اگر به کارهای خلاقانه و ادیت علاقه ‌مند هستید و یا حتی یک هنرمند دیجیتال حرفه ‌ای هستید، معمولا به یکی از انواع بهترین تبلت های طراحی نیاز دارید. اما آیا به نظر شما آیپد هم می ‌تواند کار این دستگاه را انجام دهد؟ هنگامی که iPad در سال 2010 معرفی شد، برخی از مردم فکر می کردند که این یک "آیفون غول پیکر" است که برای مرور اینترنت، خواندن کتاب و بازی کردن مفید است. اما در طول سال ها، آی پد تکامل یافته است.

از آنجایی که آیپد اکنون از اتصال صفحه کلید و قلم پشتیبانی می کند، دامنه کاربردهای آن افزایش یافته است. با یک صفحه کلید، iPad شما به یک لپ تاپ تبدیل می شود و به شما این امکان را می دهد که چندین کار را با هم انجام دهید. همچنین با اتصال قلم، می توانید یادداشت بردارید، اسناد مهم را امضا کنید، یا نقاشی بکشید.

تبلت طراحی بخریم یا آیپد؟ (بخش اول)

آیا آیپد می تواند به عنوان یک تبلت طراحی در نظر گرفته شود؟

بله! با استفاده از Apple Pencil به راحتی می توان آیپد را به تبلت طراحی تبدیل کرد. این می تواند خبر هیجان انگیزی برای متخصصان خلاق باشد. اما وقتی نوبت به تصمیم گیری بین iPad و تبلت طراحی می رسد، کدام یک منطقی تر است؟

در اصل، این تصمیم به ترکیبی از عوامل بستگی دارد که در ادامه این عوامل را جمع آوری کرده و فهرست جامعی را ارائه داده ایم تا بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید.

مورد اول: قابلیت های چند منظوره

تبلت های طراحی، درواقع یک جایگزین دیجیتال برای کاغذ و مداد هستند. و آیپدها نیز یک تبلت همه منظوره که می توانند کارهایی بسیار بیشتر از طراحی انجام دهند.

درحالیکه با قلم اپل بر روی iPad خود نقاشی می کنید، می توانید به ایمیل مشتری پاسخ دهید یا تصاویر مرجع را در همان دستگاه به صورت آنلاین جستجو کنید. اما در اکثر تبلت های طراحی، برای انجام کارهای کمکی به یک دستگاه دیگر هم نیاز دارید. علاوه بر طراحی، از آیپد می توان به عنوان یک کتابخوان الکترونیکی، یک صفحه نمایش سرگرم کننده برای تماشای ویدئو، یا کنترل از راه دور برای ابزارهای هوشمند در خانه استفاده کرد.

تبلت طراحی بخریم یا آیپد؟ (بخش اول)

مورد دوم: فضای نمایش و بوم

اگر طراحی یک سرگرمی است، پس اندازه صفحه نمایش ممکن است اهمیت زیادی برای شما نداشته باشد. اما اگر یک شخص حرفه ای یا هنرمندی هستید که کارهای هنری دیجیتال انجام می دهد، مطمئنا فضای صفحه نمایش بزرگی را می پسندید.

همانطور که می دانید، آیپد در اندازه‌ ها و مدل ‌های مختلف موجود است، که در میان آنها آیپد پرو با بزرگترین صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی عرضه می شود. البته تبلت های طراحی هم وجود دارند که دو برابر بزرگترین آیپدها هستند. به عنوان مثال، Wacom Cintiq Pro 32 یک تبلت طراحی بزرگ است که فضایی برابر با 32 اینچ ارائه می دهد. هرچه اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد، فضای بیشتری برای خلاقیت وجود دارد. این فضای زیاد به متخصصان خلاق این امکان را می دهد که با جزئیات نسبتاً بیشتری کار کنند.

تبلت طراحی بخریم یا آیپد؟ (بخش اول)

مورد سوم: حساسیت به فشار

به طور معمول، یک تبلت طراحی با یک قلم ارائه می شود. اما باید با هر مدل آیپدی که انتخاب می‌کنید، یک مداد اپل سازگار بخرید.
Apple Pencil درجه قابل توجهی از فشار و حساسیت به شیب را ارائه می دهد که اکثر متخصصان آن را برای یک تجربه طراحی مناسب به اندازه کافی واقعی می دانند. اما کاملاً شبیه قلم یک تبلت طراحی نیست.

هرچه سطح حساسیت یک قلم بیشتر باشد، کنترل بیشتری بر فشار ضربه های خود خواهید داشت. اپل سطح حساسیت مدادهای خود را ذکر نکرده است. اما بسیاری از تبلت ‌های طراحی، مانند Huion H610Pro V2، قلم‌ هایی با سطوح بالای 8192 دارند. با سطوح حساسیت به فشار بالا، می توانید تجربه ترسیم دقیق و طبیعی تری داشته باشید. همچنین گفتنی است که در تبلت‌ های طراحی، قلم با طیف وسیعی از نوک ‌های قابل تعویض عرضه می ‌شود که به شما امکان کنترل روی سبک ضربه ‌هایتان را می‌ دهد. اما این ویژگی با مداد اپل ارائه نمی شود.

علاوه بر این، از آنجاییکه قلم تبلت طراحی بدون باتری است، پس به شارژ کردن آن نیازی ندارید. در حالی که مداد اپل به شارژ نیاز دارد، و باید بگوییم که اپل پنسیل 2 از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند و به صورت مغناطیسی به آیپد شما متصل می شود. در پایان لازم به ذکر است که اپلیکیشن های کاربردی برای طراحی با آیپد نیز وجود دارد و شما می توانید در وب سایت ما با آنها آشنا شوید.

منبع: makeuseof