وسترن دیجیتال به عنوان یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین شرکت های تولید کننده حافظه های ذخیره سازی در دنیا شناخته می شود و حتماً تا به حال نام آن به گوش شما هم خورده است! به تازگی این شرکت دو حافظه ذخیره سازی SSD برای استفاده در سیستم های گیمینگ را معرفی کرده که هر دوی آنها از سرعت خواندن اطلاعات فوق العاده بالایی برخوردارند. به طوری که می توان آنها را به راحتی در دسته بهترین حافظه های SSD موجود در بازار جای داد! این محصولات جدید از سری گیمینگ WD_BLACK عرضه می شوند و در ادامه به مشخصات آنها نگاهی می اندازیم.

وسترن دیجیتال از حافظه های جدید SSD خود با نام های SN850X و P40 از سری گیمینگ WD_BLACK رونمایی کرد

حافظه های اس اس دی جدید وسترن دیجیتال با نام های WD_BLACK SN850X و WD_BLACK P40 معرفی شده اند. مدل SN850X از نوع NVMe است و سرعت خواندن اطلاعات 7300 مگابایت در ثانیه را به ارمغان می آورد! همچنین این حافظه ذخیره سازی وسترن دیجیتال از استاندارد PCIe Gen 4 پشتیبانی می کند و زمان تأخیر در دستیابی به اطلاعات را به حداقل میزان ممکن می رساند. به این ترتیب زمان لود سیستم عامل و نرم افزارهای نصب شده بر روی آن فوق العاده کوتاه خواهد بود! ضمن اینکه این حافظه اس اس دی از تکنولوژی های مربوط به مدیریت گرمای ایجاد شده به صورت تطبیق پذیر بهره می برد. گیمرها می توانند عملکرد این حافظه اس اس دی را از طریق WD_BLACK Dashboard و Game Mode 2.0 بهینه کنند. لازم به ذکر است که نسخه های 1 و 2 ترابایتی حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال SN850X از هیت سینیک اضافی (قابل تهیه به صورت مجزا) نیز پشتیبانی می کنند و از نورپردازی RGB هم برخوردارند.

وسترن دیجیتال از حافظه های جدید SSD خود با نام های SN850X و P40 از سری گیمینگ WD_BLACK رونمایی کرد

اما حافظه اس اس دی WD_BLACK P40 در واقع یک مدل قابل حمل (Game Drive) است که حداکثر سرعت خواندن اطلاعات 2000 مگابایت در ثانیه را به ارمغان می آورد. این حافظه SSD به رابط USB 3.2 Gen 2 مجهز است و از یک نمایشگر LED بهره می برد که می توان آن را با تجهیزات RGB سینک کرد. به این ترتیب امکان شخصی سازی نورپردازی RGB این مدل وجود دارد.

وسترن دیجیتال از حافظه های جدید SSD خود با نام های SN850X و P40 از سری گیمینگ WD_BLACK رونمایی کرد

لازم به ذکر است که حافظه ذخیره سازی اس اس دی وسترن دیجیتال WD_BLACK SN850X با ظرفیت های 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایت عرضه می شوند و قیمت اولیه آنها 190 دلار خواهد بود. این حافظه های جدید در ماه جولای راهی بازار می شوند. همچنین شاهد عرضه مدل WD_BLACK P40 به بازار در حوالی تابستان 2022 خواهیم بود. این مدل دارای نسخه های 500 گیگابایتی، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی خواهد بود و قیمت اولیه آن 120 دلار اعلام شده است. عرضه این دو مدل می تواند به ارتقای سیستم های گیمینگ کمک زیادی کند و سرعت لود بازی ها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. به همین دلیل پیش بینی می شود که استقبال از آنها توسط گیمرها و شرکت های تولید کننده سیستم های گیمینگ فوق العاده بالا باشد.

منبع: windowscentral