کوالکوم به طور کلی عادت دارد تا تراشه های پرچم دار خود را پس از مدت نسبتاً کوتاهی از زمان عرضه آنها آپدیت کند و آنها را ارتقا دهد. قبلاً این موضوع را در رابطه با تراشه های اسنپ دراگون 855 پلاس و اسنپ دراگون 865 پلاس دیده بودیم و اکنون همین سناریو برای تراشه اسنپ دراگون 888 نیز در حال تکرار است! این تراشه که به طور گسترده بر روی گوشی های پرچم دار اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته، اکنون توسط کوالکوم آپدیت شده و حتی قابلیت ارائه عملکرد با سرعتی بالاتر از سرعت فعلی را نیز دارد! کوالکوم قصد دارد تا تراشه اسنپ دراگون 888 پلاس را به زودی رونمایی کند.

تراشه اسنپ دراگون 888 پلاس پرچم داران اندرویدی را از این هم سریع تر می کند!

نکته کلیدی در رابطه با تراشه اسنپ دراگون 888 پلاس کلاک اسپید هسته Cortex X1 آن است که به 2.996 گیگاهرتز ارتقا یافته است. این کلاک اسپید در مدل استاندارد برابر با 2.84 گیگاهرتز بوده است. کوالکوم ادعا کرده است که سرعت این چیپست تا 3 گیگاهرتز هم می رسد و با توجه به اینکه تراشه اسنپ دراگون 865 پلاس سال گذشته به سرعت 3.1 گیگاهرتز رسیده بود، می توان این گونه برداشت کرد که هسته X1 بر روی تراشه جدید عملکرد بهینه تری دارد و هدف کوالکوم از ارائه تراشه اسنپ دراگون 888 پلاس فشار آوردن به هسته ها جهت ارائه سرعت بالاتر نبوده است.
در کنار این مورد باید به این موضوع اشاره کنیم که تراشه اسنپ دراگون 888 پلاس از نسل ششم موتور هوش مصنوعی بهره می برد و قابلیت دستیابی به 32 TOPS را دارد که نسبت به تراشه اسنپ دراگون 888 به میزان 20 درصد ارتقا پیدا کرده است. سایر مشخصات تراشه جدید با اسنپ دراگون 888 کاملاً مشابه است. این مشخصات شامل مجهز بودن به پردازنده گرافیکی Adreno 660 با پشتیبانی از رفرش ریت متغیر، Spectra 580 ISP، سیستم FastConnect 6900 و پشتیبانی از وای فای 6E و بلوتوث 5.2 می شود. ضمن اینکه این تراشه با صفحه نمایش های QHD با نرخ تازه سازی 144 هرتز سازگار است و از تکنولوژی Quick Charge 5 پشتیبانی می کند.

مشخصات ارتباطی این تراشه جدید نیز نسبت به اسنپ دراگون 888 تغییر نکرده است. در این تراشه هم از مودم اسنپ دراگون X60 5G با باندهای mmWave و پشتیبانی از سرعت دانلود 7.5 گیگابیت در ثانیه استفاده شده است. لازم به ذکر است که تراشه اسنپ دراگون 888 پلاس نیز به صورت 5 نانومتری طراحی شده است.

تراشه اسنپ دراگون 865 پلاس سال گذشته با استقبال زیادی مواجه نشد و بسیاری از شرکت های تولید کننده گوشی استفاده از مدل استاندارد اسنپ دراگون 865 را ترجیح دادند. این تراشه برای آخرین بار بر روی گوشی Galaxy Note 20 Ultra مورد استفاده قرار گرفت. کوالکوم اعلام کرده است که تراشه جدید از سه ماهه سوم سال 2021 بر روی گوشی های پرچم دار اندرویدی قابل استفاده خواهد بود.

ایسوس قصد دارد تا گوشی های سری ROG خود را در سال 2021 با تراشه اسنپ دراگون 888 پلاس تولید کند. همچنین این تراشه بر روی سری پرچم دار Magic 3 برند Honor مورد استفاده قرار خواهد گرفت. موتورولا، شیائومی و ویوو نیز به زودی گوشی های قدرت گرفته از تراشه اسنپ دراگون 888 پلاس خود را معرفی خواهند کرد. به این ترتیب از این تراشه در ماه های آینده اخبار بیشتری خواهیم شنید.

منبع: androidcentral