اگر شما یک گیمر هستید و به پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس یا هر دوی آنها علاقه دارید، زمان آن فرا رسیده است تا کابل های HDMI 2.0 را کنار بگذارید و با استفاده از یک کابل HDMI 2.1 به بالاترین رزولوشن ممکن (یعنی رزولوشن 8K) دست پیدا کنید! با استفاده از این کابل ها می توانید به پهنای باند حداکثر 48 گیگابیت در ثانیه دست پیدا کنید و از جدیدترین تجهیزات گیمینگ در کنار کنسول بازی خود بهره مند شوید. همچنین یک کابل HDMI 2.1 امکان دستیابی به نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز و 144 هرتز را فراهم می آورد و از HDR داینامیک هم پشتیبانی می کند. در ادامه چند مدل از بهترین کابل های HDMI 2.1 سازگار با کنسول های PS5 و Xbox را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

کابل Highwings 8K HDMI Cable 2m – حداکثر طول 30 متر

کابل Highwings 8K HDMI Cable 2m – حداکثر طول 30 متر

هنوز زمان زیادی از معرفی رزولوشن 8K نمی گذرد و این فناوری در روزهایی ابتدایی خود قرار دارد. با این وجود اگر آینده نگر هستید و می خواهید تا تجربه ویدئو گیمینگ خود را برای چند سال آینده ارتقا دهید، این کابل می تواند از رزولوشن 8K با نرخ 60 هرتز پشتیبانی کند. همچنین کابل Highwings با رزولوشن 4K با نرخ 120 هرتز سازگار است و تصاویری واضح و شفاف در هنگام بازی را به ارمغان می آورد. روکش این کابل از نوع بافته شده است و به همین دلیل در اثر خم شدن ها متعدد آسیبی نمی بیند. کانکتورهای این کابل نیز از طلا ساخته شده اند و بالاترین میزان رسانایی و دوام را ارائه می دهند. نسخه استاندارد این کابل 2 متر طول دارد اما نسخه حداکثر 30 متری آن نیز تولید و روانه بازار شده است.

کابل Zeskit Maya HDMI Cable 2m – رزولوشن 8K با یک قیمت منطقی

کابل Zeskit Maya HDMI Cable 2m – رزولوشن 8K با یک قیمت منطقی

با وجود اینکه برند Zeskit چندان شناخته شده نیست، اما کابل Maya این برند یک انتخاب ایده آل برای راه اندازی سیستم گیمینگ و حتی سینمای خانگی است. این کابل در طول بین 0.5 تا 3 متر عرضه شده و از فناوری های دالبی اتموس و دالبی ویژن پشتیبانی می کند. همچنین این کابل با لوازم جانبی AV سازگار است و علاوه بر تصویر، عملکردی عالی در انتقال صدا را نیز ارائه می دهد. شما می توانید این کابل را علاوه بر پلی استیشن 5 و ایکس باکس، تقریباً به تمام دستگاه های HDMI دیگر نیز اتصال دهید.

کابل Monster Ultra High-Speed 8K HDMI Cable 3.6m – از یک برند قابل اعتماد

کابل Monster Ultra High-Speed 8K HDMI Cable 3.6m – از یک برند قابل اعتماد

برند Monster بیشتر به دلیل تولید کابل های صوتی/ تصویری در بازار شناخته می شود و محصولات آن در این زمینه بیشتر از هدفون ها و اسپیکرهایش طرفدار دارد! این کابل ها در دسته مدل های رده بالا جای دارند و از ویژگی هایی مانند eARC پشتیبانی می کنند. بنابراین این کابل ها توانایی انتقال اغلب فرمت های صوتی، غیر فشرده و صدای Losseless را دارد و بهترین تجربه گیمینگ را برای کاربر رقم می زنند. تنها نقطه ضعف این کابل ها مجهز نبودن به روکش بافته شده است!

کابل Basesailor HDMI Cable 3m – دوام و طول عمر عالی

کابل Basesailor HDMI Cable 3m – دوام و طول عمر عالی

در بسته بندی این محصول دو عدد کابل HDMI 2.1 قرار دارد. پس می توانید بیش از یک کنسول یا دیگر دستگاه ها را به تلویزیون خود متصل کنید. بنابراین این امکان برای شما وجود دارد تا به عنوان مثال هم پلی استیشن 5 و هم نینتندو سوئیچ خود را به طور هم زمان به تلویزیون اتصال دهید. کانکتورهای این کابل های مناسب ایکس باکس دارای روکش طلا هستند و مقاومت بالایی دارند. همچنین درون این کابل ها از رشته مسی سه لایه استفاده شده است.

کابل iBrirdie 4K HDR HDMI 2.0 Cable 6m – اتصال با سرعت ایده آل

کابل iBrirdie 4K HDR HDMI 2.0 Cable 6m – اتصال با سرعت ایده آل

اکثر کابل های موجود در لیست ما با طول های متفاوتی عرضه شده اند. اما این کابل از برند iBrirdie تنها با طول 6 متر راهی بازار شده و برای اتصال دستگاه هایی که فاصله زیادی از هم دارند یا دسترسی به آنها سخت است، کارایی بالایی دارد. روکش این کابل از جنس نایلون بافته شده است و مقاومت فوق العاده بالایی در برابر آسیب هایی مانند خمیدگی، کشیدگی و پارگی دارد.

منبع: androidcentral