به نظر می رسد که اپل برنامه دارد یک نسخه جدید از Apple Watch را تا پایان سال جاری راهی بازار کند. مطابق با گزارش های منتشر شده در این رابطه، این نسخه جدید ‘Extreme Sports’ نام خواهد داشت.

مارک گورمن از بلومبرگ اعلام کرده است که قطر صفحه نمایش این ساعت هوشمند جدید اپل بالای 2 اینچ خواهد بود. به این ترتیب ساعت هوشمند Extreme Sports همان مدلی است که پیش از این اعلام شده بود به بزرگترین صفحه نمایش در میان تمام اپل واچ های موجود مجهز خواهد بود!

اپل برنامه دارد تا پایان سال جاری نسخه Extreme Sports اپل واچ را عرضه کند

صفحه نمایش ساعت هوشمند Extreme Sports حدود 7 درصد از بزرگترین اپل واچ فعلی، بزرگتر است! علاوه بر این، صفحه نمایش این ساعت هوشمند رزولوشن فوق العاده 410x502 پیکسل را به ارمغان می آورد. مارک گورمن معتقد است که ابعاد و رزولوشن صفحه نمایش این ساعت هوشمند به گونه ای است که امکان نمایش پارامترهای ورزشی یا اطلاعات بیشتری بر روی آن وجود دارد و مشاهده این اطلاعات بر روی واچ فیس آسان تر از قبل خواهد بود.

به احتمال زیاد ساعت هوشمند Apple Watch Extreme Sports دارای صفحه نمایش مقاوم تری است و در ساخت بدنه آن از فلز سخت تری نسبت به آلومینیوم استفاده خواهد شد. ضمن اینکه انتظار می رود باتری بزرگتری در این نسخه از اپل واچ به کار رفته باشد تا این گجت پوشیدنی برای استفاده در جلسات تمرینی طولانی تر قابل استفاده باشد. پیش بینی می شود که این نسخه از اپل واچ توانایی ردیابی معیارهای بیشتری را نیز داشته باشد. به عنوان مثال این ساعت هوشمند قادر خواهد بود تا تغییرات ارتفاع در هنگام پیاده روی را تشخیص دهد و این پارامتر را در محاسبات خود لحاظ کند.

اپل برنامه دارد تا پایان سال جاری نسخه Extreme Sports اپل واچ را عرضه کند

از دیگر قابلیت های اپل واچ نسخه ‘Extreme Sports’ می توان به توانایی آن در اندازه گیری دمای بدن و تشخیص تب اشاره کرد. البته این ویژگی ها احتمالاً به اپل واچ سری 8 نیز اضافه می شود. اما خبرهایی مبنی بر مجهز بودن این سری از اپل واچ به این قابلیت ها نیز منتشر شده است. پس هنوز نمی توان در این رابطه اظهار نظر قطعی کرد.

نکته: عکس بالا، رندر فاش شده از اپل واچ سری 8 است.

اپل واچ سری 8 توانایی تشخیص نامنظم بودن ضربان قلب را دارد و از این طریق می تواند جان کاربر خود را نجات دهد. همچنین شاهد عرضه یک نسخه رده پایین تر به نام Apple Watch SE نیز خواهیم بود که احتمالاً هم زمان با نسخه Extreme Sports رونمایی می شود. ساعت هوشمند اپل واچ SE به صفحه نمایش 1.78 اینچی مجهز خواهد بود؛ در حالیکه سایز صفحه نمایش اپل واچ سری 8 حدود 1.9 اینچ اعلام شده است.

اپل برنامه دارد تا پایان سال جاری نسخه Extreme Sports اپل واچ را عرضه کند

قیمت نسخه Extreme Sports اپل واچ بیشتر از 699 دلار (قیمت نسخه های معمولی ساخته شده از استیل ضد زنگ) خواهد بود. مطابق با ادعای گورمن، تمامی اپل واچ های جدید از پردازنده S8 قدرت می گیرند که نسبت به پردازنده فعلی S7 که در اپل واچ سری 7 مناسب برای اندازه گیری دقیق ضربان قلب از آن استفاده شده، قدرتمندتر خواهد بود.

منبع: gizmochina