اگر با گوگل مپ آشنایی داشته باشید، حتماً تا به حال نام سرویس Street View را شنیده اید. این سرویس در واقع یک ابزار کاربردی در گوگل مپ است که به کاربران این امکان را می دهد تا درباره لوکیشن های مورد نظر خود بتوانند به اطلاعات جزئی تر بیشتری دست پیدا کنند. اکنون این سرویس در آستانه 15 ساله شدن قرار دارد و به همین مناسبت گوگل قصد دارد تا یک دوربین جدید را به آن اضافه کند. این دوربین به قابلیت جدیدی برای استفاده گوشی های اندرویدی و iOS مجهز شده است.

به مناسبت 15 سالگی سرویس Street View، گوگل این سرویس را به دوربین جدیدتری مجهز می کند

دوربین جدید سرویس Street View گوگل ابعاد بسیار کوچکتری نسبت به تجهیزات فعلی دارد و به آسانی بر روی باربند خودروها قابل نصب است. گوگل در این رابطه اعلام کرده است که تمام قدرت و قابلیت های تجهیزات فعلی سرویس استریت ویو در دوربین جدید به کار رفته است اما با این تفاوت که این دوربین فوق العاده کوچکتر است و «به اندازه یک گربه خانگی است!». وزن این دوربین جدید حدود 6.8 کیلوگرم است و حمل و جابجایی آن نسبت به تجهیزات فعلی بسیار آسان تر خواهد بود.

به مناسبت 15 سالگی سرویس Street View، گوگل این سرویس را به دوربین جدیدتری مجهز می کند

سیستم این دوربین جدید کاملاً ماژولار است. به این ترتیب گوگل می تواند انواع قطعات و کامپوننت ها را در صورت نیاز به آن اضافه کند. ضمن اینکه این دوربین بدون نیاز به هیچ گونه تجهیزات خاصی، به انواع خودروها متصل می شود. به این ترتیب گوگل می تواند با استفاده از آن حتی از کوهستان های بلند و جزیره های دور افتاده نیز تصویر تهیه کند و به سرویس Street View اضافه نماید. این دوربین امکان دسترسی به مناطق صعب العبوری را نیز که تا پیش از این در نقشه وجود نداشتند، فراهم می آورد!

به مناسبت 15 سالگی سرویس Street View، گوگل این سرویس را به دوربین جدیدتری مجهز می کند

علاوه بر این، گوگل یک قابلیت جدید برای دستگاه های سیار معرفی کرده که بر مبنای آن کاربران می توانند به گذشته نگاهی بیندازند و ببینند که لوکیشن مورد نظر آنها نسبت به قبل چه تغییراتی داشته است. این ویژگی بناها، ساختمان ها و به طور کلی تمامی بخش های موقعیت جغرافیایی مورد نظر کاربر را در زمان حال و گذشته نشان می دهد و تغییرات آن را آشکار می کند. برای استفاده از این قابلیت بر روی گوشی های اندرویدی، بر روی تصویر یک لوکیشن در Street View ضربه بزنید تا جزئیات بیشتری در رابطه با آن نمایش داده شود. سپس بر روی “See more dates” ضربه بزنید تا مجموعه ای از تصاویر آن لوکیشن که مربوط به گذشته است، به نمایش در بیاید. توجه داشته باشید که قدیمی ترین تصویری که در این مجموعه می توانید به آن دسترسی داشته باشید، مربوط به سال 2007 خواهد بود. این ویژگی به صورت جهانی، بر روی تمامی گوشی های موبایل از تاریخ 25 ماه May فعال می شود.

گوگل به مناسبت تولد 15 سالگی سرویس Street View، قصد دارد تا برخی آیکون های آن را تغییر دهد! در همین راستا آیکون مربوط به Navigation به یک ماشین تزئین شده برای جشن تغییر پیدا می کند. همچنین آیکون آدمک بر روی نسخه دسکتاپ Maps به لباس مخصوص جشن مجهز می شود!

منبع: androidcentral