جدیدترین نرم افزار مایکروسافت قادر خواهد بود از فناوری پردازنده موسوم به Thread Director که عمر باتری و سرعت دستگاه کامپیوتر را افزایش می دهد، استفاده کند.

ویندوز 11 در تراشه های جدید Alder Lake اینتل به حداکثر سرعت خود می رسد!

از آن جا که لپ تاپ شما نمی تواند از آخرین محدوده سرعت و ویژگی های باتری در پردازنده جدید Alder Lake اینتل بدون آخرین سیستم عامل مایکروسافت استفاده کند. بنابراین دلیل خوبی است که ویندوز خود را به ویندوز 11 ارتقاء دهید.

ویندوز 11 در 5 اکتبر (13 مهر) وارد می شود، همزمان با اولین رایانه های شخصی که از Alder Lake استفاده می کند و جانشین اینتل برای تراشه های نسل 11  Core "Tiger Lake"می باشد. در واقع مایکروسافت ویندوز 11 را برای ویژگی اصلی Alder Lake، که ترکیبی با کارایی و بهره وری هسته های پردازشی که به ترتیب سرعت و عمر باتری را به حداکثر می رساند، اقتباس کرد. به طور خاص، ویندوز از سخت افزار Intel's Thread Director استفاده می کند که وظایف محاسباتی را به دقت بررسی می کند تا مشخص شود کدام هسته برای هر کار منطقی تر است. پشتیبانی از Thread Director ویندوز را در زمینه نظارت بر صدها فرایند محاسباتی، به نام threads، که رایانه های مدرن به طور همزمان اجرا می کنند، هوشمندتر می کند. این روند، مانند یک اپراتور سیستم قطار است که با آگاهی از سرعت و اهمیت هر قطار، تردد را بهتر برنامه ریزی می کند.

افزایش سرعت و بهره وری ناشی از ترکیب ویندوز 11 و تراشه آلدر لیک، می تواند چرخه ارتقا را برای کسانی که اغلب مایل به ارتقاء ویندوز خود نیستند و از ویندوزهای قدیمی استفاده می کنند، و همچنین مصرف کنندگانی که همواره منتظر پیشرفت های بزرگ در فناوری ها هستند، ایجاد کند. همانطور که می دانید، عمر طولانی ویندوز XP و ویندوز 7 در دهه های گذشته مشکلاتی مانند آسیب پذیری های امنیتی وصله ناپذیر و ناسازگاری با نرم افزارهای جدید را به همراه داشت. با این وجود جذابیت افزایش بهره وری، می تواند به مایکروسافت کمک کند تا مشتریان به جای استفاده از ویندوز های قدیمی به ارتقاء ویندوز متمایل شوند. 

اگر یک لپ تاپ کاری دارید، با ارتقاء ویندوز، تصمیمات فنی کارفرمای شما بر شما تأثیر می گذارد و این در حالی است که عملکرد بهتر و عمر باتری مزایایی است که هر مدیر IT می تواند از آن قدردانی کند. بنابراین انگیزه ای می شود تا همگان این ویندوز را بارگیری کنند!

بر اساس مشاهدات، Thread Director به سیستم عامل توصیه می کند که کدام وظایف در اولویت اصلی برای هسته های عملکردی هستند و کدام وظایف در اولویت پایین تر قرار دارند که می توان آن ها را به هسته های بهره وری اختصاص داد. سپس نتایج خود را با تغییراتی مانند رسیدن کارهای جدید یا به پایان رساندن کارهای قدیمی ارزیابی مجدد می کند. ویندوز 11 همچنین نحوه ارتباط نرم افزارهای نصب شده بر روی کامپیوتر را با سیستم عامل بهبود می بخشد و باعث افزایش عملکرد می شود. ویندوز قبلاً دارای یک رابط برنامه نویسی بود که نرم افزار می تواند از آن برای درخواست منابع بیشتر برای عملکرد بهتر استفاده کند. در ویندوز 11، نرم افزار اکنون می تواند بگوید چه زمانی باتری شما می خواهد راحت کار کند، در واقع کارایی را بر عملکرد ترجیح می دهد.

Iyigun گفت، یکی از برنامه هایی که از گزینه کارآیی استفاده می کند، مرورگر Edge خود مایکروسافت است. اما خبر خوب این که اینتل گفته است که با برنامه نویسان لینوکس همکاری می کند تا پشتیبانی Thread Director را به آن سیستم عامل اضافه کند.

منبع: cnet