به تازگی شاهد عرضه مچ بند هوشمند Xiaomi Smart Band 7 (که با نام های Mi Band 7 و Xiaomi Band 7 هم شناخته می شود) به بازارهای کشورهای اروپایی بوده ایم. در کنفرانس رونمایی از این مچ بند، شیائومی محصولات دیگری را نیز معرفی کرده است که یکی از آنها تلویزیون های سری Xiaomi TV A2 بوده است. در ادامه می توانید مشخصات این تلویزیون هوشمند شیائومی را مشاهده کنید.

مشخصات فنی تلویزیون های هوشمند سری Xiaomi TV A2

در اواخر ماه May بود که شیائومی تلویزیون های سری Xiaomi TV F2 را معرفی کرد که به سیستم عامل Amazon Fire OS با رابط کاربری Fire TV مجهز است. کمتر از یک ماه پس از این رویداد، این شرکت تلویزیون های سری Xiaomi TV A2 را رونمایی کرده که به سیستم عامل اندروید تی وی مجهز است.

مشخصات فنی تلویزیون های هوشمند سری Xiaomi TV A2

تلویزیون های سری Xiaomi TV A2 در چهار سایز 32 اینچ، 43 اینچ، 50 اینچ و 55 اینچ راهی بازار خواهند شد. این در حالی است که خانواده تلویزیون های Xiaomi TV F2 سه عضو داشت و فاقد مدل 32 اینچی بود.

هر چهار مدل این تلویزیون ها به پنل LCD با نور پس زمینه LED مجهز هستند. به جز مدل 32 اینچی که دارای رزولوشن HD (معادل با 1366x768 پیکسل) است، سایر مدل های این تلویزیون ها کیفیت تصویر عالی 4K (معادل با 3840x2160 پیکسل) را به ارمغان می آورند.

از دیگر مشخصات تلویزیون های سری Xiaomi TV A2 می توان به نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز و زاویه دید وسیع 178 درجه اشاره کرد. ضمن اینکه مدل های 4K این سری از عمق رنگ 10 بیت و فناوری های MEMC، HDR10، HLG و دالبی ویژن پشتیبانی می کنند.

تلویزیون Xiaomi TV A2 در 4 سایز مختلف و با رزولوشن 4K و فناوری دالبی ویژن عرضه شد

این محصولات جدید شیائومی از چیپ چهار هسته ای، شامل هسته های ARM Cortex-A55 قدرت می گیرد. اما نسخه 32 اینچی این سری به پردازنده گرافیکی ARM Mali G31 MP2 مجهز است. سایر مدل ها دارای پردازنده گرافیکی ARM Mali G52 MP2 هستند.

تمامی مدل های سری Xiaomi TV A2 دارای طراحی یکپارچه با قاب فلزی هستند. این تلویزیون ها به بلوتوث نسخه 5.0، دو پورت USB 2.0 و پورت کامپوزیت AV مجهز است. همچنین بر روی بدنه این مدل ها جک هدفون 3.5 میلی متری و اسلات CI تعبیه شده است. سایر پورت های این تلویزیون ها شامل سه پورت HDMI (شامل یک پورت eARC) می شود. ضمن اینکه این مدل ها از وای فای دو بانده برخوردارند. مدل HD این سری دارای دو پورت HDMI، یک پورت DTMB و وای فای تک بانده است.

تمامی این مدل ها از فناوری های Dolby Audio و DTS HD پشتیبانی می کنند و به دو اسپیکر 12 واتی مجهزند. البته نسخه 32 اینچی دارای دو اسپیکر 10 واتی است. تلویزیون های شیائومی A2 با دستیار صوتی Google Assistant (از طریق ریموت کنترل) و فناوری های کروم کست و Miracast سازگاری دارند و از پلتفرم های استریمینگ پیشرو به خوبی پشتیبانی می کنند.

تلویزیون Xiaomi TV A2 در 4 سایز مختلف و با رزولوشن 4K و فناوری دالبی ویژن عرضه شد

زمان عرضه و قیمت تلویزیون های سری Xiaomi TV A2

شیائومی فقط قیمت مدل 55 اینچی این سری از تلویزیون های جدید خود را اعلام کرده که برابر با 529 یورو در بازارهای اروپایی است. در رابطه با تاریخ عرضه رسمی آنها نیز اطلاعاتی اعلام نشده است.

منبع: gizmochina