زمانی که سامسونگ گوشی Galaxy S22 Ultra را معرفی کرد، به طور واضح مشخص بود که چه برنامه ای برای گوشی های سری Note در سر دارد! با این وجود سامسونگ در این زمینه سکوت اختیار کرده بود و هیچ گونه اطلاعاتی را در رابطه با گوشی های سری نوت ارائه نمی داد. تا اینکه بالاخره سکوت این غول کره ای دنیای تکنولوژی طی رویداد MWC 2022 در رابطه با این گوشی ها شکست!

سامسونگ بالاخره برنامه های خود را برای آینده گوشی های Galaxy Note اعلام کرد!

مطابق با مطلبی که بر روی وب سایت Dailian منتشر شده، مدیر بخش گوشی های هوشمند سامسونگ (Roh Tae-moon) به خبرنگاران اعلام کرده است که دیگر نباید منتظر عرضه گوشی جدیدی از سری Galaxy Note سامسونگ باشند. در عوض گوشی گلکسی نوت جدید، هر سال تحت عنوان “Ultra” از سری گوشی های پرچم دار سامسونگ عرضه خواهد شد؛ چیزی که پیش از این نیز کارشناسان و حتی کاربران ساده نیز آن را حدس می زدند!

کمپانی سامسونگ عرضه گوشی های Galaxy Note را در سال 2021 متوقف کرد؛ اقدامی که چندان هم جای تعجب نداشت! از زمان عرضه گوشی گلکسی S21 Ultra و تأثیر فزاینده کمبود جهانی تراشه های گوشی های هوشمند، می شد حدس زد که سامسونگ به زودی پایان تولید گوشی های سری نوت را اعلام خواهد کرد. در واقع در همه جا می شد نشانه های این امر را مشاهده کرد! حالا سامسونگ به طور رسمی این خبر را تأیید کرده و  حدسیات را به گمان تبدیل کرده است!

سامسونگ بالاخره برنامه های خود را برای آینده گوشی های Galaxy Note اعلام کرد!

البته این موضوع برای طرفداران گوشی های سری نوت سامسونگ چندان ناراحت کننده نیست! چرا که این دسته از کاربران می توانند گوشی Galaxy S22 Ultra را تهیه کرده و به همان امکانات گوشی های سری نوت بر روی آن دسترسی داشته باشند. جالب اینجا است که از زمان در دسترس قرار گرفتن گوشی های سری Galaxy S22 برای پیش خرید، نسخه Ultra بیش از سایر نسخه ها فروش داشته و 60 درصد از فروش کلی این سری از پرچم داران سامسونگ را از آن خود کرده است! این موضوع می تواند مهر تأییدی بر درست بودن سیاست های سامسونگ در راستای بالا بردن آمارهای فروش گوشی های پرچم دار خود باشد! چرا که طرفداران گوشی های Note نیز اکنون گوشی های سری S را خریداری می کنند و آمار فروش این سری از گوشی های سامسونگ را بالاتر می برند!

سامسونگ بالاخره برنامه های خود را برای آینده گوشی های Galaxy Note اعلام کرد!

البته باید به نکته دیگری هم در این زمینه اشاره کنیم! شایعات حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد تا گوشی تاشوی جدید خود، Galaxy Z Fold 4 را نیز به صورت پیش فرض همراه با قلم لمسی S Pen عرضه کند! پس این گوشی تاشو را نیز به نوعی می توان یکی از جانشینان گوشی های Note دانست! این گوشی در اواخر سال 2022 به بازار عرضه می شود و به نظر می رسد که امکانات بیشتری برای استفاده از تمام پتانسیل های قلم لمسی S Pen را فراهم می آورد. جنبه مثبت دیگر این خبر این است که طرفداران گوشی های تاشوی سامسونگ دیگر مجبور به صرف هزینه برای خرید قلم لمسی به صورت جداگانه نخواهند بود!

منبع: androidcentral