این روزها صحبت از ارزهای دیجیتال نه تنها در کشور ما، بلکه در سطح دنیا داغ است و بسیاری از افراد به دنبال کار با رمز ارزها هستند. اما نکته ای که وجود دارد، استخراج رمز ارز نیازمند سیستمی با سخت افزار قدرتمند است. بسیاری از افراد حرفه ای در این حوزه، از کامپیوترهای رومیزی (PC) ماینینگ برای این کار استفاده می کنند که در آنها از بهترین کارت گرافیک های موجود در بازار استفاده شده است. اما استخراج رمز ارز (به شکل محدودتر) با لپ تاپ هم امکان پذیر است. به طور کلی مهم ترین قطعه سخت افزاری در ماینینگ، کارت گرافیک است و هر چه لپ تاپ به کارت گرافیک قدرتمندتری مجهز باشد، کارایی بالاتری در استخراج رمز ارز خواهد داشت. در این مقاله چهار مدل از بهترین لپ تاپ های مناسب ماینینگ را به شما معرفی می کنیم. دقت نمایید که تمامی این لپ تاپ ها به کارت گرافیک های رده بالا مجهز هستند و قیمت بسیار بالایی دارند.

لپ تاپ Razer Blade 15 – بهترین انتخاب در مجموع

لپ تاپ Razer Blade 15 – بهترین انتخاب در مجموع

اگر به دنبال لپ تاپی هستید که در هنگام ماینینگ سر و صدای زیادی از خود تولید نکند، لپ تاپ Razer Blade 15 می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. این لپ تاپ Razer با کانفیگ های مختلفی عرضه شده که بهترین مدل آن برای کار با رمز ارزها، مدل مجهز به کارت گرافیک RTX 3080 است. این دستگاه هش ریت ایده آلی را به عنوان یک نوت بوک به ارمغان می آورند. البته این مدل قیمت بالایی دارد، اما می توان از آن علاوه بر ماینینگ، برای انجام بازی نیز استفاده کرد. به خصوص مدل مجهز به پردازنده Core i7-11800H برای گیمینگ کارایی بالایی دارد.

لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14 - تجربه گیم با بالاترین کیفیت

لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14 - تجربه گیم با بالاترین کیفیت

درست است که لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14 یکی از مدل های مقرون به صرفه موجود در بازار است، اما درون آن از پردازنده فوق کارآمد AMD Ryzen 9 5900HS استفاده شده که یکی از بهترین پردازنده های لپ تاپ AMD است. همچنین این لپ تاپ به 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و از همه مهم تر، کارت گرافیک اختصاصیِ Nvidia GeForce RTX 3060 مجهز است. با استفاده از این لپ تاپ می توانید در ماینینگ برای خود جایگاه قابل ملاحظه ای دست و پا کنید و همچنین از انجام بازی های روز لذت ببرید!

لپ تاپ HP Omen 15 – امکان انتخاب کانفیگ های متفاوت

لپ تاپ HP Omen 15 – امکان انتخاب کانفیگ های متفاوت

لپ تاپ HP Omen 15 یک لپ تاپ گیمینگ پرطرفدار است که اخیراً آپدیت شده و با طراحی ظاهری به روزتر و سخت افزار رده بالاتر به بازار عرضه شده است. این لپ تاپ با کانفیگ های متفاوتی در دسترس است و برای طیف وسیعی از کاربران کاربرد دارد. شرکت HP این لپ تاپ را با کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 همراه با پردازنده های اینتل و کارت گرافیک RTX 3070 همراه با پردازنده های AMD عرضه کرده است. همچنین امکان استفاده از حافظه رم با حداکثر ظرفیت 32 گیگابایت در این مدل وجود دارد. در مجموع این مدل برای استخراج رمز ارز کارایی بسیار مناسبی خواهد داشت.

لپ تاپ Acer Nitro 5 – بهترین قیمت

لپ تاپ Acer Nitro 5 – بهترین قیمت

لپ تاپ Acer Nitro 5 را می توان مقرون به صرفه ترین مدل موجود در این لیست است که در حال حاضر با قیمت 840 دلار بر روی وب سایت آمازون در دسترس است. در حالیکه برچسب قیمت این لپ تاپ انتظارات را از آن پایین می آورد، اما این مدل تمام نیازهای شما برای استخراج رمز ارز را برطرف می کند. در این مدل از پردازنده نسل 10 اینتل Core i5-10300H، حافظه رم DDR4 با ظرفیت 8 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت 256 گیگابایت و کارت گرافیک Nvidia GTX 1650 Ti (با 4 گیگابایت حافظه VRAM اختصاصی از نوع GDDR6) استفاده شده است. این مدل برای ماینینگ و گیمینگ با رزولوشن 1080p کاملاً مناسب است.

منبع: windowscentral