تیک تاک با پشت سر گذاشتن گوگل توانسته به محبوب ترین دومین در سال 2021 تبدیل شود و بیشترین ترافیک را در فضای اینترنت به خود اختصاص دهد. این خبر بر مبنای اطلاعات آماری ارائه شده توسط وب سایت Cloudflare اعلام شده و نتایج جالب و هیجان انگیزی را اعلام می کند!

تیک تاک با پشت سر گذاشتن گوگل به پربازدیدترین وب سایت در سال 2021 تبدیل شد

آخرین گزارش اعلام شده توسط Cloudflare در سال 2021 که توسط Cloudflare service ارائه شده، اعلام می دارد که وب سایت TikTok بالاتر از Google به عنوان پربازدید ترین وب سایت سال انتخاب شده است. این نتایج برای تیک تاک که یک پلتفرم به اشتراک گذاری ویدئو است یک پیشرفت قابل توجه و چشمگیر به شمار می آید. چرا که تیک تاک در سال گذشته در جایگاه هفتم و گوگل در رتبه اول قرار داشت و اکنون توانسته جایگاه گوگل را تصاحب کند. این خبر زمانی اهمیت زیادی پیدا می کند که این نکته را در نظر بگیریم که تمام سرویس های زیر مجموعه گوگل شامل Maps، Translate، Photos، Flights، Books و News نیز در این آمار سهیم بوده اند! در واقع تیک تاک از تمامی سرویس های گوگل در مجموع بازدید بالاتری داشته است.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که تیک تاک موفق شده تا فیسبوک را نیز به عنوان پرطرفدار ترین شبکه اجتماعی پشت سر بگذارد. این رده بندی اکنون به این صورت است: تیک تاک، مایکروسافت، فیسبوک، اپل، آمازون، نتفلیکس، یوتیوب، توئیتر و واتس اپ.

تیک تاک با پشت سر گذاشتن گوگل به پربازدیدترین وب سایت در سال 2021 تبدیل شد

پلتفرم اشتراک گذاری ویدئوی تک تاک حدود سال گذشته بود که در اوج همه گیری ویروس کووید 19 به شهرت بسیاری دست پیدا کرد و بسیاری از کاربران خانگی و کسانی که مجبور به رعایت قرنطینه بودند، از آن استفاده می کردند. در واقع این پلتفرم در دورانی که اکثر مردم جهان به دنبال یک اپلیکیشن سرگرمی بودند، از فرصت استفاده کرده و به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. در ماه سپتامبر بود که اعلام  شد تیک تاک بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در ماه دارد و نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن موبایل آن حتی از اپلیکیشن فیسبوک نیز بیشتر دانلود شده است.

وب سایت Cloudflare اعلام کرده است که تیک تاک در ماه های فوریه، مارچ و می نیز چند روزی در صدر پربازدیدترین وب سایت های دنیا قرار داشت، اما پس از تاریخ 10 آگوست بوده که بیشترین تعداد روز را در صدر این جدول قرار داشته است. مطابق با این گزارش تیک تاک در اکثر روزهای مهم تقویمی مانند روز شکرگذاری (Thanksgiving) و بلک فرایدی بالاتر از گوگل قرار داشته است.

تیک تاک با پشت سر گذاشتن گوگل به پربازدیدترین وب سایت در سال 2021 تبدیل شد

البته این رده بندی تمام جنبه های موضوع را نشان نمی دهد. کلود فلیر اعلام کرده است که این رتبه بندی بر مبنای DNS پابلیک 1.1.1.1 جمع آوری شده و آی پی های یونیک را نشان نمی دهد. در واقع تمام بازدیدها از تمام کاربران در این رتبه بندی لحاظ شده اند. بنابراین ممکن است که بخش زیادی از ترافیک اختصاص یافته به این دومین مربوط به تعداد محدودی از کاربران باشد. به هر حال چیزی که مشخص است این است که تیک تاک یکی از پربازدیدترین وب سایت ها در سال 2021 بوده است.

منبع: androidcentral