گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE که پیش از این شایعه شده بود که در مراسم بعدی Galaxy Unpacked در ماه آگوست 2021 (مرداد 1400) رونمایی می شود، به احتمال زیاد تا پایان سال معرفی نخواهد شد. برخی از گزارش های رسیده از کره جنوبی حاکی از این است که تأخیر در عرضه گوشی موبایل جانشین Galaxy S20 FE به دلیل مشکلات ناشی در تولید باتری آن است. همچنین برخی اخبار دیگر دلیل این امر را کمبود چیپست برای تولید این گوشی دانسته اند.

تاریخ عرضه گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE به احتمال زیاد به عقب می افتد!

پیش از این گزارش هایی منتشر شده بود که سامسونگ به دلیل کمبود تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 888 تصمیم به لغو تولید گوشی گلکسی S21 FE گرفته است. اما این گزارش ها خیلی زود از خروجی سایت ها حذف شده است. به این ترتیب تنها دلیل تأخیر سامسونگ در عرضه گوشی جدید را می توان ناشی از کمبود باتری سازگار با آن دانست.

سامسونگ قصد داشت تا باتری مورد نیاز برای گوشی گلکسی S21 FE را از شرکت LG Energy Solution تهیه کند. اما به نظر می رسد که این شرکت در حال حاضر با یک سری مشکلات در تولید باتری مواجه شده است. همچنین شرکت جایگزین تولید باتری، Samsung SDI، نیز در حال حاضر تولید باتری برای گوشی های پرچم دار بعدی سامسونگ را آغاز کرده و قادر به تولید باتری برای گلکسی S21 FE نیست. به این ترتیب تاریخ عرضه این گوشی احتمالاً تا پایان سال 2021 به تعویق خواهد افتاد. پیش از این انتظار می رفت تا این گوشی هم زمان با گوشی های تا شوی Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 در ماه آگوست رونمایی شود.

در رابطه با مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE باید به این نکته اشاره کنیم که این گوشی به صفحه نمایش 6.5 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن Full HD+ و نرخ تازه سازی 120 هرتز مجهز خواهد بود. از این جهت می توان آن را به گوشی های اندرویدی بالا رده و پرچم دار شبیه دانست! همچنین این گوشی از تراشه اسنپ دراگون 888 قدرت می گیرد که به پردازنده هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی Adreno 660 مجهز است. این گوشی در دو نسخه با ظرفیت حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت عرضه می شود و دارای درگاه کارت حافظه (مشترک با سیم کارت) خواهد بود.

ماژول دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE شامل لنز اصلی 12 مگاپیکسل، لنز تله فوتوی 8 مگاپیکسل و لنز اولترا واید 12 مگاپیکسل می شود که علاوه بر ثبت عکس های با کیفیت، می توان از آن برای فیلمبرداری با وضوح 4K استفاده کرد. همچنین دوربین سلفی این گوشی دارای لنز واید 32 مگاپیکسلی است.

باتری به کار رفته در گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت است. این گوشی از فناوری های شارژ سریع با توان 25 وات، شارژ سریع وایرلس با توان 15 وات و شارژ وایرلس معکوس با توان 4.5 وات پشتیبانی می کند و سرعتی عالی در شارژگیری را ارائه می دهد.

در هر صورت علاقه مندان به گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE، باید برای عرضه شدن گوشی جانشین و نسل بعدی آن تا پایان سال 2021 منتظر بمانند.

منبع: androidcentral