ساعت هوشمند Google Pixel Watch به همراه گوشی Pixel 6a طی مراسم I/O 2022 معرفی شد و به عنوان اولین ساعت هوشمند شرکت گوگل شناخته می شود. این ساعت هوشمند در ماه اکتبر به بازار عرضه خواهد شد. با این حال بازار شایعات در رابطه با مشخصات فنی این ساعت از هم اکنون حسابی داغ است! هفته گذشته شایعه شده بود که این اسمارت واچ از تراشه قدیمی Exynos 9110 قدرت خواهد گرفت. به تازگی یک خبر جدید منتشر شده که خبر قبلی را تأیید می کند و در پیکسل واچ واقعاً از این تراشه استفاده می شود؛ البته به همراه یک چیپ دوم!

آیا گوگل واقعاً قصد دارد از تراشه قدیمی Exynos 9110 در ساعت هوشمند پیکسل واچ استفاده کند؟!

وب سایت 9to5Google تأیید کرده است که تراشه اگزینوس 9110 که در سال 2018 عرضه شده، به عنوان قلب تپنده اولین ساعت هوشمند گوگل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما در کنار آن یک پردازنده دوم نیز به کار می رود که قرار است تا بار کاری این چیپست را کاهش دهد. این احتمال وجود دارد که این پردازنده اضافی ساخت برند Tensor باشد. با این وجود هنوز مشخص نیست که گوگل قصد دارد تا نام تجاری Tensor خود را وارد دنیای گجت های پوشیدنی هم بکند یا خیر.

به نظر می رسد که گوگل در این رابطه از چیپ Snapdragon Wear 4100+ کوالکوم الهام گرفته است که از یک CPU اصلی به همراه یک پردازنده دوم «فوق العاده سبک» تشکیل شده است. این پردازنده دوم از 64 هزار رنگ پشتیبانی می کند و امکان استفاده از صفحه نمایش همیشه روشن (always-on) بر روی دستگاه را فراهم می آورد. استفاده از پردازنده دوم سبب می شود تا بار کاری CPU اصلی کاهش پیدا کرده و شارژدهی باتری ساعت هوشمند ارتقا یابد.

آیا گوگل واقعاً قصد دارد از تراشه قدیمی Exynos 9110 در ساعت هوشمند پیکسل واچ استفاده کند؟!

بر روی وب سایت 9to5Google به این نکته هم اشاره شده که ساعت هوشمند Pixel Watch به احتمال زیاد به 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز خواهد بود. این میزان حافظه ذخیره سازی از تمام دستگاه های Wear OS موجود در بازار بیشتر است. علاوه بر این، گزارش شده که پیکسل واچ از لحاظ حافظه رم نیز دیگر رقبایش را تحت تأثیر قرار خواهد داد. ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 به 1.5 گیگابایت رم مجهز است. اگر این اخبار صحت داشته باشد، حافظه رم پیکسل واچ از این مقدار بیشتر خواهد بود. مجهز بودن به حافظه رم بیشتر می تواند به بهبود کیفیت عملکرد چیپ و پردازنده نیز کمک کند. به هر حال باید منتظر اخبار رسمی از جانب گوگل در رابطه با حافظه ذخیره سازی و رم پیکسل واچ بمانیم!

آیا گوگل واقعاً قصد دارد از تراشه قدیمی Exynos 9110 در ساعت هوشمند پیکسل واچ استفاده کند؟!

در عکس بالا پشت بدنه پیکسل واچ را مشاهده می کنید. همان طور که در این عکس مشخص است، به نظر می رسد که سنسورهای پشت این گجت پوشیدنی به آرایه سنسورهای استفاده شده در Fitbit Luxe و Fitbit Charge 5 شباهت دارد. به این ترتیب پیکسل واچ احتمالاً به سنسورهای ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون (SpO2) و ECG مجهز خواهد بود. با توجه به اینکه گوگل به تازگی Fitbit را خریداری کرده، این تشابه در سنسورها منطقی به نظر می رسد!

منبع: gizmochina