انتظار می رود که نسل جدید گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی Z Flip 4 در تاریخ 10 آگوست (19 مرداد 1401) به شکل رسمی رونمایی شود. همچنین به احتمال بسیار زیاد در کنار این گوشی، ساعت های هوشمند سری Galaxy Watch 5 و گوشی Galaxy Z Fold 4 هم معرفی شود. به هر حال هنوز زمان نسبتاً زیادی تا عرضه این گوشی های تاشو باقی مانده و بازار شایعات در رابطه با آنها حسابی داغ است. اما اخیراً خبرهای هیجان انگیزی برای علاقه مندان سامسونگ منتشر شده است: اولین تصاویر واقعی از گوشی گلکسی Z Flip 4 در دسترس قرار گرفته که طراحی ظاهری این گوشی تاشوی جدید سامسونگ را آشکار می کند.

تصاویر لو رفته از گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 4

تصاویر اخیر لو رفته از گوشی Galaxy Z Flip 4 حاکی از این است که طراحی ظاهری کلی این گوشی شباهت زیادی به مدل سال گذشته Galaxy Z Flip 3 دارد. با نگاه اولیه به پنل جلویی این گوشی می توان دریافت که حاشیه های اطراف صفحه نمایش آن کمی باریک تر از قبل شده است. همچنین در قسمت بالایی صفحه نمایش تاشوی این گوشی یک punch-hole دیده می شود. منبع انتشار دهنده این عکس ها ادعا کرده است که صفحه نمایش گوشی Galaxy Z Flip 4 نسبت به نسل های قبلی، از میزان خمیدگی کم عمق تری برخوردار خواهد بود.

اولین تصاویر واقعی از گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی Z Flip 4 را اینجا ببینید!

اندازه لولاهای این گوشی نیز نسبت به Galaxy Z Flip 3 به مراتب کوچکتر شده است. از این جهت می توان حدس زد که این گوشی از مدل قبلی آن سبک تر خواهد بود. با این وجود یک شکاف (gap) آشکار بر روی گوشی زمانی که بسته است، مشاهده می شود. صفحه نمایش خارجی این گوشی نیز از مدل Flip 3 بزرگتر به نظر می رسد.

اولین تصاویر واقعی از گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی Z Flip 4 را اینجا ببینید!

گوشی Galaxy Z Flip 4 همچنان از بدنه ای دو رنگ بهره می برد و به احتمال در ساخت آن از شیشه و فلز استفاده می شود. در کنار صفحه نمایش خارجی این گوشی، ماژول دوربین دوگانه آن دیده می شود. همچنین حسگر اثر انگشت این گوشی در قسمت کناره بدنه آن تعبیه شده است. این منبع افشاگر ادعا کرده است که گوشی Z Flip 4 به دو دلیل طول عمر باتری بالاتری نسبت به قبل خواهد داشت. دلیل اول اینکه در این گوشی از باتری بزرگتری استفاده شده و دلیل دوم اینکه چیپست به کار رفته در آن مصرف انرژی بهینه تری خواهد داشت.

اولین تصاویر واقعی از گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی Z Flip 4 را اینجا ببینید!

پیش از این مشخصات فنی گوشی تاشوی Galaxy Z Flip 4 نیز فاش شده بود. مطابق با این اطلاعات، در این گوشی همانند گوشی Galaxy S22 از یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی استفاده شده است که امکان شارژ کردن آن با فست شارژ 25 واتی وجود دارد. این گوشی از قابلیت شارژ وایرلس هم پشتیبانی می کند. گزارش های قبلی حاکی از این بودند که این گوشی دارای صفحه نمایش تاشوی 6.7 اینچی AMOLED با رزولوشن Full HD+ است و از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می کند.

اولین تصاویر واقعی از گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی Z Flip 4 را اینجا ببینید!

گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی Z Flip 4 از تراشه Snapdragon 8 Plus Gen 1 قدرت می گیرد و در آن از 12 گیگابایت حافظه رم به همراه 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی استفاده شده است. سایر مشخصات این گوشی شامل مجهز بودن به سیستم عامل اندروید 12، ساختار دوربین دوگانه شامل لنز اصلی 12 مگاپیکسل + لنز اولترا واید 12 مگاپیکسل و دوربین جلوی 10 مگاپیکسل می شود. این گوشی در رنگ های سربی، بنفش، طلایی و آبی به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: gizmochina