اگر جزء افرادی هستید که به تازگی یک PS5 جدید خریداری کرده اید، بهتر است تا جایی که می توانید با استفاده از بهترین تجیهزات و لوازم جانبی مانند بهترین مانیتورهای سازگار با کنسول های بازی و یا بهترین کنترلر های مناسب PS5 و PS4 و بهترین پایه های شارژ کنترلر های PS5 و PS4 .. هم کیفیت بازی خود را ارتقا دهید و همچنین طول عمر آن را افزایش دهید! همچنین کسانی که همین حالا صاحب یک PS5 هستند و حواسشان به مراقبت از آن در برابر افزایش دما نبوده است، باید دیدگاه خود را نسبت به این مسئله عوض کنند! خنک نگاه داشتن کنسول یکی از موارد ضروری است که حتماً باید به آن توجه شود. بسیاری از کاربران PS4 که زمان زیادی است از این کنسول استفاده می کنند، از صدای بلند فن های قدیمی شده آن شکایت دارند؛ با توجه به اینکه PS5 نسخه ارتقا یافته این کنسول است و برق بیشتری هم به دلیل تکنولوژی های پیشرفته تر مصرف می کند، خنک نگه داشتن قطعات داخلی آن اهمیت بالاتری دارد. به همین دلیل بهتر است تا از یک فن خارجی برای این منظور استفاده کنید. مدل های متنوعی از فن های خنک کننده PS5 موجود است که در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی می کنیم.

پایه پلی استیشن 5 مدل OIVO PS5 Stand

پایه پلی استیشن 5 مدل OIVO PS5 Stand

این پایه چند منظوره از ویژگی های زیادی بهره می برد که باعث ارتقای عملکرد تجهیزات گیمینگ شما می شود. با استفاده از پایه OIVO، می توانید علاوه بر خنک سازی PS5، دو کنترلر DualSense خود را نیز با بالاترین سرعت شارژ کنید. ضمن اینکه این پایه فضای کافی برای ذخیره سازی حدود 12 بازی را در اختیار شما قرار می دهد. در کل می توان پایه پلی استیشن OIVO را با توجه به ویژگی هایی مانند ارائه حداکثر میزان خنک کنندگی برای کنسول و محافظت از کنترلرها در برابر افزایش دما و شارژ بیش از حد در هنگام شارژ شدن، یکی از بهترین تجهیزات و لوازم جانبی برای کنسول های PS5 دانست که می توان تهیه کرد.

فن خنک کننده پلی استیشن 5 مدل KIWIHOME PS5 Cooling Fan

فن خنک کننده پلی استیشن 5 مدل KIWIHOME PS5 Cooling Fan

اگر فقط به دنبال یک فن هستید و به قابلیت های اضافه تری نیاز ندارید، فن KIWIHOME را مد نظر داشته باشید! این قطعه از سه فن پر سرعت برخوردار است و به سادگی از طریق رابط USB به کنسول شما متصل می شود. این فن دقیقاً همان چیزی را که می خواهید به شما ارائه می دهد و بدون هیچ پیچیدگی خاصی کنسول را خنک می کند. ضمن اینکه فن KIWIHOME دارای قفل های الاستیک است و به شما این امکان را می دهد بدون توجه به اینکه کنسول خود را به صورت افقی یا عمودی مورد استفاده قرار می دهید، از آن بهره ببرید.

فن خنک کننده پلی استیشن 5 مدل SIKEMAY PS5 Cooling Fan

فن خنک کننده پلی استیشن 5 مدل SIKEMAY PS5 Cooling Fan

این مدل بر روی سرعت عملکرد فن متمرکز بوده است! به طور دقیق تر باید گفت که این فن از سرعت چرخش 6000 دور در دقیقه برخوردار است که حتی از سرعت چرخش فن های داخلی PS5 هم بالاتر است! نکته جالب اینجا است که این سرعت زیاد منجر به تولید سروصدای اضافه نمی شود! یکی دیگر از مزایای استفاده از فن SIKEMAY این است که این فن دارای یک پورت USB ماده است و استفاده از آن باعث اشغال پورت USB کنسول شما نمی شود. لازم به ذکر است که نشانگرهای آبی LED تعبیه شده دور هر یک از فن ها به شما نشان می دهد که کدام یک از آنها فعال و کدام یک غیر فعال است.

پایه عمودی پلی استیشن 5 مدل Modern Solutions PS5 Vertical Stand

پایه عمودی پلی استیشن 5 مدل Modern Solutions PS5 Vertical Stand

این پایگاه خنک کننده نسبت به مدل OIVO که در بالا آن را معرفی کردیم به قابلیت های کمتری مجهز شده، اما هم جمع و جورتر است و هم قیمت کمتری دارد. به عنوان مثال این پایه فاقد حافظه ذخیره سازی برای بازی های PS5 است، اما توانایی شارژ دو کنترلر را به صورت هم زمان دارد. همچنین استفاده از پایه عمودی Modern Solutions فوق العاده آسان است. چرا که از طریق نشانگرهای LED کوچک روی بدنه آن می توانید متوجه شوید که کدام بخش ها در حال کار کردن هستند.

فن خنک کننده پلی استیشن 5 مدل NEXIGO PS5 Cooling Fan

فن خنک کننده پلی استیشن 5 مدل NEXIGO PS5 Cooling Fan

این فن خنک کننده از وزن سبک و طراحی مینیمالی برخوردار است و از دیگر گزینه های موجود در این لیست ظریف تر است. همچنین نحوه نصب و استفاده از آن بسیار آسان است. فن NEXIGO دارای سیستم سه فنه است و به بهترین شکل هوا را در میان قطعات داخلی پلی استیشن 5 به جریان می اندازد. مجهز بودن به نشانگرهای LED نیز طراحی ظاهری جذاب این فن را تکمیل کرده و به شما در استفاده آسان تر از آن کمک زیادی می کند.

منبع: androidcentral