اپل برنامه دارد تا نسخه جدید اسپیکر هوشمند هوم پاد خود را به زودی روانه بازار کند. این خبر توسط یکی از تحلیلگران زنجیره تأمین اپل به نام Ming-Chi Kuo عنوان شده است. در حال حاضر تنها مدل این اسپیکر، HomePod mini است که با قیمت 99 دلار در بازار به فروش می رسد. تولید مدل اورجینال هوم پاد در سال گذشته متوقف شده و اکنون قیمت آن از 349 دلار به 299 دلار رسیده است.

نسل بعدی هوم پاد اپل در اواخر سال 2022 یا اوایل سال 2023 به بازار خواهد آمد

شایعات درباره هوم پاد جدید

مطابق با اظهارات آقای Kuo که به عنوان یکی از افشاگران معتبر محصولات اپل شناخته می شود، اپل اواخر سال 2022 یا اوایل سال 2023 را برای عرضه مدل جدید هوم پاد در نظر گرفته است. از قرار معلوم این مدل جدید از هوم پاد مینی ابعاد بزرگتری دارد، اما ویژگی های آن به صورتی است که قیمت نهایی آن به زیر 300 دلار برسد. به نظر می رسد که اپل از تجربه نسل قبلی هوم پاد و عدم استقبال از آن به دلیل قیمت بالا درس گرفته و قصد دارد تا نسخه جدید اسپیکر هوشمند خود را با قیمت منطقی تری به بازار عرضه کند.

شایعات دیگری نیز در این باره مطرح شده است. بر مبنای این شایعات، هوم پاد جدید اپل در واقع نسخه به روز شده هوم پاد مینی است. اپل تأیید کرده که رنگ های جدیدی از HomePod mini را عرضه می کند، اما تولید یک نسخه به روز شده از آن چندان محتمل به نظر نمی رسد.

شایعات درباره هوم پاد جدید

همان طراحی هوم پاد فعلی

البته مشابه بودن طراحی هوم پاد جدید با نسخه فعلی آن در مرحله حدس و گمان قرار دارد! چرا که آقای Kuo در اطلاعات خود اشاره چندانی به ظاهر این دستگاه جدید نکرده و فقط عنوان کرده که «این دستگاه از تکنولوژی های خلاقانه در زمینه طراحی سخت افزار بهره می برد». به این ترتیب به نظر نمی رسد که طراحی هوم پاد چندان دستخوش تغییر شود؛ مگر اینکه به آن بلوتوث یا عملکرد دیگری اضافه شود.

در ادامه Kuo به این نکته اشاره می کند که «با وجود اینکه اسپیکر هوشمند یکی از عناصر ضروری در اکوسیستم خانه های هوشمند به حساب می آید، اما این طور به نظر می رسد که اپل هنوز نمی داند چگونه این وسیله را برای نیازهای کاربران خانگی طراحی کند!»

نسل بعدی هوم پاد اپل در اواخر سال 2022 یا اوایل سال 2023 به بازار خواهد آمد

بازار اسپیکر هوشمند

دلیل عمده عدم موفقیت اپل در بازار اسپیکرهای هوشمند این است که این شرکت به کیفیت صدای فوق العاده عالی تأکید دارد و این موضوع سبب می شود تا برچسب قیمت محصولاتش بالا رود. این موضوع در حالی است که اسپیکرهای Amazon Echo و Google Nest حتی از نسخه مینی هوم پاد هم ارزان ترند و فروش بالاتری نیز دارند! به نظر شما اپل حاضر است تا قیمت هوم پاد جدید خود را از نسخه مینی پایین تر بیاورد؟!

از زمان معرفی هوم پاد، برندهایی مانند Sonos اسپیکرهای خود را با قابلیت های مانند کنترل صدا ارتقا داده اند. برای این منظور از دستیارهای صوتی Amazon Alexa و Google Assistant استفاده می شد که در ابتدا برای کنترل موزیک و ویژگی های هوشمند کاربرد داشتند. اکنون Sonos به مرحله ای رسیده که قصد دارد تا دستیار صوتی هوشمند ساخت خود را بر روی اسپیکرهایش مورد استفاده قرار دهد! به نظر می رسد که اپل برای به دست آوردن جایگاه قابل توجهی در بازار اسپیکرهای هوشمند راهی طولانی در پیش دارد!

منبع: 9to5mac