در کنار آپدیت های مهمی که اپل برای سیستم عامل های iOS، iPadOS، macOS و watchOS در مراسم WWDC 2022 معرفی کرده، خبرهای جذابی در رابطه با HomeKit نیز در این مراسم اعلام شده است! اپلیکیشن Home به طور کامل باز طراحی شده است، ویجت های جدیدی به لاک اسکرین اضافه شده و عملکرد کلی این پلتفرم در پشت صحنه تغییراتی پیدا می کند تا کاربران با راه های متفاوت تر و بهینه تری با دستگاه های خانه هوشمند خود تعامل برقرار کنند. این تغییرات در پاییز امسال بر روی HomeKit اعمال خواهند شد و ما در ادامه نگاه دقیق تری به آنها خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

تمام ویژگی های جدیدی که به HomeKit اضافه می شود و اپل به آنها در WWDC 2022 اشاره کرده است

باز طراحی اپلیکیشن Home

اپل «سرانجام» تصمیم به آپدیت اساسی اپلیکیشن Home گرفته و ویژگی های جذابی در پاییز به آن اضافه می کند. حتی می توان گفت که این اپلیکیشن به طور کامل مورد طراحی مجدد قرار می گیرد! با وجود اینکه طراحی ساده کاشی ها (tiles) در این اپلیکیشن طرفداران زیادی داشته است، اما این نوع طراحی روش سریعی برای مکان یابی دستگاه های HomeKit را در اختیار کاربر قرار نمی دهد؛ چرا که شکل و شمایل کاشی ها فارغ از نوع دستگاه، به طور کامل به یکدیگر شبیه هستند و هیچ تفاوتی با هم ندارند.

تمام ویژگی های جدیدی که به HomeKit اضافه می شود و اپل به آنها در WWDC 2022 اشاره کرده است

اپل با استفاده از آیکون های جدید، تغییر اندازه کاشی ها و گروه بندی آنها، این مشکل را در طراحی تازه اپلیکیشن Home برطرف کرده است. در اپلیکیشن Home جدید دستگاه های امنیتی مانند قفل درها آیکون بزرگتری دارند و به این ترتیب نسبت به سایر دستگاه ها برجسته می شوند. همچنین اتاق ها اکنون در یک خط بر روی صفحه نمایش گروه بندی می شود و دیگر مثل سابق در تب های جداگانه نمایش داده نمی شوند. این ویژگی فعلاً برای آیفون اعمال خواهد شد.

تمام ویژگی های جدیدی که به HomeKit اضافه می شود و اپل به آنها در WWDC 2022 اشاره کرده است

در اپلیکیشن جدید Home به دوربین ها نیز یک کاشی مجزا و تکی اختصاص یافته که قابلیت نمایش وضعیت حداکثر چهار دوربین HomeKit را در یک جدول به صورت هم زمان دارد. اگر بیش از چهار دوربین در خانه هوشمند خود دارید، تنها کافی است تا بر روی این کاشی سوئیپ کنید. به این ترتیب در همه حال به سریع ترین شکل ممکن به دوربین های اسمارت هوم خود دسترسی خواهید داشت.

در قسمت بالایی اپلیکیشن Home، خلاصه ای از وضعیت خانه شما نمایش داده خواهد شد. این خلاصه وضعیت مداوم به روز رسانی می شود و شما را از وضعیت خانه و دستگاه های آن مطلع می کند.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن جدید Home در زمان عرضه در پاییز امسال، بر روی iOS، iPadOS و macOS قابل استفاده خواهد بود.

ویجت های جدید لاک اسکرین

تمام ویژگی های جدیدی که به HomeKit اضافه می شود و اپل به آنها در WWDC 2022 اشاره کرده است

بله این خبر درست است که اپل امکان شخصی سازی لاک اسکرین را به iOS اضافه کرده است! با عرضه سیستم عامل iOS 16، کاربران آیفون می توانند محتوای قابل نمایش بر روی هوم اسکرین، فونت، رنگ و دیگر عناصر آن را به دلخواه خود تغییر دهند و ویجت های دلخواه خود، از جمله ویجت اپلیکیشن Home را به آن اضافه کنند.

با ویجت جدید Home app، کاربران قادر خواهند بود تا دستگاه های HomeKit خود را به طور مستقیم و بدون نیاز به هیچ گونه اپلیکیشن خارجی، بر روی لاک اسکرین آیفون مشاهده کنند. طی سخنرانی اصلی WWDC، اپل تصویر بالا را در این رابطه منتشر کرده است. همان طور که در تصویر می بینید، وضعیت دماسنج HomeKit، وضعیت چراغ ها و قفل درها از طریق ویجت اپلیکیشن هوم بر روی لاک اسکرین آیفون قابل مشاهده است.

استاندارد Matter و توسعه دستگاه های سازگار با HomeKit

استاندارد Matter و توسعه دستگاه های سازگار با HomeKit

با وجود چندین شکست اپل در رونمایی از استاندارد Matter طبق زمان بندی از پیش اعلام شده، این بار در مراسم WWDC آپدیت های مختصری درباره آن اعلام شده است. طبق معمول، اپل از همکاری گروهی برای توسعه فناوری های حوزه اسمارت هوم تمجید کرده و HomeKit را به عنوان پایه و زیربنای این استاندارد جدید برای همکاری های آینده دانسته است.

مطابق با اعلام اپل، در حال حاضر 130 دستگاه بر مبنای استاندارد Matter در حال آماده سازی هستند. محصولات شرکت هایی مانند Google، Amazon، Schlage، Eve، Philips، Hue و August تا پایان امسال به بازار عرضه خواهند شد.

پس از مراسم WWDC، اپل بی سروصدا یک سری جزئیات مهم در رابطه با استاندارد Matter و هاب های HomeKit مطرح کرده است. در پیش نمایش معرفی iOS 16، اپل عنوان کرده است که تجهیزات ساخته شده بر مبنای استاندارد Matter، باید بر روی Apple TV یا HomePod (به عنوان هاب های HomeKit) اجرا شوند. نکته تعجب برانگیز در این رابطه، عدم حضور آیپد است که برای سال ها به عنوان یکی از مهم ترین هاب های هوم کیت مورد استفاده قرار می گرفته است.

در کنفرانس WWDC اپل به این نکته هم اشاره کرده است که در حال کار کردن بر روی فناوری های پشت صحنه HomeKit است تا دستگاه های نصب شده در تمام نقاط خانه، زمان پاسخ دهی سریع تری داشته باشند. همان طور که اشاره شد، این تغییرات در پاییز 2022 بر روی HomeKit اعمال خواهد شد.

منبع: imore