آمازون در بروزرسانی مستمر سری تبلت های Fire و تبلت های کودکان کار بسیار خوبی انجام می دهد. این تبلت های آمازون در سال گذشته بهترین تبلت های سال 2021 برای کودکان بودند. اما یکی از نسخه های نسبتا جدید این مجموعه Fire HD 8 Kids است که در مقایسه با 7 Kids، کاملاً مورد استقبال قرار گرفته است. درواقع این تبلت ها، یک دستگاه نسبتاً کم هزینه برای بچه ها است که ضمن ظاهری بچگانه و دوست داشتنی، والدین می توانند با تحویل آنها به فرزندان خود احساس راحتی کنند. چراکه کنترل ‌های والدینی که در تبلت ‌های Fire Kids وجود دارند، از بهترین ‌ها در تمام فناوری‌ ها هستند، و به اندازه کافی برای هر سن محتوای مناسب دارد. در ادامه به بررسی Fire HD 8 Kids و 7 Kids خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

Amazon Fire HD 8 Kids و Fire 7 Kids: مقایسه دو تبلت مناسب برای کودک

نقاط قوت و ضعف Fire HD 8 Kids

  • بهبود وضوح صفحه نمایش
  • 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت رم
  • تا 12 ساعت عمر باتری
  • بلندگوهای دوگانه با پشتیبانی از Dolby Atmos
  • تا 1 ترابایت حافظه قابل ارتقا
  • کمی گران تر
  • زیاد بودن اندازه و وزن برای برخی از بچه ها

نقاط قوت و ضعف Fire 7 Kids

  • قابلیت حمل آسان تر
  • قیمت کمتر
  • دارای اسپیکر مونو
  • 1 گیگابایت رم
  • هفت ساعت باتری

Amazon Fire HD 8 Kids در مقابل Fire 7 Kids: اندازه تنها تفاوت نیست

Fire HD 8 Kids در مجموعه تبلت‌ های کودک Fire آمازون، یک دستگاه میان رده است. در حالی که این تبلت همان اندازه صفحه نمایش یا وضوح تصویر غول پیکر Amazon Fire HD 10 Kids Pro را ارائه نمی دهد، اما همان قدرت را دارد. اگرچه مدل 7 اینچی این تبلت مشخصات قابل ‌توجهی ندارد، اما همچنان از ویژگی فوق ‌العاده کنترل والدین و محتوای مناسب کودکان بهره می ‌برد.

اگرچه این دو تبلت بسیار شبیه به هم هستند، اما وجود برخی از تغییرات مهم در آن ها، تفاوت قابل توجهی در نحوه تجربه کلی ایجاد می کند. بسته به سن کودک، او ممکن است متوجه این تفاوت شود. با این حال، با بالا رفتن سن کودک و تجربه فناوری ‌های توانمندتر، ویژگی ‌های داخلی کمتر پیشرفته ‌تر تبلت ۷ اینچی نمایان می ‌شود.

Amazon Fire HD 8 Kids در مقابل Fire 7 Kids: اندازه تنها تفاوت نیست

از نظر صفحه نمایش، تفاوت ها جزئی هستند. صفحه نمایش بهبود یافته در نسخه 8 اینچی، PPI بالاتری (پیکسل در هر اینچ) دارد و این برای رشد و یادگیری فرزند، به خصوص زمانی که در حال یادگیری خواندن است بسیار مهم است. وضوح بالاتر به این معنی است که نه تنها کارهای سرگرم کننده ای که آنها روی رایانه لوحی انجام می دهند بهتر به نظر می رسد، بلکه متنی که سعی در خواندن آنها دارند نیز واضح تر است.

بخش دیگری از تبلت Fire HD 8 Kids که در مقابل گزینه کوچکتر 7 اینچی بهبود یافته است، بلندگوها هستند. تبلت 8 اینچی آمازون، دارای بلندگوهای دوگانه با پشتیبانی از Dolby Atmos است و از جک هدفون نیز پشتیبانی می کند.

افزایش حافظه رم و حافظه داخلی در تبلت 8 اینچی به این معنی است که مشکلی در انتقال برنامه ها برای فرزند شما به وجود نمی آید و در عین حال تجربه‌ ای بسیار روان‌ تر ارائه می دهد تا فرزند خردسال شما از اینکه فکر می ‌کند کاری را درست انجام نداده است ناامید نشود.

افزایش مشخصات داخلی به این معنی است که تبلت می ‌تواند خواسته ‌های فرزند شما را متناسب با بزرگ شدن آن ها برآورده کند. این مشخصات، به کودکان اجازه می دهد تا سال های بیشتری از تبلت خود استفاده کنند و در هزینه والدین صرفه جویی کنند.

Amazon Fire HD 8 Kids و Fire 7 Kids: مقایسه دو تبلت مناسب برای کودک

در حالی که Fire 7 Kids بهترین مشخصات را ارائه نمی دهد، اما هنوز برخی از بهترین نرم افزارها را دارد با کمک این تبلت می‌ توانید کنترل کنید که فرزندتان به چه محتوایی و برای چه مدت دسترسی داشته باشد.

Amazon's Kids+ جایی است که فرزند شما می تواند به بیش از 20000 کتاب، فیلم، نمایش تلویزیونی، برنامه و بازی دسترسی داشته باشد که همگی به طور ویژه برای کودکان تهیه شده اند و برای سال اول رایگان است. با ویژگی کنترل والدین، می ‌توانید محدوده سنی را تنظیم کنید و محتوایی را که قرار است فرزندتان از این کتابخانه ببیند، تعیین کنید. همچنین شما میتوانید مهارت هایی مانند برنامه نویسی را در کودکانتان تقویت کنید. شما میتوانید با برخی از زبان های برنامه نویسی مناسب مخصوص کودکان در بخش مقالات وب سایت ایده برتر پارسیان آشنا شوید.

علاوه بر نرم افزار عالی، آمازون به محافظت از سخت افزار نیز کمک می کند. هر تبلت Kids با یک قاب لاستیکی رنگی سرگرم‌ کننده همراه با پایه عرضه می شود که نگه‌ داشتن تبلت را آسان‌ تر و ایمن کرده است.
آیا تاکنون کودکان شما تجربه استفاده از تبلت های Kids را داشته اند؟

منبع: androidcentral