یک سوئیچ مدیریتی به شما اجازه می دهد تا چندین دستگاه مختلف را به صورت هم زمان به یک شبکه متصل کرده و ترافیک آنها را زیر نظر داشته باشید. در واقع می توان این سوئیچ های شبکه را به عنوان یک سرور مجازی پرایویت در نظر گرفت که امکانات بیشتری از مدیریت وب سایت را در اختیار شما قرار می دهد. از جمله این امکانات می توان به کانفیگ و مدیریت QoS، امنیت بالا و تعریف VLAN اشاره کرد. سوییچ مدیریتی به طور معمول در شبکه های بزرگ و محیط های سازمانی به کار می رود، هر چند می توان از آن در محیط های کوچکتر و حتی منازل هم استفاده کرد.

سوییچ های مدیریتی علاوه بر قابلیت بررسی وضعیت ترافیک شبکه، از مزایای دیگری نیز در مقایسه با سوییچ های غیر مدیریتی بهره می برند. این مزایا شامل بهینه سازی عملکرد شبکه و جلوگیری از بروز مشکلات رایج در شبکه می شوند. در این مقاله چند مدل از بهترین سوییچ های مدیریتی را به شما معرفی کرده ایم.

سوییچ مدیریتی Netgear S8000

سوییچ مدیریتی Netgear S8000

سوییچ S8000 یک انتخاب ایده آل برای گیمرها است و رابط کاربری آسانی هم دارد. در مجموع این سوییچ به هشت پورت گیگابیت مجهز است و می توان از طریق آن کنسول های بازی، کامپیوتر و دستگاه های دیگر را به شبکه متصل کرد. این سوییچ حتی امکاناتی برای اولویت بندی ترافیک شبکه برای تخصیص یافتن به دستگاه ها و مدیریت QoS را در اختیار شما قرار می دهد.

سوییچ مدیریتی تی پی لینک TL-SG3428

سوییچ مدیریتی تی پی لینک TL-SG3428

این سوییچ از 24 پورت تشکیل شده است و از کانفیگ های متنوعی پشتیبانی می کند. پورت های سوییچ تی پی لینک TL-SG3428 از نوع گیگابیت و mini-BGIC (4 عدد) هستند و فقط از اتصال به کامپیوتر و لپ تاپ پشتیبانی نمی کنند؛ بلکه می توانید از طریق آنها پرینتر، تلفن های IP و اکسس پوینت ها و دستگاه های کوچک دیگر را نیز به شبکه متصل کنید.

سوییچ مدیریتی میکروتیک CSS326-24G-2S+RM

سوییچ مدیریتی میکروتیک CSS326-24G-2S+RM

این سوییچ 24 پورته یک رابط کاربری عالی را برای مدیریت تقریباً همه چیز در شبکه در اختیار شما قرار می دهد که با نام SwitchOS شناخته می شود. این سوییچ میکروتیک از امکانات مدیریتی در لایه 3 برخوردار است و از قابلیت PoE (تأمین برق از شبکه) بهره می برد. همچنین می توان پورت های آن را ایزوله کرد و به بالاترین میزان امنیت در شبکه دست پیدا کرد. لازم به ذکر است که دو پورت این سوییچ از نوع SFP+ است.

سوییچ مدیریتی تی پی لینک TL-SG105E

سوییچ مدیریتی تی پی لینک TL-SG105E

تی پی لینک یک سری از پیشرفته ترین تجهیزات شبکه را راهی بازار کرده است. با این وجود این سوییج 5 پورته یک انتخاب ایده آل برای استفاده در شبکه های کوچک است که برای اتصال به تجهیزات گیمینگ و سرورهای مدیا کاربرد دارد. سوییچ TL-SG105E بدنه کوچکی دارد و در عین حال به یک سری از ویژگی های مدل های پیشرفته مجهز شده است.

سوییچ مدیریتی Netgear XS708E

سوییچ مدیریتی Netgear XS708E

سوییچ Netgear XS708E یک هاب حرفه ای برای استفاده در کسب و کارهای کوچک است و مراحل کانفیگ آن به سادگی انجام می شود. این سوییچ سطح بالایی از عملکرد در شبکه را ارائه می دهد و قیمت مناسبی هم دارد. اگر به دنبال سوییچ برای استفاده در شبکه های پر سرعت هستید، این مدل برای شما انتخاب مناسبی است؛ چرا که به 8 پورت 10 گیگابیت و SFP+ مجهز شده است.

منبع: windowscentral