در میان فعالان در صنعت تولید نمایشگر، زمزمه های به گوش می رسد که به احتمال بسیار زیاد حقیقت دارند! سامسونگ تصمیم گرفته تولید نمایشگرهای LCD خود را شش ماه زودتر از آنچه که انتظار می رفت، متوقف کند. مطابق با گزارشی که در Korea Times منتشر شده، ماه ژوئن احتمالاً آخرین ماهی خواهد بود که شاهد تولید نمایشگر LCD سامسونگ در آن خواهیم بود و دلیل آن، افت قیمت شدید این نوع مانیتورها در بازار رقابتی کشورهای مانند چین و تایوان عنوان شده است. این گزارش بر مبنای اظهارات افراد ناشناسی که از آنها تحت عنوان “industry insiders” تهیه شده و به نظر می رسد که برای اطلاع از صحت آن باید مدتی را منتظر بمانیم.

سامسونگ تولید نمایشگرهای LCD را متوقف می کند؛ شش ماه زودتر از آنچه که انتظار می رفت!

تولید نمایشگرهای LCD توسط Samsung Display در سال های 2020 و 2021 به دلیل مشکلاتی که همه گیری ویروس کووید 19 در صنعت تجهیزات الکترونیک ایجاد کرد، با وقفه روبرو شده بود. اکنون با عادی شدن شرایط برای تولید نمایشگر و آغاز مجدد رقابت بین شرکت های معتبر فعال در این حوزه، سامسونگ قصد دارد تا خط تولید نمایشگرهای LCD خود را تعطیل کند و تمرکز خود را بر روی تولید نمایشگرهای QD LED و OLED قرار داد. ابتدا اعلام شده که این برنامه های سامسونگ در اواخر سال 2022 به اجرا در می آیند؛ اما اکنون به نظر می رسد که خیلی زودتر باید شاهد اجرایی شدن آنها باشیم!

سامسونگ تولید نمایشگرهای LCD را متوقف می کند؛ شش ماه زودتر از آنچه که انتظار می رفت!

اگر به نمودار بالا نگاهی بیندازید، تغییر موضع ناگهانی سامسونگ چندان هم برایتان عجیب نخواهد بود. این نمودار که توسط مشاوران زنجیره تأمین نمایشگر (DSCC) ارائه شده است، شاخص قیمت پنل تلویزیون براساس تغییرات سال به سال را از ژانویه 2015 تا به امروز نمایش می دهد. شیب تند کاهشی که در سال 2021 در نمودار بالا دیده می شود، برای سرگیجه گرفتن هر تحلیل گری کافی است! درست است که این شیب نشان دهنده افت شاخص قیمت است، اما لطفاً توجه داشته باشید که این افت در سال 2022 در حال نزدیک شدن به رقم عجیب منفی 60 درصد است!

شرکت Samsung Display بازیگر مهمی در کسب و کار مربوط به تولید نمایشگرهای تخت است. این غول کره ای، برخی از بهترین نمایشگرها را برای طیف وسیعی از دستگاه ها، از دستگاه های هوشمند پوشیدنی گرفته تا تلویزیون های ماژولار به اندازه دیوار، ساخته است. همچنین برخی نمایشگرهای سامسونگ به مانیتورهای PC های شخصی راه پیدا کرده اند و برخی دیگر توسط شرکای سامسونگ مانند Asus و Alienware مورد استفاده قرار می گیرند.

سامسونگ تولید نمایشگرهای LCD را متوقف می کند؛ شش ماه زودتر از آنچه که انتظار می رفت!

پیش بینی می شود که با اجرایی شدن تصمیم سامسونگ، کارمندانی که بخشی از عملیات تولید تجاری نمایشگرهای LCD بودند، به خط تولیدهای مربوط به تولید نمایشگرهای QD و OLED سامسونگ منتقل شوند. این موضوع می تواند امیدواری های بیشتری را برای توسعه تکنولوژی های مدرن تر در زمینه ساخت نمایشگرهای QD و OLED به همراه داشته باشد و از طرف دیگر نگرانی های سامسونگ بابت ضرردهی مالی برای تولید نمایشگرهای LCD را به خوبی برطرف کند.

منبع: tomshardware