اپلیکیشن Samsung Gallery یک اپلیکیشن فوق العاده کاربردی و هیجان انگیز است که بر روی گوشی های گلکسی رده بالای سامسونگ به صورت پیش فرض وجود دارد. این اپلیکیشن قابلیت های متعددی را برای ادیت عکس در اختیار کاربران قرار می دهد و باعث می شود تا عکس های شما همچون ستاره ای در دل شب بدرخشند! یک ویژگی فان و سرگرم کننده که مطمئناً خیلی از کاربران گوشی های گلکسی سامسونگ از آن بی اطلاع اند، Scene Relighting نام دارد. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا یک عکس ایستا و ثابت را به یک ویدئوی تایم لپس 24 ساعته تبدیل کنید!

ممکن است در ابتدا فکر کنید که این قابلیت چندان حرفه ای و پیشرفته نیست و فقط حس تایم لپس را به شما می دهد! اما باید بگوییم که خروجی قابلیت Scene Relighting واقعاً شوکه کننده است و به خصوص اگر آن را بر روی گوشی های سازگار سامسونگ مانند گوشی سامسونگ گلکسی S22 امتحان کنید، به نتایج باورنکردنی و جذابی دست پیدا می کنید! اگر شما هم از وجود این قابلیت در گوشی سامسونگ خود بی اطلاع بودید و می خواهید بدانید چطور می توانید از آن استفاده کنید، ادامه متن را از دست ندهید!

گوشی گلکسی شما می تواند یک عکس ساده را به تایم لپس 24 ساعته تبدیل کند

چگونه از Scene Relighting برای ایجاد تایم لپس 24 ساعته در گوشی سامسونگ گلکسی استفاده کنیم؟

1- اپلیکیشن Gallery را بر روی گوشی خود باز کرده و عکس دلخواهتان را انتخاب کنید. این قابلیت بیشتر برای عکس هایی که اپلیکیشن آنها را به عنوان عکس یک منظره یا چیزی شبیه به آن تشخیص دهد عمل می کند.

2- اگر عکس انتخابی شما برای تبدیل شدن به تایم لپس مناسب تشخیص داده شود، یک آیکون ساعت کوچک در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایان می شود. بر روی این آیکون کلیک کنید و منتظر بمانید تا تایم لپس شما آماده شود!
 

3- نمایش تایم لپس نهایی به صورت اتوماتیک آغاز می شود. در این مرحله شما می توانید انتخاب کنید که ویدئو را برای کسی ارسال کنید، آن را بر روی گوشی خود ذخیره کنید یا اگر از آن خوشتان نیامد، حذفش کنید.

گوشی گلکسی شما می تواند یک عکس ساده را به تایم لپس 24 ساعته تبدیل کند

به همین سادگی! این ویژگی نکات پیچیده و کلیدی فراوانی ندارد و کار با آن فوق العاده آسان و سرگرم کننده است! به این ترتیب می توانید عکس دلخواهتان را با قابلیت Scene Relighting به یک تایم لپس 24 ساعته تبدیل کنید؛ به این معنا که عکس شما به یک ویدئو تبدیل می شود و گذر ساعات از صبح به شب، در آن مشخص می شود. ضمن اینکه سامسونگ به طور خودکار یک موسیقی آرامش بخش نیز به آن اضافه می کند! یک نمونه از این تایم لپس ها را در عکس GIF زیر مشاهده می کنید:

قابلیت Scene Relighting چگونه کار می کند؟

سامسونگ ویژگی Scene Relighting را همراه با گوشی ها Galaxy S21 به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد که بر پایه هوش مصنوعی کار می کند، معرفی کرد. این شرکت در آن زمان عنوان کرد که از فناوری Generative Adversarial Network (GAN) که یک فناوری آنالیز عکس مبتنی بر هوش مصنوعی است، استفاده کرده و عکس را در ساعات مختلف روز شبیه سازی می کند. سپس گپ بین تصاویر را از بین می برد و یک انتقال نرم بین تصاویر ایجاد می کند تا در نهایت به یک ویدئوی شبیه تایم لپس دست پیدا کند.

گوشی گلکسی شما می تواند یک عکس ساده را به تایم لپس 24 ساعته تبدیل کند

پس اگر از گوشی های جدید گلکسی سامسونگ استفاده می کنید، همین حالا این ویژگی را امتحان کنید!

منبع: androidcentral