چندی پیش بود که خبر ورود اینتل به بازار کارت گرافیک های مجزا اعلام شد و این غول دنیای تکنولوژی سه مدل کارت گرافیک Arc 3، Arc 5 و Arc 7 را برای لپ تاپ معرفی کرد. پس از آن عنوان شد که اینتل قصد دارد تا نسخه دسکتاپ این سری از کارت گرافیک های مجزای خود را نیز به بازار عرضه کند. از همان زمان اخبار متناقضی در رابطه با زمان عرضه از این کارت گرافیک ها اینتل منتشر شد و اعلام شد که اینتل در فصل بهار یا اوایل تابستان این محصولات جدید را معرفی می کند. اما اکنون به نظر می رسد که عرضه این کارت گرافیک ها توسط اینتل با تأخیر مواجه خواهد شد.

کارت گرافیک های دسکتاپ Arc اینتل با تأخیر به بازار عرضه می شوند؛ شاید اواخر تابستان 2022!

مطابق با مطلبی که بر روی وب سایت Igorslab (با همکاری PC Gamer) منتشر شده، اینتل کارت گرافیک های دسکتاپ Arc را با تأخیری مجدد به بازار عرضه می کند. در این اخبار اعلام شده که این کارت گرافیک ها بین 1 جولای 2022 تا 31 آگوست 2022 راهی بازار می شوند. البته بسیاری از کارشناسان به این تاریخ های اعلام شده چندان اعتمادی ندارند! چرا که پیش از این عنوان شده بود که این کارت گرافیک ها در حوالی ماه های مارچ و ژوئن 2022 به بازار می آیند! خبری که اکنون نقض شده و عرضه این محصولات با تأخیر خواهد بود.

البته این بار اول نیست که زمان عرضه کارت گرافیک های دسکتاپ Arc اینتل تغییر می کند! پیش از این یک بار در خبرها آمده بود که اینتل این کارت گرافیک ها را در سال 2021 معرفی می کند. سپس عنوان شد که این موضوع به سه ماهه دوم سال 2022 موکول شده است. حالا هم که اخبار عرضه این کارت گرافیک ها در بین ماه های جولای و آگوست منتشر شده است! اگر این اخبار صحت داشته باشد، اینتل از برنامه زمان بندی رسمی خود نیز عقب خواهد افتاد که وجهه جالبی برای این غول دنیای تکنولوژی با خود به همراه ندارد!

کارت گرافیک های دسکتاپ Arc اینتل با تأخیر به بازار عرضه می شوند؛ شاید اواخر تابستان 2022!

در گزارش وب سایت Igorslab آمده که دلیل این تأخیر به مسائل نرم افزاری و درایورها مربوط است و ربطی به مسائل سخت افزاری ندارد. با توجه به اینکه زمان نسبتاً زیادی از معرفی اولیه این کارت گرافیک ها می گذرد، به نظر می رسد که این خبر درست باشد و این کارت گرافیک ها مشکل سخت افزاری ندارند. در واقع در حال حاضر احتمالاً کارت گرافیک های دسکتاپ Arc اینتل در مراحل پایانی تولید قرار دارند و فقط مسائل مربوط به نرم افزار و درایورهای آنها باقی مانده است.

برای اینتل اهمیت زیادی دارد که در زمان عرضه این GPU های جدید، درایورهای آنها کاملاً دقیق و صحیح عمل کنند. چرا که حتی اگر از رده بالاترین سخت افزار در تولید کارت گرافیک استفاده شود، مشکلات نرم افزاری مربوط به درایور بر روی عملکرد آن به وضوح تأثیر منفی خواهد گذاشت.

کارت گرافیک های دسکتاپ Arc اینتل با تأخیر به بازار عرضه می شوند؛ شاید اواخر تابستان 2022!

در گزارش Igorslab به نکته جالب دیگری نیز اشاره شده و آن تأثیر اخبار مربوط به کارت گرافیک های Arc اینتل بر برنامه های انویدیا است! این طور که در این گزارش آمده، لغو رونمایی از کارت گرافیک GeForce RTX 3070 Ti 16GB به عملکرد کارت گرافیک Intel Arc A770 ارتباط داشته است! به هر حال مسلماً در آینده اخبار بیشتری در رابطه با رقابت این دو شرکت در بازار کارت گرافیک های مجزا به گوش خواهد رسید!

منبع: windowscentral