در ماه May بود که کوالکوم تراشه جدید Snapdragon 8+ Gen 1 را معرفی کرد. درست است که مشخصات تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 1 نسبت به قبل ارتقاهایی پیدا کرده، اما یک نسل جدید محسوب نمی شود و در آن شاهد آپدیت های اساسی نخواهیم بود. با این وجود اعلام شده است که تراشه اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 تا ماه جولای برای استفاده در گوشی های هوشمند در دسترس قرار خواهد گرفت. جالب اینجا است که کوالکوم بیکار ننشسته و قصد دارد تا با فاصله زمانی کم، نسل دوم تراشه های اسنپ دراگون 8 را نیز به بازار عرضه کند! در همین راستا اطلاعات جدیدی در رابطه با تراشه Snapdragon 8 Gen 2 منتشر شده که در ادامه می توانید آنها را مشاهده کنید.

تاریخ عرضه احتمالی تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 فاش شد

کوالکوم بر روی وب سایت رسمی خود تاریخ برگزاری رویداد Snapdragon Summit در سال 2022 را اعلام کرده است. این رویداد بر مبنای اعلام کوالکوم از 14 تا 17 نوامبر (23 تا 26 آبان 1401) برگزار خواهد شد. کارشناسان بر اساس سابقه ای که کوالکوم از خود به جای گذاشته، معتقدند که این کمپانی آمریکایی در همین رویداد از نسل آینده چیپست های خود، یعنی چیپست Snapdragon 8 Gen 2، رونمایی خواهد کرد. البته تاریخ دقیق معرفی این تراشه پرچم دار نامشخص است، اما اکثر قریب به اتفاق کارشناسان دنیای تکنولوژی عقیده دارند که تاریخ رونمایی از این تراشه، یکی از چهار روز برگزاری رویداد Summit خواهد بود!

اگر به سال گذشته نگاهی بیندازیم، رویداد Snapdragon Tech Summit در روزهای 30 نوامبر و 1 دسامبر برگزار شد و کوالکوم در همان روز اول از تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 1 رونمایی کرد. همچنین در روز دوم این رویداد تراشه اسنپ دراگون 8cx نسل 3 از جانب کوالکوم معرفی شد. تکرار این برنامه در رویداد امسال نیز اصلاً دور از ذهن نیست!

تاریخ عرضه احتمالی تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 فاش شد

براساس شایعات منتشر شده، تراشه Snapdragon 8 Gen 2 احتمالاً اولین تراشه موبایلی خواهد بود که در آن از چهار هسته متفاوت استفاده می شود و دارای تغییر ترکیب بندی هسته های تراشه Snapdragon 8 Gen 2 نسبت به نسل قبل است و شامل هسته مرکزی Cortex X3، دو هسته Cortex A720، دو هسته Cortex A710 و سه هسته Cortex A100 می شود. در این میان، هسته های Cortex X3 و Cortex A720 مدل های جدیدی هستند که برای اولین بار در یک تراشه موبایلی به کار می روند. این هسته ها نسبت به نسل های قبلی این سری (Cortex X1 و Cortex A78) تا 30 درصد قوی تر عمل می کنند. از این جهت باید شاهد ارتقای پرفورمنس چشمگیر این تراشه نسبت به نسل فعلی باشیم. این طور که اعلام شده تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 بر اساس فرآیند 4 نانومتری TSMC تولید می شود. همچنین این چیپست به احتمال بسیار زیاد به پردازنده گرافیکی Adreno 740 مجهز خواهد بود و از لحاظ توانایی های گرافیکی نیز عملکرد به مراتب بهتری را ارائه می دهد.

تاریخ عرضه احتمالی تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 فاش شد

در صورت صحت پیش بینی کارشناسان در این مورد، احتمالاً شاهد استفاده از تراشه Snapdragon 8 Gen 2 در اکثر گوشی های اندرویدی پرچم دار عرضه شده در اوایل سال 2023 خواهیم بود.

منبع: notebookcheck