مطابق با اظهارات راس یانگ، تحلیل گر خوش سابقه صنعت نمایشگرها، هدست واقعیت مجازی جدید PlayStation VR2 به یک نمایشگر OLED قوی با بالاترین تراکم پیکسلی مجهز خواهد بود. این نمایشگر به احتمال زیاد دارای تراکم پیکسلی حدود 800 پیکسل به ازای هر اینچ است که بالاترین تراکم در میان تمام پنل های OLED فعلی به شمار می آید. سونی پیش از این درباره رزولوشن نمایشگر VR2 برای هر یک از چشم ها اطلاعاتی را منتشر کرده بود که بر مبنای آنها می توان نتیجه گرفت که سایز این نمایشگر در مقایسه با نمایشگر نسخه اورجینال PS VR، حدود یک اینچ بزرگتر خواهد بود.

نمایشگر هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2 بیشترین تراکم پیکسلی را در میان پنل های OLED خواهد داشت

با وجود اینکه سونی بخشی از مشخصات فنی هدست پلی استیشن VR2 را اعلام کرده، اما در این اطلاعات اشاره چندانی به مشخصات نمایشگر آن نشده است. تنها در این رابطه عنوان شده که این هدست واقعیت مجازی دارای نمایشگر OLED است و کاربران می توانند انتظار رزولوشن 2000x2040 پیکسل برای هر یک از چشم ها را از آن داشته باشند. همچنین نمایشگر این هدست از فریم ریت های 90 و 120 هرتز پشتیبانی می کند. البته سونی در ادامه اعلام کرده است که هدست واقعیت مجازی PS VR2 با تکنولوژی 4K HDR سازگار است و زاویه دید 110 درجه را به ارمغان می آورد. با این وجود، جای خالی «سایز نمایشگر» در این اطلاعات به وضوح احساس می شود!

راس یانگ، که به عنوان یک منبع اطلاعاتی معتبر در صنعت نمایشگرها شناخته می شود، اعلام کرده است نمایشگر PS VR2 بالاترین تراکم پیکسلی را در میان پنل های OLED تجاری خواهد داشت:

نمایشگر هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2 بیشترین تراکم پیکسلی را در میان پنل های OLED خواهد داشت

«در مجموع 15.8 میلیون پنل نمایشگر در سال جاری برای هدست های واقعیت مجازی تولید می شود که متقاضی بیش از 80 درصد آنها شرکت Meta خواهد بود. با وجود اینکه بیشتر هدست های واقعیت مجازی در حال حاضر به پنل های LCD مجهزند، شاهد ظهور سایر تکنولوژی های صفحه نمایش نیز در این حوزه خواهیم بود. به عنوان مثال، پنل های AMOLED با هدست واقعیت مجازی PS VR2 سونی به این صنعت برمی گردد. انتظار می رود که این پنل های AMOLED دارای تراکم پیکسلی بالای 800 PPI باشند که یک رکورد در میان تمام پنل های از این نوع به شمار می آید! همچنین این نمایشگرها از نسبت کنتراست بالایی بهره می برند و بهترین تجربه گیمینگ را به ارمغان می آورند.»

نمایشگر هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2 بیشترین تراکم پیکسلی را در میان پنل های OLED خواهد داشت

تراکم پیکسلی 800 PPI حقیقتاً زیاد است! چرا که گوشی هایی مانند Sony Xperia 1 III که دارای صفحه نمایش 4K کوچکی هستند نیز حداکثر دارای تراکم پیکسلی 643 PPI هستند! یک محاسبه سریع نشان می دهد که نمایشگر PlayStation VR2 برای دستیابی به تراکم پیکسلی بالای 800، باید حداقل 6.4 اینچ سایز داشته باشد که یک ارتقای بزرگ نسبت به هدست واقعیت مجازی PS VR (با نمایشگر 5.7 اینچ) به شمار می آید. توجه داشته باشید که رزولوشن اعلام شده (2000x2040 پیکسل) برای هر یک از چشم ها است و رزولوشن کلی این دستگاه دو برابر این مقدار خواهد بود.

منبع: notebookcheck