تاریخ 23 آگوست (1 شهریور) متا اعلام کرده که یک آپدیت جدید به منظور پشتیبانی از اکانت های متا برای هدست کوئست 2 ارائه داده است و این آپدیت برای تمامی کاربران در سرتاسر دنیا در دسترس قرار می گیرد. مطابق با این آپدیت، برای کار با کوئست 2 دیگری نیازی به اکانت فیسبوک ندارید. به عبارت دیگر اگر اکانت فیسبوک خود را دیلیت کنید، دسترسی به کتابخانه بازی های خود در کوئست 2 را از دست نخواهید داد.

اگر امروز یک هدست کوئست 2 جدید را خریداری کنید، هدست به صورت مستقیم از شما می خواهد تا یک اکانت متا ایجاد کنید. «در صورت تمایل» می توانید این اکانت را با پروفایل های فیسبوک یا اینستاگرام خود نیز لینک کنید.

اما کاربران فعلی کوئست 2 (که این هدست را قبل از ارائه آپدیت جدید خریده اند)، سرانجام می توانند اکانت فیسبوک خود را برای همیشه دیلیت کنند! البته با انجام این کار، دسترسی به اپلیکیشن های فیسبوک (مانند Messenger) را بر روی کوئست 2 از دست می دهند.

پروفایل جدید شما در متا که Meta Horizon نام دارد، دارای یک یوزر نیم، یک نام برای نمایش عمومی، یک تصویر (یا آواتار) و تعدادی فالوئر است. این فالوئرها همان دوستان سابق Oculus شما هستند. شما می توانید اکانت متای خود را در حالت پرایویت قرار دهید و اکانت فیسبوک خود را حذف کنید تا پیدا کردن شما در متا برای هر کسی امکان پذیر نباشد. البته افرادی که شما را فالو نکرده اند، همچنان در این حالت می توانند عکس پروفایل، آواتار، نام کاربری، نام عمومی، تعداد فالوئرها و تعداد افرادی که شما آنها را دنبال می کنید مشاهده کنند. کاربران می توانند با جستجو کردن نام یا یوزرنیم، افراد مورد نظر خود را در متا پیدا کرده و برای آنها درخواست فالو کردن بفرستند.

خداحافظی با اکانت های فیسبوک: از این پس کاربران هدست کوئست 2 باید از اکانت «متا» استفاده کنند

به عبارت دیگر پلتفرم متا فوق العاده شبیه به فیسبوک است و شرکت تحت مالکیت زاکربرگ همچنان به اطلاعات شخصی شما مثل سابق دسترسی خواهد داشت! با این وجود امکان حذف اکانت فیسبوک بدون از دست رفتن کتابخانه بازی های کوئست 2 یک قدم مثبت برای گیمرهای VR به حساب می آید.

در چند وقت اخیر تغییرات زیادی مانند اضافه شده قابلیت تماس تصویری و ارسال پیام واتساپ به عینک هوشمند Ray-Ban Stories در محصولات متا رخ داد اما یکی دیگر از آنها افزایش قیمت هدست متا کوئست 2 صد دلار افزایش است. بسیاری از افراد این افزایش قیمت را به این آپدیت جدید مرتبط می دانند. چرا که این آپدیت به کاربران فیسبوک اجازه می دهد تا با خیال راحت اکانت خود را حذف کنند و این موضوع ممکن است به ریزش قابل توجه کاربران فیسبوک منجر شود. متا سعی داشته تا این ریزش احتمالی را با افزایش قیمت کوئست 2 جبران کند!

چگونه اکانت فیسبوک خود را حذف کرده و یک اکانت جدید متا کوئست 2 بسازیم؟

برای ایجاد یک اکانت جدید متا به آدرس meta.com/setup بروید و برای آخرین بار به فیسبوک وارد شوید تا فرآیندهای لازم برای جداسازی این اکانت ها از یکدیگر آغاز شود. در صورت آپدیت نبودن کوئست 2، به یک آپدیت نرم افزاری نیاز پیدا خواهید کرد تا هدست شما از اکانت جدید متا پشتیبانی کند. پس برای این کار اول باید هدست خود را روشن کنید و ببینید که آیا پیام دانلود آپدیت بر روی آن نمایش داده شده یا خیر.

همچنین برای چک کردن نیاز به آپدیت می توانید به مسیر Quick Settings -> Settings -> System بروید و از منوی سمت چپ گزینه Software Update را انتخاب کنید. اگر چنین آپدیتی را در این مسیر مشاهده نکردید، باید منتظر بمانید تا به روز رسانی مورد نظر برای منطقه محل زندگی شما ارائه شود.

چگونه اکانت فیسبوک خود را حذف کرده و یک اکانت جدید متا کوئست 2 بسازیم؟

زمانی که کوئست 2 آپدیت شد، مجدداً به آدرس meta.com/setup بروید و یک ایمیل معتبر به همراه نام و سن خود را وارد کنید. البته متا این اطلاعات را از اکانت فیسبوک شما دارد، اما باید دوباره آنها را وارد نمایید. سایر اطلاعات شما مانند تعداد فالوئرها از فیسبوک به متا منتقل می شوند، اما می توانید یک آواتار و نام پروفایل جدید انتخاب کنید.

پس از ایجاد اکانت جدید، باید هدست خود را بر روی سرتان قرار دهید، کد نشان داده شده در دستگاه را پیدا کنید و آن کد را در meta.com/device وارد نمایید تا فرآیند نهایی شود.

منبع: androidcentral