به نظر می رسد اپل واچ کم کم در حال تبدیل شدن به یکی از سودمندترین دستگاه های دیجیتال ساخت بشر است! چرا که قابلیت های ساعت هوشمند اپل در بحرانی ترین لحظات به کمک کاربر خود آمده و در چند مورد توانسته او را از مرگ نجات دهد! به عنوان مثال چندی پیش خبر مربوط به زنی که در رودخانه یخ زده گرفتار شده و توانسته بود تا با قابلیت SOS اپل واچ از مرگ نجات یابد، منتشر شد. پس از آن اپل واچ بار دیگر ناجی جان کاربر خود شده و این بار به یک مرد قایق سوار که در دریا گم شده بود کمک کرد تا پیام کمک خود را به امدادگران ارسال کند.

اپل واچ با تشخیص یک تومور نادر، زندگی یک فرد دیگر را هم نجات داد!

اما توانایی های اپل واچ فقط به ارسال پیام اضطراری SOS محدود نمی شود! این گجت پوشیدنی این بار از سنسورهای سلامتی خود استفاده کرده و به تشخیص یک تومور نادر در بدن کاربر خود کمک کرده است!

مطابق با گزارشی که در CBS Boston منتشر شده، ساعت هوشمند اپل به یافتن یک تومور نادر در بدن کاربر خود کمک کرده که به طور بالقوه می توانست باعث مرگ وی شود! Kim Durkee، یک زن 67 ساله، پس از آنکه هشدارهای متعددی را از جانب اپل واچ خود دریافت کرد، به پزشک مراجعه نمود و مشخص شد که در بدن او یک تومور وجود دارد. پس از آن این زن مورد عمل جراحی قرار گرفته و تومور را از بدن او خارج کردند. هشدارهای اپل واچ به این خانم اطلاع داده بودند که قلب او دچار فیبریلاسیون دهلیزی (Afib) شده است.

برای کسانی که اطلاعات پزشکی کمتری دارند باید بگوییم که این هشدار به معنای این است که قلب کاربر ضربان نامنظم داشته است. خانم Kim Durkee پس از آنکه این هشدار را برای سه شب متوالی از اپل واچ خود دریافت می کند، به نزدیک ترین بیمارستان مراجعه نموده است. این خانم در این رابطه گفته است:

اپل واچ با تشخیص یک تومور نادر، زندگی یک فرد دیگر را هم نجات داد!

«با خودم گفتم که به بیمارستان می روم. اگر پزشک ها به من گفتند که مورد خاصی نیست، این ساعت پر سروصدا را دور می اندازم!».
پس از آزمایش هایی که بر روی این خانم انجام شد، پزشکان در بدن او یک میگزوم (غده) را پیدا کردند که در واقع یک تومور نادر با رشد سریع بوده و می توانسته تا در گردش خون در بدن اخلال ایجاد کرده و باعث سکته شود!
پس از اینکه پزشک ها از تشخیص خود مطمئن شدند، خانم Durkee به مدت بیش از 5 ساعت تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و توموری به اندازه 4 سانتی متر از بدن او خارج گردید. کمتر از دو هفته بعد، این خانم از بیمارستان ترخیص شده و در حال حاضر هیچ مشکلی ندارد! زمانی که پزشک ها از این خانم پرسیدند که از کجا می دانست که AFib دارد، او خیلی ساده به آنها پاسخ داد که: «ساعتم به من گفت!».

اپل واچ با تشخیص یک تومور نادر، زندگی یک فرد دیگر را هم نجات داد!

پزشک ها گفته اند که اگر اپل واچ به خانم کیم هشدار نمی داد، او قطعاً جان خود را از دست می داد. به این ترتیب سنسورهای سلامتی دقیق و قدرتمند اپل واچ آن را به اولین ساعت هوشمند دنیا تبدیل کرده اند که می تواند جان کاربر خود را از مرگ نجات می دهد!

منبع: gizmochina