هر دو تلویزیون هایسنس U8H و TCL 6-Series (R655) دو تا از بهترین تلویزیون های بازار در سال جاری هستند. پس به احتمال زیاد خریداران بسیاری وجود دارند که برای تصمیم گیری بین این دو تلویزیون به مشکل خورده اند، اما این مقاله به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف هر دو تلویزیون را بشناسید و سپس تصمیم بگیرید که کدام تلویزیون برای استفاده شما مناسب تر است.

قبل از اینکه به مقایسه کیفیت تصویر بپردازیم، باید با نرم افزاری که این تلویزیون ها روی آن ساخته شده اند شروع کنیم. پلتفرم‌ این تلویزیون های هوشمند فقط بر تجربه کلی زندگی با این تلویزیون‌ ها، یافتن محتوایی که می ‌خواهید تماشا کنید و یا سرعت بارگیری برنامه‌ تأثیر نمی ‌گذارند، بلکه بر روی کیفیت تصویر نیز مؤثر هستند. درواقع Hisense U8H با  Google TV و TCL با Roku TV اجرا می شود. در پلتفرم Google TV -که در تلویزیون های سونی نیز دیده می شود- محدودیت های زیادی توسط خود پلتفرم اعمال نمی شود. با Google TV می توانید نوع پیش تنظیم های تصویری و گزینه های تنظیم تصویر را اعمال کنید. در همین حال  در پلتفرم تلویزیون Roku که در این تلویزیون و برخی مدل های دیگر مانند TCL R615 و TCL R617 به کار رفته، می توانید کنترل کمتری بر روی تصویر ارائه شده داشته باشید. علاوه بر این، برخی از کنترل‌ های دقیق‌ تر موجود را نمی ‌توان بدون برنامه Roku در تلفن هوشمند یا تبلت استفاده کرد.

تلویزیون Hisense U8H در مقابل TCL 6-Series (R655): دراین مقایسه کدام برند برنده می شود؟

روشنایی Hisense U8H در مقابل TCL 6-Series (R655)

در حالت تعادل، Hisense U8H تلویزیون روشن تری است.

هنگامی که روشنایی را با حفظ کیفیت تصویر مقایسه می کنیم، آنچه می بینیم این است که تلویزیون هوشمند Hisense روشن تر و زنگارتر است و کنتراست بالاتری نسبت به TCL دارد. در مقایسه، TCL کمی محفوظ تر است، اما در عین حال واقعی تر و دقیق تر عمل می کند. احتمالا این دقت چیزی است که بسیاری از مردم به دنبال آن هستند.

به عنوان مثال: U8H درحالت HDR، یک مشکل پردازشی دارد که باعث می ‌شود جزئیات بسیار زیاد تصویر با نقاط برجسته روشن درخشان شود. همچنین هنگام حرکت سوژه، یک مصنوع درخشان در U8H دریافت می کنید که در TCL 6-Series نمی بینید. گفتنی است که U8H در حالت HDR، برخی از مناطق تاریک را بیش از حد تاریک می کند تا جایی که برخی از جزئیات از بین می روند.

روشنایی Hisense U8H در مقابل TCL 6-Series (R655)

کیفیت تصویر Hisense U8H در مقابل TCL 6-Series (R655)

به طور کلی، وضوح حرکت TCL R655 بهتر است و حتی بدون درخشش HDR، حرکت نرم‌ تر و طبیعی ‌تری نسبت به U8H دارد. گفتنی است که هر دو تلویزیون کنترل خوبی در نور پس ‌زمینه ارائه می دهند و همچنین عملکرد خوبی در کاهش بیشتر نقطه های درخشان تصویر دارند.

بنابراین، نکته مهم در مورد کیفیت تصویر چیست؟ Hisense U8H یک تلویزیون خیره کننده تر است. روشنایی زیاد، اشباع رنگ و نقاط تیره، کنتراست چشم نوازی به آن می‌ دهد. بسیاری از افراد با در کنار هم قرار دادن این دو تلویزیون، متوجه می شوند که هایسنس U8H تلویزیون "بهتری" است و تصاویر را زنده تر و پویا تر نشان می دهد.

کیفیت تصویر Hisense U8H در مقابل TCL 6-Series (R655)

TCL ظاهر طبیعی تری دارد و نواحی تاریک نرمالی را ارائه می دهد. وضوح حرکت آن نیز صاف تر و چشم نوازتر است، و روشنایی آن به اندازه Hisense U8H نیست، اما همچنان می ‌تواند در بیشتر موارد روشنایی زیادی داشته باشد. اما بطور کلی می توان گفت که در پردازش کلی تصویر، TCL کار بهتری انجام می دهد.

از نظر گیمینگ، هر دو تلویزیون از چیپست های یکسانی استفاده می کنند، همچنین اتصالات یکسان و محدودیت های جزئی یکسانی دارند. بنابراین عملکرد راضی کننده ای را برای گیمرهای معمولی ارائه می دهند.

کیفیت تصویر Hisense U8H در مقابل TCL 6-Series (R655)

در مورد کیفیت صدا و ظاهر این دو تلویزیون نیز باید بگوییم که Hisense U8H بر TCL R655 غلبه می کند. درواقع TCL 6-Series صدای خیلی خوبی ندارد، در حالی که Hisense صدای بسیار قوی دارد. آخرین چیزی که باید به آن اشاره کنیم این است که TCL R655 با اندازه 85 اینچی عرضه می شود، در حالی که Hisense U8H بالاتر از 75 اینچ است.

منبع: digitaltrends