اگر هنوز از نسخه کلاسیک و قدیمی Hangouts استفاده می کنید، خبرهای خوبی برای شما نداریم! گوگل تصمیم گرفته تا تمام تلاش خود را برای سوق دادن کاربران به سمت اپلیکیشن Chat به کار گیرد و در همین راستا قصد دارد تا اپلیکیشن Hangouts را به طور کامل از دسترس خارج کند!

گوگل حذف کردن نسخه های قدیمی اپلیکیشن Hangouts را از پلی استور آغاز کرده است

مدتی بود که زمزمه هایی مبنی بر این تصمیم گوگل شنیده می شد و بسیاری از کاربران منتظر این اقدام از جانب گوگل بودند. اکنون به نظر می رسد که زمان این اقدام فرا رسیده است. مطابق با گزارشی که بر روی وب سایت 9to5Google اعلام شده، نسخه کلاسیک اپلیکیشن Hangouts در حال ناپدید شدن از روی استورهای اصلی است! این موضوع برای اولین بار در رابطه با اپ استور مشاهده شده است. در حال حاضر اگر در لیست اپلیکیشن های اپ استور نام Hangouts را جستجو کنید، نتیجه ای را مشاهده نخواهید کرد.

به نظر می رسد که لینک مستقیم به صفحه این اپلیکیشن در اپ استور نیز دیگر در دسترس نیست. زمان کوتاهی پس از آنکه این اپلیکیشن از روی دستگاه های iOS در حال حذف است، گوگل اعلام کرده که حذف آن از پلی استور را نیز آغاز کرده است. به این ترتیب تنها کاربرانی که قبلاً Hangouts را بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کرده اند به آن دسترسی خواهند داشت و دیگر کاربران جدیدی امکان نصب آن را بر روی دستگاه خود نخواهند داشت.

گوگل حذف کردن نسخه های قدیمی اپلیکیشن Hangouts را از پلی استور آغاز کرده است

البته باید به این نکته اشاره کنیم که به نظر نمی رسد تا حذف Hangouts از روی پلی استور چندان گسترده باشد. چرا که این اپلیکیشن هنوز در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس است و لینک مستقیم به صفحه آن نیز فعال باقی مانده است. با این وجود این اپلیکیشن در بخش جستجوی پلی استور نشان داده نمی شود و با جستجو کردن نام آن به هیچ نتیجه ای دست پیدا نخواهید کرد.

گوگل حذف کردن نسخه های قدیمی اپلیکیشن Hangouts را از پلی استور آغاز کرده است

تغییرات ایجاد شده در اپ استور، پلی استور و دیگر مراکز دانلود اپلیکیشن نشان می دهد تا گوگل قصد دارد تا به طور کامل نسخه کلاسیک Hangouts را از بازار خارج کند. حدود ماه گذشته (مارچ 2022) بود که گوگل به کاربران Workspace اعلام کرد که از Hangouts به Chat مهاجرت کنند. از همان زمان می شد برنامه های گوگل برای این اپلیکیشن را پیش بینی کرد! البته بد نیست بدانید که گوگل توصیه به مهاجرت از Hangouts را در سال 2019 آغاز کرده بود. اکنون حذف این اپلیکیشن از پلی استور و اپ استور در سال 2022 کمی دیر به نظر می رسد! با این حال تا زمانی که تمامی کاربران این اپلیکیشن به Chat مهاجرت نکنند، پورتال وب این سرویس فعال خواهد بود و کاربران می توانند به آن دسترسی داشته باشند. پیش بینی می شود که با عملی کردن حذف Hangouts از پلی استور و اپ استور، به مرور استفاده از این اپلیکیشن به دست فراموشی سپرده شود و استفاده از Chat در میان کاربران فراگیرتر شود. حال باید منتظر تأثیر این اقدام گوگل بمانیم!

منبع: androidcentral