اگر قصد مدرن سازی کلاس آموزشی و اتاق جلسه یا سالن کنفرانس اداره خود را داشته باشید، احتمالاً با نام دستگاه هایی مانند «برد هوشمند» و «پنل هوشمند لمسی» مواجه شده اید. بسیاری از افراد این دو دستگاه را معادل با یکدیگر در نظر می گیرند، در حالیکه برد هوشمند با پنل لمسی هوشمند تفاوت های عمده ای دارد! برای اینکه در خرید خود دچار سردرگمی نشوید، تصمیم گرفتیم که این دو دستگاه را با یکدیگر مقایسه کرده و تفاوت های آنها را به طور خلاصه بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که هم برد هوشمند و هم پنل هوشمند لمسی در واقع همانند یک صفحه نمایش بزرگ عمل می کنند و امکان نمایش تصاویر، عکس و ویدئو را فراهم می آورند. کاربران می توانند به صورت لمسی بر روی این صفحه نمایش ها به یادداشت مطالب و رسم شکل بپردازند و مطالب مورد نظرشان را به شکلی مدرن تر و گیراتر به مخاطبان ارائه دهند. اما برد هوشمند و پنل هوشمند لمسی تفاوت های عمده ای با یکدیگر دارند!

تفاوت برد هوشمند با پنل هوشمند لمسی چیست؟

مهم ترین تفاوت برد هوشمند با پنل هوشمند لمسی

شما باید در کنار برد هوشمند، حتماً از ویدئو پروژکتور هم استفاده کنید؛ در حالیکه پنل هوشمند لمسی نیازی به ویدئو پروژکتور (و حتی اتصال به کامپیوتر) ندارد! کسانی که از ویدئو پروژکتور استفاده کرده اند، حتماً با معضلات کار با این دستگاه آشنایی دارند! اولین و مهم ترین این مشکلات این است که طول عمر لامپ ویدئو پروژکتور محدود است و شما باید پس از مدتی هزینه زیادی برای جایگزین کردن آن متحمل شوید! همچنین مدام باید حواستان به فیلترهای گرد و غبار ویدئو پروژکتور باشد تا به مرور زمان باعث آسیب دیدگی دستگاه نشود. پس در صورت استفاده از برد هوشمند، باید به طور دوره ای مجموعه این تجهیزات را سرویس کنید! در حالیکه پنل هوشمند لمسی نیازی به هیچ گونه سرویس ندارد و برای سال ها بدون مشکل خاصی عمل خواهد کرد! ضمن اینکه با خرید پنل هوشمند لمسی، از دست مشکلات نصب، راه اندازی و تنظیم تصویر ویدئو پروژکتور راحت خواهید شد! این دستگاه به سیستم عامل داخلی و سخت افزار کامل (شامل پردازنده، حافظه داخلی، پردازنده گرافیکی و...) مجهز است و به صورت مستقل مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت برد هوشمند با پنل هوشمند لمسی چیست؟

مزایای استفاده از پنل هوشمند لمسی در مقایسه با برد هوشمند

از لحاظ مشخصات فنی نیز ویژگی های پنل هوشمند لمسی نسبت به برد هوشمند برتری های غیر قابل انکاری دارد! به عنوان مثال پنل هوشمند لمسی معمولاً توانایی شناسایی حداقل 20 نقطه لمس شده به صورت هم زمان را دارد؛ در حالیکه برد هوشمند نهایتاً 10 لمس هم زمان را تشخیص می دهد! همچنین پنل هوشمند لمسی توانایی پشتیبانی از رزولوشن تصویر 4K را دارد و تصاویری با بالاترین وضوح را بدون نیاز به ویدئو پروژکتور به نمایش می گذارد! در حالیکه کیفیت تصویر برد هوشمند تا حد بسیار زیادی به توانایی ویدئو پروژکتور بستگی دارد و پروژکتورهای اداری/ آموزشی معمولاً از رزولوشن XGA ( حدود چهار برابر پایین تر از 4K) پشتیبانی می کنند! پس اگر کیفیت تصویر برایتان مهم است، شک نکنید که پنل هوشمند لمسی برایتان مناسب تر است!

بیایید از جنبه دیگری نیز به این دستگاه ها نگاه کنیم! شاید برایتان پیش آمده باشد که در یک کلاس آنلاین شرکت کرده اید و مشاهده می کنید که سایه معلم یا استاد شما بر روی برد افتاده و قسمتی از مطالب را پوشانده است! بله، از آنجا که ارائه دهنده مطالب بین ویدئو پروژکتور و برد هوشمند قرار می گیرد، سایه او بر روی صفحه نمایش می افتد و این موضوع بر روی کیفیت تصویر تأثیر منفی آشکاری می گذارد! البته با تنظیم زاویه ویدئو پروژکتور می توان تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد؛ اما این کار زمان بر و خسته کننده است و حتی شاید به دلیل محدود بودن فضا به نتایج مطلوبی هم منجر نشود!

تفاوت برد هوشمند با پنل هوشمند لمسی چیست؟

پنل هوشمند لمسی این مشکل را به طور کامل حل کرده است! چرا که اولاً این دستگاه به ویدئو پروژکتور نیاز ندارد و ثانیاً بر روی صفحه نمایش آن از روکش های ضد بازتاب استفاده می شود. به این ترتیب سایه افرادی که در مقابل آن قرار دارند بر روی صفحه نمایش دیده نمی شود و کیفیت تصویر افت پیدا نمی کند. همچنین توجه داشته باشید که پنل هوشمند لمسی دارای شدت روشنایی داخلی است و حتی در برابر نور مستقیم لامپ هم از شفافیت و وضوح تصاویر آن کاسته نمی شود. پس بدون نیاز به خاموش کردن لامپ ها یا کشیدن پرده ها، می توانید از آن در کلاس ها و اتاق های پرنور به سادگی استفاده کنید.

همان طور که مشاهده می کنید، برد هوشمند و پنل هوشمند لمسی تفاوت های عمده ای با هم دارند و به هیچ عنوان نمی توان آنها را یکسان در نظر گرفت. در واقع می توان گفت که پنل هوشمند لمسی نسل جدیدتر تجهیزات آموزشی/ اداری است و نواقص برد هوشمند را برطرف کرده است. به طور کلی پنل هوشمند لمسی در جلسات اداری، همایش ها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها و کلاس های آموزشی کاربرد دارد و پورت های اتصال متعددتر و متنوع تری دارد. برد هوشمند نیز بیشتر در کلاس های آنلاین و جلسات درون تیمی کاری استفاده می شود.

شما می توانید نسبت به خرید پنل هوشمند لمسی با بهترین قیمت از شرکت ایده برتر پارسیان اقدام کنید. مجموعه ما در زمینه فروش تجهیزات آموزشی و اداری سابقه ای طولانی دارد و مجموعه ای از کارشناسان با تجربه را در خود جای داده است! برای ارتباط با این کارشناسان می توانید با شماره 73027-021 تماس بگیرید.