تلویزیون سونی براویا Z9K برای عرضه در چندین کشور اروپایی شامل بریتانیا، هلند، ایتالیا، سوئد و فرانسه آماده شده است. این شرکت اعلام کرده است که این تلویزیون به زودی راهی بازارهای این کشورها می شود و کاربران می توانند نسبت به پیش خرید آن اقدام کنند. با این وجود سونی از عبارت «به زودی» در رابطه با تاریخ عرضه این دستگاه استفاده کرده و تاریخ دقیقی را برای این منظور اعلام نکرده است.

تلویزیون سونی براویا Z9K 8K Mini LED با امکانات اختصاصی برای پلی استیشن 5 در اروپا رونمایی شد

سونی این تلویزیون 8K Mini LED را برای اولین بار در مراسم CES که در اوایل سال جاری برگزار شد، معرفی کرد. در این دستگاه از پردازنده اختصاصی Cognitive XR استفاده شده که سطح روشنایی تصویر را به طور فوق العاده ای ارتقا می دهد و تصاویری درخشان و پر زرق و برق را به ارمغان می آورد. همچنین این تلویزیون از فناوری ارتقای کیفیت تصویر XR 8K بهره می برد و اگر رزولوشن سیگنال های ورودی به آن از 8K کمتر باشند، آنها را ارتقا می دهد. این ویژگی سبب می شود تا مطمئن باشید که در هر لحظه در حال تماشای بالاترین کیفیت تصویر هستید. پیش از این شاهد به کارگیری فناوری 4K Upscaling به خصوص در دستگاه های سامسونگ بودیم که کیفیت تصویر را به 4K ارتقا می دهد. اما ارتقای کیفیت تصویر به 8K پیش از این در کمتر تلویزیونی در دنیا دیده شده بود! به این ترتیب به نظر می رسد که سونی در این زمینه پیشرو است و یکی از اولین شرکت هایی خواهد بود که از فناوری ارتقای کیفیت به 8K در محصولات خود استفاده می کند.  به نظر می رسد این قابلیت این تلویزیون را آماده رقابت با بهترین تلویزیون مناسب گیم مانند تلویزیون هوشمند پرچم دار A9H با رزولوشن 4K می کند.

تلویزیون سونی براویا Z9K 8K Mini LED با امکانات اختصاصی برای پلی استیشن 5 در اروپا رونمایی شد

ضمن اینکه تلویزیون براویا Z9K به اسپیکرهای داخلی مجهز است و از سیستم «Acoustic Multi-Audio» پشتیبانی می کند. این سیستم صوتی صدایی کاملاً سینک با محتوای ویدئویی در حال پخش به ارمغان می آورد. این ویژگی به خصوص در هنگام اتصال تلویزیون به کنسول و انجام بازی کارایی بالایی دارد و به شما اجازه می دهد تا حرفه ای تر بازی کنید.

از دیگر امکانات تلویزیون سونی Z9K Mini LED می توان به مجهز بودن آن به دوربین داخلی BRAVIA CAM اشاره کرد. این دوربین توانایی تشخیص حرکات شما در مقابل تلویزیون را دارد و امکان برقراری تماس تصویری را به شما می دهد. این دستگاه به پورت HDMI 2.1 با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K@120Hz است که به خصوص برای گیمینگ کارایی بالایی دارد. علاوه بر این، دو ویژگی اختصاصی برای اتصال کنسول پلی استیشن 5 به تلویزیون Z9K در نظر گرفته شده است. این ویژگی ها که Auto HDR Tone Mapping و Auto Genre Picture Mode نام دارند، باعث می شوند که تصاویر ورودی از پلی استیشن 5 به صورت اتوماتیک بهینه شوند و با بالاترین سرعت و کمترین تأخیر بر روی تلویزیون به نمایش درآیند.

تلویزیون سونی براویا Z9K 8K Mini LED با امکانات اختصاصی برای پلی استیشن 5 در اروپا رونمایی شد

انتظار می رود که نسخه 75 اینچی این تلویزیون سونی مناسب کاربران PS5 در اروپا با قیمت 7939 دلار به فروش برسد. همچنین قیمت نسخه بزرگتر و 85 اینچی آن حدود 11413 دلار خواهد بود.

منبع: notebookcheck.net