کارت گرافیک های نسل بعدی انویدیا عرضه شده اند و بعضاً استفاده از آنها بر روی کامپیوترهای رومیزی، نیازمند ارتقای مشخصات سخت افزاری سیستم است. یکی از قطعاتی که برای این منظور باید مورد ارتقا قرار گیرد، پاور است. چرا که اگر پاور استفاده شده بر روی سیستم از توان کافی برخوردار نباشد یا قدیمی باشد، ممکن است سیستم کرش کرده و لطمات جبران ناپذیری به قطعات به کار رفته در آن وارد شود. شرایطی را تصور کنید که کارت گرافیک قدرتمند RTX 3080 را خریداری کرده و بر روی سیستم نصب کرده اید و قصد دارید تا اولین بازی را بر روی کامپیوترتان اجرا کنید؛ اما ناگهان سیستم به دلیل به روز نبودن پاور دچار اختلال می شود! مسلماً دوست ندارید تا در این شرایط گرفتار شوید و لذت انجام دادن بازی های گرافیکی روز را از دست بدهید! پس بهتر است تا حتماً از پاور سازگار با کارت گرافیک RTX 3080 استفاده کنید. انویدیا توصیه کرده تا توان پاور مورد استفاده شما برای این منظور حداقل 750 وات باشد. در ادامه برخی از این پاورها را به شما معرفی خواهیم کرد.

پاور EVGA SuperNOVA P2 750 – قابل اعتماد و مقرون به صرفه

پاور EVGA SuperNOVA P2 750 – قابل اعتماد و مقرون به صرفه

پاور EVGA SuperNOVA P2 750 از توان 750 وات برخوردار بوده و از قیمتی بسیار مناسب (148 دلار در وب سایت آمازون) بهره می برد. این پاور دارای گواهینامه 80 Plus Platinum بوده و بازدهی آن تا حدود 92 درصد برآورد شده است. این پاور به صورت کامل ماژولار است و فقط از کابل هایی استفاده می کند که شما نیاز دارید! در واقع نیازی به استفاده از کابل های اضافی در این پاور وجود ندارد.

پاور be quiet! Dark Power Pro 12 – قدرتمند و حرفه ای

پاور be quiet! Dark Power Pro 12 – قدرتمند و حرفه ای

پاور be quiet! Dark Power Pro 12 حقیقتاً یک هیولا است! این پاور از توان 1200 وات بهره می برد و دارای درجه بازدهی 80 Plus Titanium (حدود 94 درصد) است. این میزان توان برای استفاده از بهترین پردازنده ها و حتی استفاده از چند کارت گرافیک به صورت هم زمان بر روی سیستم پاسخگو خواهد بود. این پاور کاملاً ماژولار است و مدیریت کابل آن به سادگی انجام می گیرد.

پاور Corsair RM750x – یک پاور قدرتمند دیگر

پاور Corsair RM750x – یک پاور قدرتمند دیگر

برند Corsair برخی از قدرتمندترین پاورهای موجود در بازار را ساخته که مدل RM750x یکی از آنها است. این مدل دقیقاً همان چیزی است که کارت گرافیک RTX 3080 به آن احتیاج دارد. درجه بندی 80 Plus Gold (حدود 90 درصد بازدهی) یکی از مشخصات مهم این پاور است که کاملاً برای این کارت گرافیک مناسب است. لازم به ذکر است که این پاور کاملاً ماژولار است و مدیریت کابل بسیار آسانی دارد.

پاور Seasonic Prime TX-750 – یک پاور رده بالا

پاور Seasonic Prime TX-750 – یک پاور رده بالا

این پاور نیز دارای درجه بندی 80 Plus Titanium است و از توان 750 وات بهره می برد. بنابراین خروجی آن برای استفاده از کارت گرافیک RTX 3080 کافی خواهد بود؛ به شرطی که قصد استفاده از قطعات حرفه ای دیگر بر روی سیستم را نداشته باشید! طراحی کاملاً ماژولار یکی دیگر از ویژگی های پاور Seasonic Prime TX-750 است که باعث می شود تا فضای کیس شما از کابل های اضافی و غیر ضروری پر نشود. به طور کلی اگر به دنبال یک پاور نه چندان گران قیمت هستید، این پاور یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود.

پاور Cooler Master MaserWatt 750 – یک گزینه ارزان قیمت

پاور Cooler Master MaserWatt 750 – یک گزینه ارزان قیمت

این قابل درک است که بخش زیادی از بودجه ای را که برای جمع آوری سیستم در نظر گرفته اید، به خرید کارت گرافیک RTX 3080 اختصاص دهید. بنابراین شاید بودجه زیادی برای خرید پاور در اختیار نداشته باشید. در این شرایط پاور 750 واتی MasterWatt ساخت برند کولر مستر برای شما مناسب خواهد بود. این پاور با قیمت 65 دلار بر روی سایت آمازون برای خرید در دسترس است و از درجه بندی 80 Plus Bronze برخوردار است که بازدهی کمی را منجر می شود. همچنین این پاور تا حدودی ماژولار است و از تجمیع کابل ها و گره خوردن آنها در کیس جلوگیری می کند.

برای خرید انواع پاور موجود در بازار می توانید با شماره 73027-021 تماس بگیرید یا مدل مورد نظر خود را به صورت اینترنتی از سایت شرکت ایده برتر پارسیان خریداری کنید.

منبع: windowscentral