تبلیغات محیطی از جذاب ترین موضوعات در حوزه توسعه کسب و کارها پس از دوران کرونا است! در حدود دو سال و نیم گذشته، شیوع ویروس کووید 19 و اعمال قرنطینه های گسترده، بسیاری از افراد را از خرید فیزیکی به سمت خرید آنلاین سوق داده است. این شرایط در این روزها و پس از واکسیناسیون جهانی در حال تغییر است و کم کم دوباره در حال شلوغ شدن خیابان ها، پاساژها و مراکز خرید هستیم. در این میان، دوباره مبحث تبلیغات محیطی داغ شده و کسب و کارهای مختلف به دنبال روش های نوین برای جایگزینی بنرها و پوسترهای قدیمی هستند! مانیتور صنعتی و ویدئو وال دو ابزاری است که برای این منظور در اختیار صاحبان کسب و کارها و صنایع قرار گرفته است. اما تفاوت این دو ابزار چیست و اصولاً کاربردهای ویدئو وال و مانیتور صنعتی به چه صورت است؟

تفاوت مانیتور صنعتی با ویدئو وال چیست؟

مانیتور صنعتی چیست؟

به زبان ساده، مانیتور صنعتی نمایشگری است که می تواند برای ساعات طولانی به صورت بدون وقفه (حتی 24 ساعته) روشن بماند و تصاویر تبلیغاتی را به نمایش بگذارد! این دستگاه در سایزهای مختلف تولید می شود که سایز 55 اینچ آن از بسیاری جهات کاربردی تر است. یک مانیتور صنعتی 55 اینچ به دلیل اشغال فضای کمتر می تواند در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال می توان به راحتی از مانیتور صنعتی 55 اینچ در فروشگاه، بانک، رستوران، هتل، ادارات و جاهای دیگر استفاده کرد.

ویدئو وال چیست؟

حتماً تا به حال در یک مرکز خرید یا نمایشگاه به یک صفحه نمایش دیجیتال بزرگ برخورده اید که از کنار هم قرار گرفتن چند مانیتور کوچکتر تشکیل شده است. به هر یک از این مانیتورهای کوچک، ویدئو وال گفته می شود. این دستگاه از قابلیت اتصال زنجیروار به چند مدل مشابه با خود برخوردار است و امکان تشکیل یک دیوار تبلیغاتی بزرگ با آن وجود دارد.

تفاوت مانیتور صنعتی با ویدئو وال چیست؟

تفاوت مانیتور صنعتی و ویدئو وال

در بسیاری از وب سایت های فارسی، به اشتباه مانیتور صنعتی و ویدئو وال را معادل یکدیگر در نظر می گیرند! با اینکه این دو دستگاه شباهت های زیادی با یکدیگر دارند و وظیفه هر دوی آنها نمایش تصاویر به صورت بدون وقفه است، اما در اصل آنها با هم فرق دارند.

تفاوت اصلی مانیتور صنعتی با ویدئو وال این است که مانیتور صنعتی به صورت تکی می تواند مورد استفاده قرار گیرد اما ویدئو وال باید به چند دستگاه مشابه با خود متصل باشد. همچنین ویدئو وال از قابلیت اتصال به سیستم های مبتنی بر دوربین های مدار بسته بهره می برد و در اتاق های کنترل و نظارت کارایی بالاتری دارد. در حالیکه مانیتور صنعتی 55 اینچ، همان طور که اشاره شد برای مصارف تبلیغاتی در خرده فروشی ها مناسب تر است.

تفاوت مانیتور صنعتی با ویدئو وال چیست؟

از آنجا که مانیتور صنعتی 55 اینچ به صورت تکی استفاده می شود، ضخامت قاب های اطراف صفحه نمایش آن در هر چهار جهت یکسان است. اما ضخامت قاب های ویدئو وال یکسان نیست و قاب های بالا و چپ آن دارای ضخامت متفاوتی از قاب های پایین و راست هستند. این ویژگی به این دلیل است که در هنگام قرار دادن چند ویدئو وال در کنار هم، فاصله گپ ایجاد شده بین آنها بر روی کیفیت تصویر تأثیر منفی نگذارد.

در کل درست است که این دو دستگاه به هم شبیهند، اما در هنگام خرید آنها دچار اشتباه نشوید و به تفاوت هایی که در این مقاله به آنها اشاره شد، توجه داشته باشید. به عنوان نکته تکمیلی باید بگوییم که بهتر است پیش از خرید مانیتور صنعتی به مواردی مانند وضوح تصویر (رزولوشن)، درجه حفاظتی (IP)، مدت زمان کارکرد و پورت های اتصالی آن توجه داشته باشید.

برای خرید مانیتور صنعتی 55 اینچ با بهترین قیمت می توانید با شماره 73027-021 تماس بگیرید. شرکت ایده برتر پارسیان با سابقه ای طولانی در زمینه فروش مانیتور صنعتی، ویدئو وال و دیگر نمایشگرهای تبلیغاتی آماده ارائه خدمات به شما است.