اپلیکیشن Google Meet اخیراً آپدیت های جدیدی دریافت کرده و اکنون از بک گراندهای متنوع و دلخواه کاربر بر روی نسخه وب و اندروید پشتیبانی می کند. این اپلیکیشن با شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت های اجتماعی محبوبیتی بیشتر از گذشته در میان کاربران پیدا کرده و امکانات مختلفی برای برقراری تماس ویدئویی را فراهم آورده است. به خصوص در چند وقت اخیر گوگل آپدیت های متنوعی برای این اپلیکیشن ارائه داده و در صدد بهبود تجربه کاربر در هنگام استفاده از آن برآمده است.

نسخه اندروید اپلیکیشن Google Meet از بک گراندهای فان و دلخواه کاربر پشتیبانی می کند

آپدیت جدید اپلیکیشن Google Meet در ابتدا برای کاربران گوشی های اندرویدی عرضه شده است. این کاربران اکنون می توانند تا از تصاویر دلخواه خود به عنوان پس زمینه تماس های ویدئویی شان استفاده کنند. همچنین این امکان برای آنها وجود دارد تا پس زمینه تماس ها را مات کنند. لازم به ذکر است که این ویژگی پیش از این در اپلیکیشن Google Duo (دیگر اپلیکیشن گوگل برای برقراری تماس های ویدئویی) قابل استفاده بوده است.

نسخه اندروید اپلیکیشن Google Meet از بک گراندهای فان و دلخواه کاربر پشتیبانی می کند

گوگل مجموعه ای از تصاویر پیش فرض را در اختیار کاربر قرار می دهد و کاربر می تواند تصویر مورد نظر خود برای قرار گرفتن در پس زمینه تماس ویدئویی را از میان آنها انتخاب کند. این تصاویر شامل محیط دفتر کار اداری، منظره و حتی تصاویر انتزاعی و فانتزی می شود.

نسخه وب Google Meet امکانات جالب تری برای این منظور در اختیار کاربران قرار می دهد! این نسخه از گوگل میت یک روش جدید برای جذاب تر کردن محیط جلسات ویدئویی را فراهم می آورد و به کاربر اجازه می دهد تا از ویدئو (تصاویر متحرک) به عنوان پس زمینه تماس های خود استفاده کنند. کاربران می توانند ویدئوی مورد نظر خود را با تم های محیط کلاس، مهمانی یا جنگل انتخاب کرده و به چت تصویری خود حال و هوای متفاوتی ببخشند.

گوگل اعلام کرده است که این آپدیت جدید در تاریخ 30 ژوئن 2021 (9 تیر 1400) برای کاربران نسخه های اندروید و وب Google Meet عرضه خواهد شد. برای بهره بردن از این آپدیت در نسخه تحت وب، باید از مرورگر کروم نسخه M87 یا بالاتر استفاده کنید. این ویژگی ها ابتدا در ماه آوریل (فروردین 1400) همراه با رابط کاربری جدید نسخه وب Google Meet معرفی شدند. گوگل در این رابطه اظهار کرده است که «این ویژگی های جدید به شما کمک می کند تا شخصیت خود را در یک تماس ویدئویی بهتر به نمایش بگذارید. همچنین می توانید محیط اطراف خود را از دید دیگران پنهان کنید و حریم شخصی خود را حفظ نمایید.»

احتمال می رود که آپدیت جدید اپلیکیشن Meet پس از ارائه توسط گوگل، در عرض دو هفته برای تمامی کاربران اندروید و وب قابل استفاده باشد. همچنین گوگل در رابطه با ارائه این آپدیت برای کاربران iOS از عبارت «Coming Soon» استفاده کرده است. پس کاربران iOS نیز به زودی قادر به استفاده از تصاویر دلخواه و ویدئوهای متحرک به عنوان پس زمینه تماس های ویدئویی خود در اپلیکیشن Google Meet خواهند بود.

منبع: androidcentral