سال گذشته آنر تبلت Tab X7 را با مشخصاتی مانند صفحه نمایش IPS با سایز 8 اینچ، باتری 5100 میلی آمپر ساعتی و تراشه مدیاتک Helio P22T راهی بازار کرد. این تبلت در دو نسخه LTE و مجهز به وای فای عرضه شده بود. اکنون شایعاتی مطرح شده که مطابق با آنها شرکت آنر در حال کار کردن بر روی یک تبلت جدید برای عرضه به عنوان جانشین مدل Tab X7 است. این تبلت جدید Honor Tab X8 نام دارد و پیش بینی می شود که به زودی به صورت رسمی معرفی شود.

آنر در تبلت جدید Honor Tab X8 از تراشه Helio G80 استفاده می کند

نکته: عکس بالا متعلق به تبلت آنر Tab X7 است.

مطابق با ادعای یک افشاگر چینی، شرکت آنر به زودی از تبلت جدید خود با نام Honor Tab X8 رونمایی می کند. صفحه نمایش این تبلت احتمالاً از رزولوشن 1920x1200 پیکسل برخوردار است. همچنین در این تبلت از تراشه مدیاتک Helio G80 استفاده می شود که به پردازنده گرافیکی تجمیع شده ARM Mali-G52 مجهز است. این تراشه جزء مدل های نسبتاً قدرتمند به حساب می آید که معمولا در گوشی های میان رده مانند گوشی REALME NARZO 50I PRIME از آن استفاده شده و دارای یک پردازنده هشت هسته ای است. هسته های پردازنده این تراشه شامل دو هسته پرسرعت ARM Cortex-A75 با فرکانس حداکثر 2 گیگاهرتز (برای ارتقای پرفورمنس) و شش هسته کوچکتر ARM Cortex-A55 با فرکانس حداکثر 1.8 گیگاهرتز (برای ارتقای کارایی) می شود.

جزئیات در دسترس در رابطه با تبلت آنر Tab X8 در حال حاضر زیاد نیستند و احتمالاً در آینده ای نزدیک تکمیل خواهند شد. برای اینکه دید بهتری نسبت به این تبلت داشته باشیم، می توانیم مشخصات نسخه قبلی آن، یعنی مدل Tab X7، را مورد بررسی قرار دهیم.

آنر در تبلت جدید Honor Tab X8 از تراشه Helio G80 استفاده می کند

مشخصات فنی تبلت آنر Tab X7

تبلت آنر Tab X7 در ماه می سال 2021 به بازار آمد. این تبلت دارای صفحه نمایش 8.0 اینچی از نوع IPS بوده و رزولوشن آن 1280x800 پیکسل است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش این تبلت 189 پیکسل به ازای هر اینچ است.
در قسمت داخلی این تبلت شاهد استفاده از تراشه هشت هسته ای مدیاتک Helio P22T هستیم که در آن از 3 گیگابایت حافظه رم استفاده شده است. تبلت آنر Tab X7 به صورت پیش فرض همراه با سیستم عامل اندروید 10 عرضه شده و باتری به کار رفته در آن 5100 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد.

در رابطه با دوربین های تبلت اندرویدی دارای صفحه نمایش 8.0 اینچ نیز باید به این نکته اشاره کنیم که یک دوربین 8 مگاپیکسلی بر روی پنل پشتی این دستگاه قرار دارد. همچنین بر روی پنل جلویی این تبلت یک دوربین 2 مگاپیکسلی موجود است که برای ثبت عکس و ویدئوی سلفی و برقراری تماس تصویری کارایی معمولی و مناسبی دارد.

مشخصات فنی تبلت آنر Tab X7

در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که تبلت آنر Tab X7 به 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی مجهز است که امکان ارتقای آن با استفاده از کارت حافظه جانبی میکرو اس دی وجود دارد. این تبلت آنر با ابعاد 199.67x121.1x8.5 میلی متر عرضه شده و حدود 325 گرم وزن دارد.

باید ببینیم که تبلت آنر Tab X8 تا چه اندازه به نسخه قبلی خود شباهت دارد و از چه لحاظ هایی مورد ارتقا قرار می گیرد. برای اطلاع از این موضوع باید تا زمان اعلام مشخصات این تبلت به صورت رسمی از جانب آنر منتظر بمانیم.

منبع: gizmochina