در بخش اول مقاله بهترین ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی سال 2022 به معرفی و خلاصه بررسی برخی از بهترین و با کیفیت ترین پروژکتورهای خانگی سال 2022 پرداختیم. در بخش دوم نیز قصد معرفی و خلاصه بررسی چند مدل دیگر از بهترین پروژکتورهای بازار را داریم، پس با ما همراه باشید!

4. Anker Nebula Mars II Pro

4. Anker Nebula Mars II Pro

از پرکاربردترین و بهترین پروژکتورهای عرضه شده در بازار می توان به ویدئو پروژکتور نبولا مدل Mars II Pro اشاره کرد. شرکت نبولا (یکی از زیر مجموعه های شرکت انکر) در طراحی و ساخت این پروژکتور از بروزترین تکنولوژی ها استفاده کرده تا بتواند تصاویری با بالاترین سطح تصویر را برای کاربر به ارمغان بیاورد. این ویدیوپروژکتور می تواند تصاویری با وضوح HD را برای کاربر فراهم سازد. پروژکتور نبولا مدل Mars II Pro به دلیل برخورداری از باتری قابل شارژ می تواند تا 3 ساعت بدون نیاز به برق برای شما کارایی داشته باشد. از دیگر قابلیت های تعبیه شده در این مدل می توان به روشنایی 500 لومن، اسپیکر های 10 وات، ورودی های USB و HDMI، پشتیبانی از فناوری DLP IntelliBright، قابلیت کنترل دستگاه بوسیله نرم افزار اختصاصی Nebula Connect، سیستم عامل Android 7.1 و ... اشاره کرد.

لازم به ذکر است که ویدئو پروژکتور انکر Nebula Mars II Pro از نوع پرتابل است و به یک دستگیره حمل مجهز شده است. در این پروژکتور از منبع نور LED استفاده شده که طول عمر آن تا 30000 ساعت هم می رسد! پس برای چندین سال می توانید بر روی عملکرد بدون نقص این ویدئو پروژکتور حساب باز کنید. این دستگاه با اپلیکیشن Nebula Connect هم سازگار است که با استفاده از آن می توانید گوشی هوشمند خود را به یک ریموت کنترل برای پروژکتور تبدیل کنید.

5. BenQ TH685

با برخی از بهترین ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی سال 2022 آشنا شوید! (بخش دوم)

شرکت بنکیو را می توان یکی از بروزترین و بهترین تولید کننده ویدئو پروژکتور محسوب کرد. پروژکتور TH685 یکی از مدل های ساخته شده توسط شرکت بنکیو بوده که به دلیل برخورداری از بروزترین فناوری ها و قابلیت های زیاد تبدیل به یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین محصولات تولیدی این شرکت شده است. شرکت بنکیو در طراحی و ساخت این پروژکتور از قدرت روشنایی 3500 لومن، تکنولوژی تصویر سازی DLP، رزولوشن Full HD و ... استفاده کرده است. پروژکتور بنکیو مدل TH685 با توجه به میزان بالای روشنایی که در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید از این ویدئو پروژکتور را در محیط های پر نور نیز استفاده کنید. در ضمن این مدل از بلندگوی داخلی 5 وات و لامپ تصویر با طول عمر 15000 ساعت بهره مند است.

بد نیست بدانید که زمان تأخیر ورودی ویدئو پروژکتور بنکیو TH685 در هنگام نمایش محتوای 1080p با نرخ 120 هرتز، تنها برابر با 8 میلی ثانیه است. این ویژگی به خصوص در هنگام گیمینگ اهمیت زیادی دارد و باعث می شود تا تصاویر به شکل هم زمان با دستگاه منبع پخش به نمایش درآیند. پس مشکلی برای اتصال این پروژکتور به کنسول های بازی نخواهید داشت. قابلیت لنز شیفت دیجیتال، تصحیح کیستون عمودی اتوماتیک و مجهز بودن به دو پورت HDMI سایز مشخصات پروژکتور بنکیو TH685 را تشکیل می دهند.

6. Epson EF-12

با برخی از بهترین ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی سال 2022 آشنا شوید! (بخش دوم)

از جمع و جورترین پروژکتورهای موجود در بازار می توان به ویدئو پروژکتور اپسون مدل EF-12 اشاره کرد. این مدل نسبت به مدل های قبلی پیشرفت های زیاد داشته و از امکانات بیشتری بهره مند شده است. این پروژکتور از کیفیت تصویر Full HD بهره مند بوده و می تواند تصاویری با بالاترین کیفیت را برای شما به ارمغان بیاورد. با توجه به برخورداری از تکنولوژی تصویر 3LCD قادر است تصاویری با رنگ های طبیعی را ارائه دهد. از دیگر ویژگی های این تکنولوژی می توان به افزایش میزان روشنایی اشاره کرد. میزان روشنایی موجود در این دستگاه برابر با 1000 لومن بوده تا به شما این امکان را بدهد که بتوانید از این پروژکتور در محیط های روشن نیز استفاده کنید. از دیگر ویژگی های موجود در ویدئو پروژکتور اپسون مدل EF-12 می توان به میزان کنتراست 25000000:1 اشاره کرد. این میزان از کنتراست باعث ایجاد تصاویری با دقیق ترین جزئیات همراه با رنگ های عمیق می شود.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که ویدئو پروژکتور اپسون EF-12 از سری EpiqVision عرضه شده است و در واقع یک مینی پروژکتور است. به این ترتیب به سادگی هر چه تمام تر می توانید این ویدئو پروژکتور را با خود به مکان های مختلف حمل کنید و از آن در سناریوهای متفاوتی استفاده کنید. مجهز بودن به اندروید تی وی یکی دیگر از مشخصات پروژکتور EF-12 است که امکان نصب اپلیکیشن های استریم فیلم و ویدئو را به شما می دهد. این پروژکتور دارای منبع نوری لیزری است و برای چندین سال برای شما قابل استفاده خواهد بود.

منبع: cnet