در روزهایی که بسیاری از کاربران و کارشناسان منتظرند تا اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه کوالکوم Snapdragon 8+ Gen 1 به بازار بیاید، مدیاتک نیز با یک خبر هیجان انگیز وارد صحنه شده است! این شرکت قصد دارد تا تراشه های پرچم دار خود را در اواسط سال به روز رسانی کند و مدل جدید Dimensity 9000+ را به بازار عرضه نماید. به این ترتیب احتمالاً بسیاری از گوشی های پرچم داری که در نیمه دوم سال 2022 به بازار می آیند، از این تراشه ارتقا یافته قدرت خواهند گرفت.

مدیاتک تراشه Dimensity 9000 Plus را برای رقابت با Snapdragon 8+ Gen 1 تولید می کند

یکی از بزرگترین تفاوت های تراشه Dimensity 9000 با این مدل جدید، ارتقای قدرت پردازنده است. سرعت کلاک هسته پروفورمنس اصلی Cortex X-2 این تراشه به 3.2 گیگاهرتز ارتقا پیدا کرده است. این در حالی است که در نسخه استاندارد تراشه Dimensity 9000، شاهد کلاک اسپید 3.05 گیگاهرتز برای هسته اصلی آن بوده ایم. به این ترتیب قدرت CPU تراشه Dimensity 9000+ نسبت به نسل قبلی تا 5 درصد بهبود پیدا کرده است. همچنین پردازنده گرافیکی Arm Mali-G710 MC10 به کار رفته در این تراشه تا 10 درصد نسبت به نسل قبلی قدرتمندتر شده است.

مدیاتک همچنین خاطر نشان کرده است که دیگر ویژگی های تراشه جدید را از نسخه قبلی وام گرفته است. این مشخصات شامل پشتیبانی از سنسورهای 320 مگاپیکسلی و ضبط ویدئوی HDR از حداکثر سه دوربین هم زمان می شود. همچنین این چیپست از آخرین استانداردهای تکنولوژی های ارتباطی پشتیبانی می کند که از میان آنها می توان به بلوتوث 5.3، وای فای 6E و شبکه ارتباطی 5G با سرعت دانلود 7 گیگابیت در ثانیه و 6 باند اشاره کرد.

مدیاتک تراشه Dimensity 9000 Plus را برای رقابت با Snapdragon 8+ Gen 1 تولید می کند

دکتر Yenchi Lee، معاون مدیر واحد ارتباطات وایرلس مدیاتک در این رابطه گفته است: «پس از موفقیت اولین تراشه پرچم دار 5G ما، تصمیم گرفتیم تا تراشه Dimensity 9000+ را تولید کنیم تا سازندگان دستگاه های دیجیتال بتوانند به رده بالاترین قابلیت ها و جدیدترین نسل تکنولوژی های موبایل دست پیدا کنند. این تراشه برای استفاده در گوشی های هوشمند رده بالا و پرچم دار طراحی شده و بهترین کارایی را در زمینه های هوش مصنوعی، گیمینگ، مالتی مدیا، تصویربرداری و ارتباط وایرلس به ارمغان می آورد. تراشه Dimensity 9000+ از گیم پلی سریع تر و استریم با کیفیت تری پشتیبانی می کند و به طور کلی تجربه کاربری بهتری را رقم می زند».

مدیاتک تراشه Dimensity 9000 Plus را برای رقابت با Snapdragon 8+ Gen 1 تولید می کند

مدیاتک انتظار دارد که اولین گوشی اندرویدی قدرت گرفته از تراشه Dimensity 9000+ در سه ماهه سوم سال 2022 به بازار عرضه شود. به طور کلی پیش بینی می شود که شاهد رقابت جذابی بین این تراشه جدید مدیاتک و تراشه پرچم دار کوالکوم اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 باشیم! تراشه جدید کوالکوم چندی پیش معرفی شد و نسبت به نسل قبلی ارتقاهای چشمگیر و کاربردی پیدا کرده است. حال باید ببینیم که ورود زودتر از موعد مدیاتک به بازار تراشه های پرچم دار، چه تأثیری بر روی برنامه های کوالکوم خواهد گذاشت و آیا این شرکت چیپست سازی تراشه نسل 2 خود را زودتر از برنامه زمان بندی خود معرفی می کند یا خیر!

منبع: androidcentral