برای استفاده از هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 (که اکنون با تغییر برند با نام Meta Quest 2 شناخته می شود) و قابلیت Oculus Link، باید کامپیوتری داشته باشید که به تعداد پورت های USB مناسب جهت برقراری ارتباط ایده آل میان این پلتفرم ها مجهز باشد. اگر وقت و بودجه کافی برای خریدن قطعات به صورت جداگانه و جمع آوری سیستم را ندارید، می توانید نسبت به خرید کامپیوترهای رومیزی از پیش آماده شده اقدام کنید. در ادامه چند مدل از بهترین کامپیوترهای رومیزی سازگار با Oculus Quest 2 PCVR را به شما معرفی می کنیم.

کامپیوتر HP OMEN 30L – ظاهر ساده اما سخت افزار قدرتمند

کامپیوتر HP OMEN 30L – ظاهر ساده اما سخت افزار قدرتمند

کامپیوتر HP OMEN 30L از مجموعه ای از قطعات سخت افزاری قدرتمند داخل یک کیس ساده تشکیل شده است. البته استفاده از یک کیس ساده به منظور کاهش قیمت نهایی آن بوده است. در این کامپیوتر از پردازنده مرکزی AMD Ryzen 9 5900X با سیستم خنک کننده مایع، 64 گیگابایت حافظه رم، 4 ترابایت حافظه ذخیره سازی M.2 و کارت گرافیک NVIDIA RTX 3090 استفاده شده است. همچنین این کامپیوتر رومیزی به پورت های USB-A 3.0 و USB-C 3.0 مجهز است و اتصالی بهینه شده و سریع را به ارمغان می آورد.

کامپیوتر Alienware Aurora Ryzen Edition R14 – قدرت ناب!

کامپیوتر Alienware Aurora Ryzen Edition R14 – قدرت ناب!

در نسخه Ryzen Edition R14 کامپیوترهای سری Alienware Aurora از پردازنده های سری 5000 رایزن AMD و یکی از کارت گرافیک های AMD Radeon RX 6000 یا سری NVIDIA RTX 30 استفاده شده است. این دستگاه قدرت عملکردی حتی بیشتر از آنچه را که نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد! اما با این حال قیمت مناسبی در بازارهای جهانی دارد. مجهز بودن به پورت های متعدد، امکان اتصال با کیفیت هدست Oculus Quest 2 به کامپیوتر را برای شما فراهم می آورد.

کامپیوتر ABS Master ALI571 – ارزش خرید مناسب

کامپیوتر ABS Master ALI571 – ارزش خرید مناسب

برند ABS به تازگی یک سری کامپیوتر رومیزی با کیفیت را عرضه کرده که به شما این اجازه را می دهد تا به سادگی آنها را ارتقا دهید. مدل Master ALI571 این برند به پردازنده مرکزی نسل 10 اینتل Core i5-10400F، کارت گرافیک انویدیا RTX 3060، حافظه رم با ظرفیت 16 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت 512 گیگابایت مجهز است. این مشخصات به خوبی برای پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی Quest 2 و Oculus Link مناسب اند و حتی قدرت عملکرد بیشتری را نیز در اختیار شما قرار می دهند.

کامپیوتر Maingear Vybe – دستگاه خودت رو بساز!

کامپیوتر Maingear Vybe – دستگاه خودت رو بساز!

اگر می خواهید تا کامپیوتر مورد استفاده تان را خودتان جمع آوری کنید، Maingear Vybe انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. شما می توانید تمام قطعات قابل استفاده در این کامپیوتر را خودتان انتخاب کنید و حتی از سیستم های خنک کننده پیشرفته و قابلیت اورکلاکینگ در آن بهره ببرید. پس امکان استفاده از جدیدترین پردازنده های اینتل و AMD و آخرین نسل کارت گرافیک های انویدیا و AMD در این سیستم وجود دارد. همچنین کیس این کامپیوتر به پورت های متعددی مجهز است و از اتصال به انواع لوازم جانبی پشتیبانی می کند.

کامپیوتر Dell XPS 8940 SE – مناسب برای استفاده های معمولی در منزل

کامپیوتر Dell XPS 8940 SE – مناسب برای استفاده های معمولی در منزل

در کامپیوتر Dell XPS 8940 SE از پردازنده نسل 11 اینتل Core-i9-11900K و کارت گرافیک NVIDIA RTX 3070 داخل یک کیس با ظاهری استاندارد و معمولی استفاده شده است. اگر شما می خواهید تا کامپیوتر خود را در دفتر محل کار خود قرار دهید و مجهز بودن آن به نورپردازی RGB و پنل شیشه ای برایتان اهمیتی ندارد، این مدل انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در پنل جلویی کیس این کاپیوتر چهار پورت USB 3.1 قرار دارد. پس مشکلی برای اتصال انواع لوازم جانبی به آن نخواهید داشت.

منبع: windowscentral