تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 888 در حال حاضر یکی از قدرتمندترین تراشه های موبایل موجود در بازار است که تقریباً می توان گفت بر روی تمام گوشی های اندرویدی پرچم دار و رده بالای سال مورد استفاده قرار گرفته است. با وجود اینکه انتظار نمی رود تا جانشین تراشه اسنپ دراگون 888 امسال به بازار عرضه شود، اما اخباری در رابطه با ویژگی ها و مشخصات این تراشه جدید منتشر شده است. در این بخش قصد داریم تا به ویژگی های کلیدی تراشه موبایل پرچم دار بعدی کوالکوم نگاهی بیندازیم! با ما همراه باشید.

جدیدترین اخبار درباره چیپست پرچم دار بعدی کوالکوم!

مطابق با اخبار و شایعات منتشر شده، چیپست جایگزین اسنپ دراگون 888 دارای مدل "SM8450" خواهد بود. این تراشه به صورت 4 نانومتری طراحی شده و همراه با یک سیستم تجمیع شده X65 5G Modem-RF عرضه خواهد شد. مودم اسنپ دراگون X65 در فوریه سال 2021 (بهمن 1399) معرفی شده و امکان پشتیبانی از شبکه 5G با سرعت 10 گیگابیت را فراهم می آورد. در این مودم از ماژول آنتن Qualcomm 545 mmWave استفاده شده که هم محدوده وسیع تری را پوشش می دهد و هم قدرت بیشتری در پشتیبانی از شبکه های وایرلس را به ارمغان می آورد.

درباره CPU باید گفت که تراشه جانشین اسنپ دراگون 888 از هسته های کوالکوم Kryo 780 که بر مبنای معماری جدید ARM Cortex v9 ساخته شده اند، بهره خواهد بود. البته شاید بتوان ارتقای این تراشه جدید در زمینه اجرای پردازش های گرافیکی را از ارتقای عملکرد CPUی آن نیز جالب توجه تر دانست! در این تراشه از پردازنده گرافیکی Adreno 730 استفاده شده که یک جهش و ارتقای بزرگ نسبت به پردازنده گرافیکی Adreno 660 به حساب می آید که در تراشه اسنپ دراگون 888 مورد استفاده قرار گرفته است.

تراشه مدل SM8450 همچنین به چهار کانال جهت پشتیبانی از حافظه های رم LPDDR5، کدک صوتی Qualcomm Aqstic WCD9380/WCD9385، واحد پردازش ویدئویی Adreno 665 و یک ISP جدید Spectra 680 مجهز خواهد بود. پیش بینی می شود که کوالکوم این تراشه جدید را در رویداد Snapdragon Tech Summit 2021 که در دسامبر (آذر 1400) برگزار می شود، معرفی کند. در عکس زیر می توانید مشخصات کامل و دقیق این تراشه جدید را مشاهده کنید:

جدیدترین اخبار درباره چیپست پرچم دار بعدی کوالکوم!

با وجود اینکه تراشه های اسنپ دراگون شرکت کوالکوم تا به اینجا از لحاظ عملکرد گرافیکی نسبت به چیپ های اگزینوس سامسونگ برتری داشته اند، با این وجود باید دید که آیا تراشه جانشین اسنپ دراگون 888 از لحاظ کیفیت عملکرد کلی با تراشه اگزینوس 2200 (که آن هم هنوز به بازار نیامده و اخباری غیر رسمی درباره اش منتشر شده) توانایی رقابت دارد یا خیر. تراشه اگزینوس 2200 به احتمال زیاد از تکنولوژی AMD در زمینه پردازش های گرافیکی بهره می برد و هم در گوشی های هوشمند و هم در لپ تاپ قابل استفاده خواهد بود. AMD به تازگی این موضوع را تصدیق کرده که تکنولوژی RDNA2 این شرکت ویژگی هایی مانند ray tracing و نرخ سایه زنی متغیر را به نسل بعدی تراشه های اگزینوس سامسونگ اضافه خواهد کرد. به این ترتیب به نظر می رسد که باید شاهد تحولی بزرگ در تراشه های جدید سامسونگ و رقابت شدیدتر این غول کره ای با کوالکوم باشیم!

منبع: androidcentral