Surface Duo بعدی ممکن است بهترین باشد: یک صفحه نمایش تاشو معکوس برای کنترل تنها با یک دست

مایکروسافت برای دستگاهی با نمایشگر تاشو معکوس درخواست ثبت اختراع می کند

اخیرا یک درخواست ثبت اختراع جدید توسط مایکروسافت مشاهده شده است، که در آن یک دستگاه مجهز به صفحه نمایش تاشو بدون شکاف و همچنین نحوه تا کردن آن به صورت 360 درجه برای حالت تک نمایشگر را نشان می دهد.

چنین طراحی می تواند بسیاری از مشکلات موجود در مورد Surface Duo مایکروسافت را که به جای یک نمایشگر به دو نمایشگر متکی است حل کند. چرا که Surface Duo دارای دو نمایشگر تاشو است که می ‌تواند در حالت‌ های مختلف به صورت معکوس تا شود، اما مشکل این دستگاه وجود شکاف غیر قابل تحمل در بین دو نمایشگر است که تجربه استفاده از حالت صفحه نمایش بزرگ را به ‌ویژه هنگام تماشای یک ویدیو خسته ‌کننده می کند.

مایکروسافت برای دستگاهی با نمایشگر تاشو معکوس درخواست ثبت اختراع می کند

اگر بخواهیم درخواست ثبت اختراع مایکروسافت را بیشتر شرح دهیم باید بگوییم که این درخواست شامل 37 صفحه است که در آن مایکروسافت به طور خلاصه توضیح می دهد درخواست ثبت اختراع برای چه منظور است. در این درخواست نمونه طراحی هایی ارائه شده است که چگونگی تا شدن نمایشگر در زاویه های 0 تا 360 درجه را نشان می دهد. همچنین از نقشه های ارسال شده مشخص است که هدف مایکروسافت ساخت یک دستگاه تاشو است که در هنگام باز بودن صفحه نمایش هیچ شکاف و درزی در آن مشاهده نمی شود.

همانطور که می دانید، در اکثر نمایشگر های تاشو معمولا نحوه تا شدن دستگاه، لولا، چرخ دنده ها و طراحی کلی یکسان است. با این حال، تنها چیزی که نیاز است یک صفحه نمایش شیشه ای است که انعطاف لازم را داشته باشد و بتواند آنچه را که مایکروسافت می خواهد انجام دهد، این همان چیزی که داستان را واقعا جالب می کند!

ال جی یک صفحه نمایش تاشو اختراع کرد که می تواند از 0 تا 360 درجه تا شود

همین هفته، ال جی برخی از نوآوری های جدید نمایشگر خود را در SID 2022 Display Week به نمایش گذاشت. یکی از این نوآوری ها، نمایشگر OLED تاشو 8.03 اینچی بود که می تواند در هر زاویه از 0 تا 360 درجه به سمت داخل و خارج تا شود.

به نظر می آید این همان فناوری است که مایکروسافت برای درخواست ثبت اختراع خود به آن نیاز دارد.

مایکروسافت برای دستگاهی با نمایشگر تاشو معکوس درخواست ثبت اختراع می کند

درواقع نمایشگر ال ‌جی از UTG  (شیشه فوق ‌العاده نازک) استفاده می ‌کند و مجهز به یک ماده ضد اثر انگشت برای تمیز ماندن نمایشگر است. رزولوشن آن 2480x2200 با تراکم پیکسلی 413 PPI است که روشنایی 430 نیت و 109.9٪ طیف رنگی DCI-P3 را ارائه می دهد.

در مقابل، Surface Duo 2 دارای صفحه نمایش 8.3 اینچی اولد با رزولوشن 1892x2688 (401 PPI) است که شباهت زیادی به آنچه ال جی نشان داده است ندارد.

ال ‌جی خاطرنشان می ‌کند که نمایشگر آن با 200000 تا ارزیابی شده است.

شایعات گزارش شده مبنی بر تغییر طراحی Surface Duo

برخی از منابع می گویند که مایکروسافت قصد ندارد سرفیس دوو 3 را در سال جاری منتشر کند. در عوض، این شرکت بر روی نرم ‌افزار تمرکز خواهد کرد که از میان آن ها می توان به ارائه اندروید 12L در ماه ‌های آینده به سرفیس دوو اصلی و سرفیس دوو 2 فعلی اشاره کرد.

البته نکاتی وجود دارد مبنی بر اینکه مایکروسافت ممکن است در رویکرد دوگانه بودن صفحه نمایش سرفیس دوو تجدید نظر کند و یا ممکن است سعی کند نسخه ای با صفحه نمایش تاشو را ارائه دهد. با فناوری امروزی، چنین دستگاهی فقط می ‌تواند در یک جهت تا شود و مزیتی که Surface Duo نسبت به سایر دستگاه ‌های تاشو داشته باشد را نفی می ‌کند.

شایعات گزارش شده مبنی بر تغییر طراحی Surface Duo

اما بین این درخواست ثبت اختراع جدید و اخبار ال جی، چنین دستگاهی می تواند یک امکان باشد. با این حال، هنوز خیلی زود است که بدانیم آیا Surface Duo 3 با چنین طراحی می ‌تواند تا پاییز 2023 عرضه شود یا خیر.

منبع: windowscentral