دراین بخش قصد داریم بهترین مانیتور هایی را که می توان برای اجرای بازی ها به کنسول پلی استیشن متصل کرد را بررسی کنیم. این لیست، بهترین مانیتورهایی نیستند که صنعت ارائه می دهد، چرا که آنها بسیار گران هستند و اغلب بهترین مانیتور نیستند. در عوض، مانیتورهایی را معرفی کرده ایم که بیشترین امکانات را به ازای هر دلار ارائه می ‌دهند. در واقع در این بخش، سعی شده است مانیتور ها را با ویژگی هایی مانند وضوح، نرخ تازه ‌سازی، زمان پاسخ ‌دهی مناسب، قابلیت حمل، عملکرد و موارد دیگر بسنجیم. پس با ما همراه باشید.

Samsung Odyssey G7

معرفی بهترین مانیتورها برای اتصال به کنسول PS5

سری Odyssey سامسونگ یکی از محصولات مورد علاقه صنعت در دنیای بازی است. Samsung Odyssey G7 LS28AG700NNXZA، مانیتور بسیار خوبی است و به نظر می ‌رسد که در استانداردهای بازی بیشتر موارد را ارائه می دهد. این مانیتور، مجهز به یک پنل بزرگ 28 اینچی IPS LED با وضوح 4K است. همچنین زمان پاسخگویی 1 میلی ‌ثانیه، نرخ تازه ‌سازی 144 هرتز و پشتیبانی از HDR را ارائه می دهد.

نقطه ضعف این مانیتور، این است که اصلا بلندگو ندارد. با این حال، می توانید از هدفون های مخصوص بازی یا بلندگوهای خارجی استفاده کنید.

MSI MPG Artymis 323CQ

MSI MPG Artymis 323CQ

اگر از طرفداران صفحه نمایش خمیده هستید، باید بگوییم که MSI MPG Artymis 323CQR یک مانیتور عالی برای بازی های PS5 است که با انحنای 1000R طراحی شده است. رزولوشن QHD در پنل 32 اینچی، نرخ رفرش 165 هرتز و زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه از ویژگی های این مانیتور می باشد. اما فاقد بلندگوهای یکپارچه است.

LG UltraGear 32GP83B-B

LG UltraGear 32GP83B-B

ال جی در دنیای بهترین مانیتورهای PS5 عقب نمانده است. مانیتور ال‌جی UltraGear 32GP83B-B مجهز به پنل بزرگ 32 اینچی نانو IPS با وضوح QHD است. از دیگر مشخصات این مانیتور ال جی می ‌توان به زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ ثانیه و نرخ تازه‌ سازی ۱۶۵ هرتز اشاره کرد. مانند بسیاری از مانیتورهای دیگر، این مانیتور نیز دارای بلندگو نیست.

Gigabyte G34WQC

Gigabyte G34WQC

این یک نوع مانیتور خاص است. همچنین در مقایسه با سایر نمایشگرها در نوع خود بسیار مقرون به صرفه است. Gigabyte G34WQC دارای یک صفحه نمایش بزرگ 34 اینچی فوق عریض است که با انحنای 1500R عرضه می شود.

سایر مشخصات این مانیتور، شامل رزولوشن 3440 در 1440، نرخ تازه سازی 144 مگاهرتز و زمان پاسخگویی سریع 1 میلی ‌ثانیه است. مجهز به قابلیت HDR است و بر خلاف اکثر مانیتورهای دیگر در این لیست، دارای بلندگو است!

سری G97T سامسونگ

سری G97T سامسونگ

اگر برای شما قیمت ارزشی ندارد، اما درعوض یک مانیتور فوق عریض بزرگ با نمایشگر 1000R خمیده می‌ خواهید، سری G97T سامسونگ بهترین گزینه است. از ویژگی های این مانیتور می توان به صفحه نمایش بزرگ 49 اینچی QLED با کیفیت QHD اشاره کرد. همچنین دارای زمان پاسخگویی 1 میلی‌ ثانیه، نرخ تازه ‌سازی شگفت ‌انگیز 240 هرتز و پشتیبانی از HDR است. متأسفانه، فاقد بلندگو است.

Alienware AW2720HF

Alienware AW2720HF

مانیتورهای Alienware جزو بهترین ها هستند و این یکی از بهترین مانیتورها برای PS5 است. Alienware AW2720HF دارای صفحه نمایش 27 اینچی Full HD با نرخ تازه سازی 240 هرتز و زمان پاسخگویی سریع 1 میلی ثانیه است. نه تنها این، بلکه به دلیل ویژگی ها و طراحی زیبا، بسیار مقرون به صرفه است. هرچند اسپیکر ندارد.

Samsung M8

Samsung M8

همه مانیتورهای این لیست، نمایشگرهای گیمینگ عالی هستند، اما معمولا برای انواع دیگر سرگرمی ها عالی نیستند. کسانی که مانیتور عمومی، هاب رسانه و مانیتور عالی برای PS5 می خواهند، سامسونگ M8 را دوست خواهند داشت.

Samsung M8 یک نوع ترکیبی از مانیتور- تلویزیون است. دارای یک کنترل از راه دور است و می توان از طریق Wi-Fi به عنوان یک تلویزیون متصل استفاده کرد. این دستگاه، یک مانیتور 32 اینچی زیبا 4K با بلندگوهای یکپارچه است. اما، از سایر مشخصات عقب ‌تر است، زیرا تنها دارای نرخ تازه ‌سازی 60 هرتز و زمان پاسخگویی 4 میلی ‌ثانیه است. البته از مجموعه وسیعی از ویژگی‌ های هوشمندی که این مانیتور ارائه می‌ کند لذت خواهید برد، و حتی می‌توانید از Bixby یا Amazon Alexa و همچنین Apple AirPlay و موارد دیگر استفاده کنید.

Asus ROG Strix XG16AHPE

Asus ROG Strix XG16AHPE

کسانی که خواهان یک مانیتور PS5 با قابلیت حمل هستند، نمی توانند بهتر از Asus ROG Strix XG16AHPE پیدا کنند. این مانیتور ایسوس به اندازه لپ تاپ یا تبلت کوچک و نازک است و در هر کیفی جا می شود. مجهز به نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 1080p و نرخ رفرش 144 هرتز است. اما زمان پاسخگویی 3 میلی ثانیه آن عالی نیست. ناگفته نماند که این مانیتور دارای بلندگوهای یکپارچه است.

منبع: androidauthority