دستگاه های iPad، iPad Air و iPad Pro همگی ظرف 9 ماه گذشته آپدیت شده اند و مدل های جدیدی از آنها به بازار عرضه شده است. اما هنوز نسخه جدید iPad Mini رونمایی نشده و به همین دلیل شایعات و اخبار زیادی پیرامون تغییرات نسخه جدید آن نسبت به مدل های قدیمی تر به گوش می رسد. اخیراً مطلبی از جانب بلومبرگ منتشر شده که در آن خبر از تغییر طراحی ظاهری آیپد مینی داده شده است. در این مطلب همچنین عنوان شده است که مدل جدید این دستگاه احتمالاً در پاییز 2021 به بازار خواهد آمد.

طراحی ظاهری تمام نسخه های جدید iPad Mini تغییر خواهد کرد

درز شایعات در رابطه با نسخه جدید و ارتقا یافته iPad Mini از ابتدای امسال شروع شده بود. ابتدا عنوان شد که این نسخه در نیمه اول سال 2021 به بازار عرضه می شود. سپس در ماه می (اردیبهشت 1400) بود که عنوان شد که برنامه اپل برای عرضه این دستگاه تغییر کرده و نسخه جدید iPad Mini در نیمه دوم سال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. اما اخیراً بلومبرگ اعلام کرده که زمان عرضه این دستگاه اواخر سال 2021 خواهد بود. این تغییرات زیاد موجب سرگردانی علاقه مندان به اپل و iPad Mini شده است. با این وجود به نظر می رسد که خبر بلومبرگ قابل اعتماد بوده و آخر سال 2021 شاهد به بازار آمدن این نسخه جدید خواهیم بود.

مدل جدید iPad Mini دارای قاب های کوچکتری است و این احتمال وجود دارد که دکمه Home از آن حذف شده باشد. چیزی که قطعی به نظر می رسد این است که اپل نسخه جدید iPad Mini را پیش از ارائه نسخه آپدیت شده iPad Pro در سال 2022 به بازار عرضه خواهد کرد.

همانند بسیاری دیگر از کمپانی های بزرگ دنیای تکنولوژی (به خصوص سونی و مایکروسافت)، اپل هم با مشکل جهانی کمبود چیپ و دیگر قطعات الکترونیکی اصلی مواجه شده است. شاید دلیل اصلی به تعویق افتادن عرضه نسخه iPad Mini از نیمه اول به نیمه دوم سال، همین کمبود چیپ بوده است. 

این در حالی است که مدل های مختلف iPad در دوران شیوع کووید 19 فروش بالایی داشته اند و اپل از این موضوع سود زیادی به دست آورده است. این موضوع به دلیل این است که بسیاری از افراد در این روزها مجبور به دورکاری و کار از منزل شده اند و آیپد کارایی بالایی برای این دسته از افراد داشته است. به طور دقیق تر باید گفت که فروش کلی آیپد اپل در دوران شیوع کووید 19 تا 70 درصد رشد داشته است.

آیپد مینی برای آخرین بار در سال 2019 آپدیت شد. این نسخه به پردازنده A12 مجهز است و از قلم لمسی Apple Pencil پشتیبانی می کند. اکنون پس از نزدیک به حدود دو سال اپل قصد دارد تا این دستگاه را با تغییراتی در طراحی ظاهری به بازار عرضه کند. لازم به ذکر است که نسخه استاندارد iPad نیز در این مدت آپدیت شده و به همین پردازنده و قلم لمسی مجهز شده است. بیشترین آپدیت های ارائه شده در طول 18 ماه اخیر مربوط به مدل Pro بوده است. آخرین نسخه از iPad Pro به صفحه نمایش زیبا و با کیفیت و پردازنده M1 مجهز شده و از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می کند. حال باید منتظر ماند و دید که نسخه جدید iPad Mini چه زمانی به بازار عرضه می شود و چه تغییراتی نسبت به مدل قبلی داشته است.

منبع: cnet