ویدئو پروژکتور را برای کسانی که به دیدن فیلم و یا اجرای بازی در بالاترین اندازه و بالاترین سطح کیفیت دارند پیشنهاد می کنیم. با توجه به استقبال زیاد کاربران از پروژکتور، شرکت های معتبر زیادی همچون شرکت اپسون، اپتما، بنکیو و ... تصمیم به طراحی و تولید ویدئو پروژکتور در اندازه و ویژگی های گوناگون گرفته تا بتوانند علاوه بر جذب طرفدار، سهم زیادی از بازار پروژکتور را نیز به دست آورند. در ادامه مطلب قصد معرفی و خلاصه بررسی چند مدل از بهترین پروژکتورهای ساخته شده در سال 2022 را داریم، پس با ما همراه باشید!

1.    Epson Home Cinema 5050UB

با برخی از بهترین ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی سال 2022 آشنا شوید! (بخش اول)

ویدئو پروژکتور اپسون مدل 5050UB را می توان یکی از بهترین و با کیفیت ترین پروژکتورهای تولید شده در سال 2022 محسوب کرد. این مدل از پروژکتور با توجه به ارائه تصاویر با بالاترین کیفیت (4K) می تواند خیلی از طرفداران پروژکتور را در سراسر دنیا راضی نگه دارد. شرکت اپسون در طراحی و ساخت این مدل از پانل 3LCD استفاده کرده تا کیفیت تصاویر خروجی از سطح بالایی برخوردار باشد. ویدیو پروژکتور اپسون مدل 5050UB دارای روشنایی 2600 لومن بوده تا کاربر در محیط روشن نیز بتواند تصاویر کاملا واضح دریافت نماید. از دیگر قابلیت های این مدل از ویدئو پروژکتور می توان به قابلیت ارائه تصاویر 3 بعدی، قابلیت بزرگنمایی تا 2 برابر و ... اشاره کرد. با توجه به قابلیت ها و امکاناتی که در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید از این مدل پروژکتور به عنوان سینمای خانگی استفاده کنید.

شرکت اپسون در ویدئو پروژکتور مدل 5050UB از فناوری اختصاصی UltraBlack استفاده کرده است که باعث ارتقای کیفیت نمایش رنگ مشکی می شود. لازم به ذکر است که این دستگاه از نسبت کنتراست 1000000:1 برخوردار است و توانایی بالایی در نمایش سایه روشن ها دارد. پس با استفاده از آن می توانید در هنگام تماشای فیلم و سریال به تصاویر طبیعی تری دست پیدا کنید.

2.    BenQ HT2050A

2.    BenQ HT2050A

ویدئو پروژکتور بنکیو مدل HT2050A را برای آن دسته از افرادی که به دنبال پروژکتوری هستند که بتواند هیجان تماشای فیلم را به خانه آن ها بیاورد پیشنهاد می کنیم. شما با استفاده از این مدل قادر خواهید بود تا فیلم های با کیفیت بالا و تصاویر 3 بعدی را به نمایش در بیاورید. ویدئو پروژکتور بنکیو مدل HT2050A از میزان روشنایی 2200 انسی لومن برخوردار بوده تا به شما این امکان را بدهد که بتوانید سینمای خانگی خود را در اتاق نشیمن نیز استفاده کنید. از دیگر ویژگی های موجود بر روی این مدل می توان به وضوح تصویر Full HD، نسبت کنتراست 15000:1، انواع مختلف پورت (USB, HDMI, VGA, Audio in/out, RS232) و ... اشاره کرد.

ویدئو پروژکتور بنکیو HT2050A انعطاف پذیری بالایی برای نصب دارد و در این زمینه به امکاناتی مانند لنز شیفت عمودی، تصحیح حالت ذوزنقه ای دو بعدی و زوم 1.3 برابری مجهز شده است. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این پروژکتور در هنگام نمایش محتوای 1080p با نرخ 60 هرتز دارای زمان تأخیر 16 میلی ثانیه ای است و تصاویر را تقریباً هم زمان با دستگاه منبع پخش به نمایش می گذارد.

3.    Optoma UHD35

3.    Optoma UHD35

از حرفه ای ترین و با کیفیت ترین ویدئو پروژکتورهای موجود در بازار می توان به پرژکتور اپتما مدل UHD35 اشاره کرد. این مدل با توجه با ویژگی هایی همچون روشنایی 3600 لومن، نرخ رفرش 240 هرتز (در هنگام پخش محتوای 1080p)، تاخیر ورودی 4.2 میلی ثانیه که در اختیار دارد قادر است تصاویری با بالاترین کیفیت را برای شما به ارمغان بیاورد. از دیگر قابلیت های آن نیز می توان به قابلیت به نمایش درآوردن تصاویر تا 300 اینچ، قابلیت سازگاری با دامنه داینامیک بالا HDR و HLG، قابلیت پخش تصاویر 3 بعدی، حالت ISF، سیستم مدیریت رنگ (CMS)، بلندگوی داخلی، قابلیت پخش فیلم به صورت 24fps و ... اشاره کرد.

شرکت اپتما در ویدیو پروژکتور مدل UHD35 از یک لامپ متال هالید با توان مصرفی 240 وات استفاده کرده است. طول عمر این لامپ در حالت استاندارد 4000 ساعت عمر می کند. اما اگر پروژکتور خود را در حالت اکو مورد استفاده قرار دهید، طول عمر لامپ آن به 15000 ساعت می رسد. چنانچه به تعویض لامپ این پروژکتور نیاز پیدا کردید، می توانید از لامپ مدل BL-FU240E به عنوان جایگزین در آن استفاده کنید. ویدئو پروژکتور اپتما UHD35 از رزولوشن 4K UHD پشتیبانی می کند و بهترین کیفیت تصویر را در هنگام نمایش فیلم و فوتبال ارائه می دهد. همچنین می توان از آن برای اجرای بازی های ویدئویی استفاده کرد. برای این منظور باید پروژکتور را از طریق پورت HDMI به کنسول بازی یا سیستم های گیمینگ متصل کنید.

شما می توانید بخش دوم مقاله بهترین ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی سال 2022 را در سایت ایده برتر پارسیان مشاهده نمایید.

منبع: cnet