در ادامه بخش اول مقاله بهترین سرویس های پخش موسیقی آنلاین، در این بخش نیز قصد معرفی و بررسی دیگر سرویس های پخش آنلاین موسیقی را داریم، لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

3. Qobuz

بهترین سرویس های پخش موسیقی آنلاین در سال 2022 (بخش دوم)

Qobuz نیز یکی دیگر از بهترین سرویس های پخش موسیقی آنلاین بوده و به دلیل ویژگی ها و امکاناتی که برای کاربران فراهم می کند تبدیل به یکی از محبوب ترین سرویس در سال 2022 نیز شده است. کاربر با استفاده از این سرویس می تواند به بیش از 80 میلیون موسیقی و 220 هزار آلبوم دسترسی داشته باشد. این سرویس در سال 2007 در فرانسه تاسیس شده است. از ویژگی های موجود در این سرویس می توان به گوش دادن موسیقی به صورت آفلاین اشاره کرد. در ضمن کاربر با خرید اشتراک مخصوص Qobuz می توان به قابلیت دانلود موسیقی، اشتراک گذاری لیست پخش، قابلیت پخش موسیقی از طریق Music Cast، Google Chromcast، Audirvana و Roon اشاره کرد.

4. Tidal

بهترین سرویس های پخش موسیقی آنلاین در سال 2022 (بخش دوم)

تیدال یک سرویس پخش موسیقی آنلاین است که فعالیت خود را از سال 2014 در نروژ آغاز به کار کرده است. این سرویس به دلیل بهره مندی و استفاده از تکنولوژی MQA عنوان اولین سرویس پخش موسیقی آنلاین با بالاترین کیفیت را یدک می کشد. این سرویس موسیقی های با کیفیت را برای کاربرانی که دارای اکانت تیدال هستند ارائه می دهد. برای خرید اکانت این سرویس نیز می بایست ماهانه 20 دلار پرداخت نمایید. محبوبیت تیدال را می توان به دلیل بهره مندی از قابلیت جستجو و دسترسی آسان آن اشاره کرد. تیدال برای دسترسی کاربران خود نسخه های مک، اندروید، ویندوز، iOS، اندروید TV، اپل TV و Apple Carplay را طراحی و عرضه کرده است. Tidal connect یکی از قابلیت های موجود در این سرویس بوده که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید موسیقی در حال پخش خود را با دیگر دستگاه ها نیز به اشتراک گذاشته و از طریق اپ موبایل آن را کنترل کنید. از دیگر ویژگی های این سرویس می توان به پشتیبانی از فرمت هایی همچون MQA و Dolby اشاره کرد.

5. Amazon Music Unlimited

بهترین سرویس های پخش موسیقی آنلاین در سال 2022 (بخش دوم)

شرکت آمازون یکی از شرکت هایی است که در همه زمینه ها حرفی برای گفتن داشته و همیشه آماده رقابت با سایر رقبای خود است. این شرکت با راه اندازی جدیدترین بخش خود با عنوان سرویس پخش موسیقی آنلاین Amazon Music Limited آماده رقابت با سرویس های پخش موسیقی همانند Apple Music، Tidal و Spotify است. از ویژگی های موجود در این سرویس می توان به قابلیت اتصال با Alexa (دستیار صوتی آمازون) اشاره کرد. با این ویژگی کاربر کار زیاد سختی برای استفاده از این سرویس نخواهد داشت. این سرویس همانند دیگر سرویس ها دارای اشتراک ماهیانه (10 دلار) بوده و با خرید اشتراک می توانید به قابلیت ها و امکانات زیاد Amazon Music Unlimited دسترسی پیدا کنید. لازم به ذکر است که شرکت آمازون برای رقابت با دیگر سرویس های پخش موسیقی آنلاین در زمینه جذب مخاطب و کاربر در حال توسعه سرویس استریم رایگان در کنار سرویس های پولی Amazon Music Unlimited و Prime Music مبتنی بر تبلیغات بوده تا از این طریق بتواند کاربران زیادی را به استفاده از این سرویس ترغیب کند.

منبع: cnet