به نظر می رسد که شارژر 5 واتی اپل که با نام Apple 5W USB Power Adapter شناخته می شود، به زودی به طور کامل از رده خارج خواهد شد. به نظر می رسد که اپل این شارژر را دیگر تولید نمی کند و به همین دلیل در بسیاری از فروشگاه های آنلاین در سرتاسر دنیا، وضعیت آن به «ناموجود» تغییر پیدا کرده است!

البته اعلام شده که امکان خرید این شارژر در ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر همچنان وجود دارد. اما بر اساس گزارش های دریافتی، شارژر یو اس بی 5 وات اپل در کشورهایی مانند استرالیا، چین، ژاپن و تعدادی از کشورهای اروپایی به طور کامل «سولد اوت» شده و دیگر در دسترس نیست.

اپل قصد دارد تا «بدترین شارژر آیفون» خود را از رده خارج کند!

این شارژر 5 واتی به طرز نا امید کننده ای در بسته بندی تمام آیفون ها موجود بوده است! اما اپل اعلام کرده که در زمان عرضه آیفون 12، دیگر از این شارژر خبری نخواهد بود! این شارژر از کانکتور USB-A استفاده می کند و فقط توانایی ارائه سرعت شارژ 5 وات را دارد! درست است که این مشخصات به معنی این است که این شارژر از طیف وسیعی از دستگاه ها پشتیبانی می کند، اما واقعاً دیگر قدیمی شده! چرا راه دوری برویم؟! همین آیفون های جدیدتر اپل از سرعت شارژ 20 وات هم پشتیبانی می کنند و این شارژر عملاً برای آنها کارایی بالایی ندارد!

شارژر 5 وات اپل دارای «طراحی فوق العاده جمع و جوری» است و اپل در معرفی آن از این جمله استفاده کرده است: «شارژدهی سریع و پر بازده در خانه، دفتر کار یا در حال حرکت». درست است که این جمله جذاب به نظر می رسد، اما اگر توانایی های فنی شارژر 5 وات اپل را با قابلیت های آیفون ها و آیپدهای جدیدتر مقایسه کنیم، متوجه می شویم که اتفاقاً این جمله چقدر قدیمی و کهنه شده و دیگر در دنیای امروز خریداری ندارد!

اپل قصد دارد تا «بدترین شارژر آیفون» خود را از رده خارج کند!

شارژر 5 وات اپل در کنار ساعت های هوشمند اپل واچ نیز عرضه می شد. اما پس از به بازار آمدن اپل واچ سری 7 از رده خارج شد. این اپل واچ های جدید به شارژر USB-C خود مجهز شده اند. به احتمال قریب به یقین این روند در زمان به بازار آمدن اپل واچ جدید سری 8 با قابلیت ها و ویژگی های جدید هم ادامه خواهد داشت و این ساعت های هوشمند هم شارژر USB-C خود را خواهند داشت.

اپل هنوز به صورت رسمی تأیید نکرده که قصد دارد فروش شارژر 5W USB Power Adapter را به طور کامل متوقف کند؛ اما چیزی که در بازار شاهد آن هستیم حاکی از این است که موجودی فروشگاه های بین المللی دیگر شارژ نمی شود و شارژرهایی که در حال حاضر به فروش می رسند، در واقع آخرین نسخه های باقی مانده در انبار فروشگاه ها هستند.

اپل قصد دارد تا «بدترین شارژر آیفون» خود را از رده خارج کند!

به این ترتیب باید از شارژرهای نسل جدید اپل استفاده کنید. این غول کوپرتینویی دنیای تکنولوژی محصولات جدید دیگری هم در راه دارد که در آینده ای نه چندان دور دنیا را تحت تأثیر قرار خواهند داد! گوشی های سری آیفون 14 اپل و اپل واچ های جدید هم در بازارهستند. ضمن اینکه پیش بینی می شود تا پیش از اتمام سال 2022 شاهد رونمایی از آیپدها و مک های جدید اپل هم باشیم.

منبع: imore